Step file binnenhalen in Fusion

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur

Step file binnenhalen in Fusion

Bericht door benkr »

Op zich is het binnenhalen van een Stepfile in Fusion geen enkel probleem, maar........
In Inventor kon ik bij het binnenhalen diverse opties aanvinken waardoor ik best wel flink kon bepalen hoe een stipfile er uitzag als die werd binnengehaald, dat mis ik (denk ik, ik heb het nog niet zo duidelijk gevonden) in Fusion.

Wat is mijn probleem dan?

Ik wil een energieketting beweegbaar gaan maken, precies zoals dat ook in het ecchie gebeurd, dat lukt al een klein beetje maar alleen niet met het step model wat ik heb, die is en blijft eigelijk een massief onhandelbaar ding.

Daarom de vraag of ik het gewoon nog niet gevonden heb, of dat het model wat ik heb dit niet in zich heeft, of dat mijn Fusion versie, de gratis versie, hier niet in voorziet wat voor veel meer dingen geldt.

Voor de volledigheid hier nog het model waar ik mee aan het stoeien ben, dat heb ik op de website van de leverancier gedownload.
163286736-19-chain_300025040___ag300km1_200.zip
Wat ik eigenlijk wil is één losse schakel van deze ketting zodat ik daar zelf een nieuwe beweegbare ketting van kan maken, wie kan mij helpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rien1959
Contacteer:

Re: Step file binnenhalen in Fusion

Bericht door rien1959 »

De schakels zaten inderdaad als een blok aan elkaar. Met SpaceClaim even uit elkaar gepeuterd en zie hier :

https://pixeldrain.com/u/WkfUBaTH

Als het niet werkt dan hoor ik het wel.

groet,
Rien
benkr
Donateur

Re: Step file binnenhalen in Fusion

Bericht door benkr »

Jaaaa, dank voor de snelle service, dat is precies wat ik nodig heb, hij staat al in Fusion dus is helemaal toppie.
Nu heb ik dit weekeinde tenminste wat te doen, mezelf leren hoe je hiervan een beweegbare kabelketting maakt die precies past in het ontwerp van mijn portaalfrees die ik aan het bouwen ben tussen alle andere dingen waar ik mee bezig ben door. En natuurlijk heeft deze portaalfrees niet de hoogste prio, dat is eigenlijk toch wel de BF20 die ik voor de hobbyclub aan het ombouwen ben. Vanmiddag weer de hele middag bezig geweest met de elektrakast en eigenlijk elke maandagmiddag op de hobbyclub met de kar waar de machine op moet komen staan, gelukkig begint dat richting einde te gaan en kan ik weer verder met de machine zelf.
Plaats reactie