vevor 1,5kw en Vfd troubleshooting

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

vevor 1,5kw en Vfd troubleshooting

Bericht door Andre_designer »

wie heeft er verstand van deze Vfd https://nl.aliexpress.com/item/10050028 ... pt=glo2nld. heb zover ik helder en zeker ben alles goed aangesloten en heb ik over heel de kabel contact. als m start start die heel kort en daarna krijg ik een OU- u foutmelding en stop de spindle. wie heeft ervaring met het instellen Van deze Vfd. en deze spindle. op internet en op youtube en in het boekje is weinig info te vinden how to troubleshoot en foutcodes (en de uitleg daarvan). wie heeft hier wel mee gestoeid?
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: vevor 1,5kw en Vfd troubleshooting

Bericht door Goudgele »

Een snelle Google levert op dat OU-u een overvoltage betekent bij het accelereren. Er is vast een parameter waarmee je de acceleratie kunt instellen. Zet deze een stuk lager en probeer het dan nog maar eens.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: vevor 1,5kw en Vfd troubleshooting

Bericht door Andre_designer »

joh, echt waar??!! daar was ik inmiddels al achter gekomen. alleen het omgaande punt is wat moet die waarde wezen wat moet die waarde zijn. Ik heb wel meer onbegrijplijkheden. je moet de dc breaking power opgeven 1-100v maar de router is 220v , je moet torque decompisation opgeven, deceleration time opgeven wat moet deze waarde zijn en wat moet de dc breaking time wezen. en verschillende frequentie waarden.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1965
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: vevor 1,5kw en Vfd troubleshooting

Bericht door Breaker »

Andre_designer schreef: 12 mar 2024 18:31 joh, echt waar??!!
Nou, ik vond het ook al een dom antwoord op zo’n slimme en helder geformuleerde vraag. Dus toch maar even nagevraagd, maar de kristallen bol van Goudgele werkte even niet goed…
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: vevor 1,5kw en Vfd troubleshooting

Bericht door Goudgele »

Andre_designer schreef: 12 mar 2024 18:31 joh, echt waar??!!
Weet je, succes er mee man!
Plaats reactie