kooiaap met multiplex platen door gangetje?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Re: kooiaap met multiplex platen door gangetje?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Misschien een aanpassing aan een platte wagen, die ook aan de zijkant wieltjes heeft. Dan een mechaniek om met hijsen of iets anders de boel op dat andere stel wielen te krijgen .
(Deden ze vroeger met de Alpen Creuzer om hem met weinig plaatsruimte in de stalling te zetten, misschien nog steeds)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

Felder heeft een mooi doordacht systeem. Een kar die je vertikaal als horizontaal kan gebruiken met als verschil van de oplossing van keesfrees dat er wieltjes op het laaddeel zitten die op gelijke hoogte zitten met het vertikale opslagsysteem voor platen. Je bladert dus eenvoudig door je plaatmateriaal en pakt de plaat die je nodig hebt en rolt hem zo op de kar. Naar de zaag/cnc, kar plat, op hoogte stellen en je schuift de plaat er door de 3d wielen eenvoudig af.

Er zijn 1001 oplossingen te verzinnen voor materiaal, mijn ervaring is dat je een plaat zo min mogelijk moet hoeven te bewegen voor de finale eindbewerking.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

hugo stoutjesdijk schreef: 28 aug 2024 13:00 (Deden ze vroeger met de Alpen Creuzer om hem met weinig plaatsruimte in de stalling te zetten, misschien nog steeds)
Niet alleen met de Alpen Kreuzer.. Mijn vader heeft al sinds 1½ eeuwigheid ('k zal een jaar of 14 geweest zijn) een aanhangwagentje dat dankzij 2 strategisch geplaatste stapeltjes trottoirtegels in de garage zelfs door mij op 14 jarige leeftijd zonder hulp van een takel op zijn kant te zetten was.. waardoor de auto er makkelijk bij kon..
mijn overbuurman had geen garage, maar had zijn aanhanger in de achtertuin, met een klein takeltje, dus zonder echt fysieke inspanning kon hij op een vergelijkbare manier zijn aanhangertje op z'n kant zetten..

als je een dergelijke constructie in een karretje kan verwerken.. dan heb je eigenlijk die vinding van Kanters. en, ongeacht de locatie van en toegang tot je bedrijfspand, is dat toch wel een bijzonder handig ding!
assink
Contacteer:

Bericht door assink »

https://www.tretal.nl/kantelbare-platen ... boQAvD_BwE

Dit dan?

Of veel eenvoudiger:
https://www.facebook.com/jansenmetalpro ... 728654529/

Zoiets dan heavy duty maken, waar het pakket met platen op geplaatst kan worden?

https://www.youtube.com/watch?v=0Nu_HDfDrXw
super11

Bericht door super11 »

Interessant, dat ken ik niet, heb je daar een voorbeeld van ajb ?

Heb geen foto's.
Maar elke glashandel heeft een of meerdere karren in gebruik.
In de glashandel werkt men uitsluitend met vertikaal vervoer.
keesfrees

Bericht door keesfrees »

serum schreef: 28 aug 2024 14:10[..] Een kar die je vertikaal als horizontaal kan gebruiken [..]
Ja, ook erg mooi, maar dan meer voor 1 plaat naar de machine te brengen, niet voor een stapel platen van de vrachtwagen.
super11 schreef: 29 aug 2024 06:46 In de glashandel werkt men uitsluitend met vertikaal vervoer.
super11 schreef: 29 aug 2024 06:46 Heb geen foto's.
Jammer, ik was benieuwd of je echt verticaal bedoeld of een beetje schuin, zoals ik dat voor me zie bij de glas transporten.

Ik ben er nl helemaal uit dat dit het beste is.
Plaats reactie