ervaringen Van Delft staal
Moderator: Moderators
ervaringen Van Delft staal
In een eerder topic attendeerde een medeforumlid me op Van Delft staal.
Hierbij mijn ervaringen.
Een ongelofelijk uitgebreid assortiment nieuw en gebruikt staal in nagenoeg alle voorkomende maten.
voor mijn smeltkroes wilde ik dan toch experimenteren met dikwandig staal, en vond dikwandig buis 244.5 x 12.5 mm, kocht 30 cm. dat werd netjes op maat gezaagd. kosten: € 13.94 voor de buis, € 17.46 voor het zagen. een 2e stuk 219.1x4 mm: € 5,05 aan materiaal en zagen € 6,68 (alles ex btw)
Het zagen kost dus meer dan het materiaal. Maar als ik zie hoeveel werk ze eraan hebben om zo'n grote pijp met een vorkheftruk uit een stelling te halen en vervolgens met een bovenloopkraan op de zaagmachine te plaatsen hebben ze ws weinig hieraan verdiend...
Dus een beetje á la Kelders, maar dan alleen staal...
Al met al prima en zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen.
Ik vond ook nog een stuk stripstaal 250, 10 mm dik, daar wil ik de bodems van maken voor de smeltkroezen. die moet ik op de één of andere manier rond maken 210mm resp 220 mm rond, iemand die me daar mee kan helpen (liefst regio Arnhem) ?
Hierbij mijn ervaringen.
Een ongelofelijk uitgebreid assortiment nieuw en gebruikt staal in nagenoeg alle voorkomende maten.
voor mijn smeltkroes wilde ik dan toch experimenteren met dikwandig staal, en vond dikwandig buis 244.5 x 12.5 mm, kocht 30 cm. dat werd netjes op maat gezaagd. kosten: € 13.94 voor de buis, € 17.46 voor het zagen. een 2e stuk 219.1x4 mm: € 5,05 aan materiaal en zagen € 6,68 (alles ex btw)
Het zagen kost dus meer dan het materiaal. Maar als ik zie hoeveel werk ze eraan hebben om zo'n grote pijp met een vorkheftruk uit een stelling te halen en vervolgens met een bovenloopkraan op de zaagmachine te plaatsen hebben ze ws weinig hieraan verdiend...
Dus een beetje á la Kelders, maar dan alleen staal...
Al met al prima en zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen.
Ik vond ook nog een stuk stripstaal 250, 10 mm dik, daar wil ik de bodems van maken voor de smeltkroezen. die moet ik op de één of andere manier rond maken 210mm resp 220 mm rond, iemand die me daar mee kan helpen (liefst regio Arnhem) ?
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
Re: ervaringen Van Delft staal
Dat klinkt als iets voor een plasmasnijder.
Woon helaas niet echt in de buurt, heb wel zo'n ding.
Anders gewoon hoekjes afslijpen met de slijptol, kan ook zat uit de hand.
Woon helaas niet echt in de buurt, heb wel zo'n ding.
Anders gewoon hoekjes afslijpen met de slijptol, kan ook zat uit de hand.
Ja dat is ook een optie. Hoe zou ik dat dan het beste kunnen opspannen ?
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
centergat boren en met de losse kop tegen de klauwplaat (zonder klauwen ) aan drukken
Met een drukstuk, klauwplaat zonder de bekken-werkstuk-drukplaat-rolcenter,aandrukken, opmaatdraaien. m.v.g.nico
Ik heb daar laatst wat IPE200 gehaaldvoor de verbouwing.
Niet al te druk, goede ervaring aan nagehouden. Alleen ga ik de volgende keer toch voor nieuw staal i.p.v. gebruikt.
Niet al te druk, goede ervaring aan nagehouden. Alleen ga ik de volgende keer toch voor nieuw staal i.p.v. gebruikt.
