Ja, die is los. De ring zit gewoon strak om de as, maar niet gelijmd of opgesloten achter een randje ofzo. Mijn truuk met het boutje moet bij jou ook lukken.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Rocnc schreef: 16 dec 2024 21:18
Ja, die is los. De ring zit gewoon strak om de as, maar niet gelijmd of opgesloten achter een randje ofzo. Mijn truuk met het boutje moet bij jou ook lukken.
Gelukt! Ik twijfelde aan de hefboom, wil de bus niet beschadigen, maar met combinatie hefboom en opstoken is het gelukt. Dit is het duwtje in de rug om net dat beetje meer te proberen.
Alle meedenkers bedankt. Als zoiets niet lukt, blijft dat maar in je hoofd, in ieder geval in mijn hoofd, rondzingen.
Vol goede moed verder met de X-as nu :-)
Rocnc schreef: 16 dec 2024 21:35
Hoe vaak is bij jou dat kogeltje en dat veertje uit de noniusring gevallen?
Heu, is er dan toch meer tussen hemel en aarde :-) Hoeveel uren ik van mijn leven niet geknield op de grond heb gezocht naar, heb je even, moertjes, boutjes (<M2), veertjes, <knip lange, lange lijst>, en het kogeltje van de noniusring. Dat laatste wel weer gevonden.