Bestellen bij DamenCNC

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
SlingShot
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2021 11:44
Locatie: Torhout (West-Vlaanderen)

Bestellen bij DamenCNC

Bericht door SlingShot »

Ben bezig om mijn Van Norman 12 freesmachine in het CNC tijdperk te introduceren.
Heb mij voorgenomen om 1 as met een keer te doen.
Heb dan onderdelen bij DamenCNC besteld.
Blijkt vanaf januari dat ze niet meer leveren aan particulieren buiten Nederland en binnen de EU in mijn geval Belgium.
Ik begrijp het eigenlijk niet goed.
95% van mijn online winkelen komen uit Nederland en ben nog nergens tegen die beperking aangelopen.
Mijn vraag is of er mensen in het Belgenland ook met die beperking worden geconfronteerd.
Indien mogelijk heeft er iemand een webshop naast die van DamenCNC waar ik dezelfde onderdelen kan inkopen?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door mjeuring »

SlingShot schreef: 23 feb 2024 12:56 Blijkt vanaf januari dat ze niet meer leveren aan particulieren buiten Nederland en binnen de EU in mijn geval Belgium.
Ik begrijp het eigenlijk niet goed.
Er is in de belastingwereld iets veranderd dat met BTW te maken heeft. Als je als webshop goederen aan het buitenland levert is er een drempel wanneer je BTW in dat buitenland moet afdragen. Dat drempelbedrag is in 2021 veranderd van een bedrag per buitenland, naar 1 bedrag voor je hele export naar de EU. E.e.a. geldt alleen voor levering aan particulieren.

https://paperdork.nl/btw-buitenland-web ... juli-2021/

edit: typo
Laatst gewijzigd door mjeuring op 24 feb 2024 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1021
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door Markus »

Bovendien hebben bedrijven die bestellen geen retour recht binnen 14 dagen als ik me het goed herinner mogeljk andere garantie voorwaarden

Dat maakt het leven makkelijker als online verkoper

Winkels die cnc zelfbouw onderdelen verkopen (naast duitse ebay en amazon)

Nederland
Damen cnc
Harwarecnc
Stappemotor nl

Duitsland
cnc discount
Dold Mechatronik
HC-Maschinentechnik


Greezt,

Markus
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 441
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door P1-Engineering »

Zou even bij Sorotec kijken, hebben vrijwel alles wat je nodig kan hebben, zijn lekker rap, en hebben er ook echt verstand van.

https://www.sorotec.de/shop/CNC-Mechanics/
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door Arie Kabaalstra »

P1-Engineering schreef: 24 feb 2024 17:04 en hebben er ook echt verstand van.
Van Machines bouwen... Ja.. maar ik heb wel eens een Videootje van ze gezien over hun Toolsetter.. waar ze de Toolsetter kalibreren met een ongekalibreerd Gereedschap.. en dan weet je precies niks..

En dat vind ik dan wel een kwalijke zaak...
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 441
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door P1-Engineering »

Werkt toch echt 10x beter dan wat er standaard bij Eding zit. Een referentie gereedschap is alleen relevant als de spindelneus niet bij de taster kan komen. De Sorotec routers komen allemaal met de neus bij de tafel.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door Arie Kabaalstra »

P1-Engineering schreef: 25 feb 2024 21:31 Werkt toch echt 10x beter dan wat er standaard bij Eding zit. Een referentie gereedschap is alleen relevant als de spindelneus niet bij de taster kan komen. De Sorotec routers komen allemaal met de neus bij de tafel.
Wat moet er beter werken dan?.. een Toolsensor is een Toolsensor..
Wat is een Toolsensor?.. een schakelaar,meer dan dat is het niet, was het niet, zal het ook nooit worden..

in die bewuste video zie je em ook niet even "refereren" met de spindelneus.. helemaal niets.. en zelfs als je spindelneus niet op het bed kan komen, dan nog kun je op het bed een referentie pakken, door een Eindmaat te gebruiken.. of gewoon een brokkie metaal met een bekende hoogte..
De "Bridgeport-van-de-zaak" kon ook niet met de spindelneus op het bed komen.. nou.. belangrijk.. daar hebben we dan een doos eindmaten voor..
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 213
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door Quepee »

Waarom zou je met je spindelneus bij je bed willen komen beetje een verspilling van ruimte want er zit toch altijd een houder in.
Kan je beter die ruimte aan de bovenkant doen zodat je wat meer z verplaatsing hebt.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door Arie Kabaalstra »

Quepee schreef: 25 feb 2024 22:08 Waarom zou je met je spindelneus bij je bed willen komen beetje een verspilling van ruimte want er zit toch altijd een houder in.
Kan je beter die ruimte aan de bovenkant doen zodat je wat meer z verplaatsing hebt.
Da's alleen maar voor mensen die niet weten hoe een CNC machine werkt..
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 441
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door P1-Engineering »

Nogmaals, het gaat bij Sorotec altijd om een router. En dan ook nog voor het grootste deel om simpele machines zonder ATC. Als je dan een plaatje van 1mm op het bed hebt liggen waar je met een klein freesje doorheen moet zit de spindelneus vrijwel op het bed.

Staat ook gewoon netjes uitgelegd in de handleiding die bij de macro zit....

Mijn router komt ook niet op het bed met de spindelneus, maar daar zit een ATC op, als ik dicht op het bed moet zijn gaat er een langere houder icm evt. een klein freesje.

Je kan ook gewoon iets minder je best doen om dingen niet te willen begrijpen.....kom je een stuk verder mee :lol:
SlingShot
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2021 11:44
Locatie: Torhout (West-Vlaanderen)

Re: Bestellen bij DamenCNC

Bericht door SlingShot »

Techniekwebshop heeft een Nederlandstalig en Belgisch BTW nummer. Net besteld, geen gezeur.
Ga in de toekomst bij een andere winkel moeten aankopen die in de bovenstaande posts werden aangehaald.
Bedankt voor jullie reactie.
Plaats reactie