Ik heb dit geprobeerd, maar ik had geen meedraaiend center dus dat gaf op een gegeven moment problemen. Heb het opgelost doordat ik tussen al mn hulpstukken zowaar een conische opspanplaat vond . dat werkte als een zonnetje.nico schreef: 10 apr 2024 13:41 Met een drukstuk, klauwplaat zonder de bekken-werkstuk-drukplaat-rolcenter,aandrukken, opmaatdraaien. m.v.g.nico
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
- kawarider
- Donateur
- Contacteer:
Van Delft is inderdaad een meer dan prima adres, ook voor de partikulier.
Als je deze kant op komt kan ik het misschien effe snijden.
dank voor het aanbod, houd het in gedachtekawarider schreef: 11 apr 2024 11:30 Van Delft is inderdaad een meer dan prima adres, ook voor de partikulier.
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
-
FreesKever
Dat was ikAndré-R schreef: 10 apr 2024 10:46 In een eerder topic attendeerde een medeforumlid me op Van Delft staal.
Hierbij mijn ervaringen.
Bij Van Delft Staal staat er niets over zaag kosten, of over de prijzen van "niew" staal, en dat maakt me wat huiverig om daar een bestelling te doen. Wat dat betreft dus blij dat ik hier positieve reakties over van Delft krijg.
Ook nog even gekeken bij Limtrade. Die hebben geen dikwandig buis 244.5 x 12.5 mm, maar wel 244.5 x 6.3.
https://www.limtrade.nl/gel-dikw-buis-2 ... -dikw-buis
Limtrade rekent slechts EUR 3 voor het (recht) zagen. Voor zover ik weet hebben ze daar een geautomatiseert magazijn dat het gewenste staal de lopende band op duwt, en wordt daar geen hef truuk voor gebruikt. Maar totaalprijs komt wel op EUR 44 (EUR 54 Inc. BTW), en dat is voor de helft van het gewicht aan staal.
Bij Van Delft hebben ze ook een beperke hoeveelheid ander materiaal. Bij de ronde assen staan een paar maten in C45 uitvoering, en je komt ook spul tegen zoals:
42CrMoS4+QT (H9) (No: 1.7227) blank As rond 60mm https://www.vandelftstaal.nl/product/rs ... -wau-2-21/
Als voor draaiwerk een wat stevigere staalsoort gewenst is, is misschine betonstaal een aantrekkelijke optie. De dikkere maten zijn meestal warmgewalst en met een treksterkte van 500MPa (Da's 500N/mm2 voor de oudere generaties
FreesKever schreef: 11 apr 2024 22:39Dat was ikAndré-R schreef: 10 apr 2024 10:46 In een eerder topic attendeerde een medeforumlid me op Van Delft staal.
Hierbij mijn ervaringen.![]()
Bij Van Delft Staal staat er niets over zaag kosten, of over de prijzen van "niew" staal, en dat maakt me wat huiverig om daar een bestelling te doen.
Klopt... eea is afhankelijk van de hoeveelheid materiaal die moet worden 'verzaagd' zie mijn voorbeelden. Dat maakt dat ze geen standaard zaagkosten op kunnen geven, misschien wel als je een offert vraagt. Ik wist dat dus ook niet...
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
https://www.cnczone.nl/ext/dmzx/imageup ... 4f6c05.jpg
Zo kon ik die plaat opspannen en rond afdraaien
Zo kon ik die plaat opspannen en rond afdraaien
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
-
FreesKever
Dat zaagkosten varieren is logisch.André-R schreef: 11 apr 2024 23:18 Klopt... eea is afhankelijk van de hoeveelheid materiaal die moet worden 'verzaagd' zie mijn voorbeelden. Dat maakt dat ze geen standaard zaagkosten op kunnen geven, misschien wel als je een offert vraagt. Ik wist dat dus ook niet...
Bij Limtrade viel het me ook op dat zaagkosten varieren met de vorm van het materiaal. Voor hoekprofiel zijn de zaagkosten een stuk groter. B.v. EUR 18 (inc BTW) voor WGW Hoek 200 X 200 X 16 MM
Ik vermoed dat dit komt omdat hoek profiel moeilijker automatisch te manipuleren / plaatsen is, en er dus meer mensenwerk inzit.
https://www.limtrade.nl/wgw-hoek-200-x- ... oek-gelijk