EdingCNC 5.3 Lettertypes en icoontjes te klein

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Caesar

EdingCNC 5.3 Lettertypes en icoontjes te klein

Bericht door Caesar »

Ik heb de offline en online handleidingen doorgespit, en uiteraard de instellingen, maar ik kan niet vinden hoe ik 'alles' wat groter kan maken.

D.w.z. als ik EdingCNC 5.3 open zijn alle iconen zeer klein en alle text is vermoeiend om te lezen (ondanks dat ik een bril heb en draag :) ).

Op mijn CNC pc is het in orde omdat de resolutie 1920x1080 is, maar op mijn laptop draai ik 2560*1600.

Liever dat ik de resolutie van mijn laptop niet telkens omlaag schroef als ik e.e.a. aan macro's wil schrijven en testen op mijn laptop.

Hierbij een printscreen hoe klein het allemaal is:

Afbeelding
Kjelt
Donateur

Re: EdingCNC 5.3 Lettertypes en icoontjes te klein

Bericht door Kjelt »

Weet niet of in deze versie de windows zoom al werkt maar op windows desktop rechtermuisknop display kun je de windows zoom factor instellen.
Heeft niets met Eding te maken overigens bij 3/4 vd applicaties is dit van toepassing.
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

In Windows 10 zat de optie om iets met de schaal per app in te stellen. Rechtermuisknop op de app en ergens onder de instellingen kon je bepalen of de schaal door Windows of door de app bepaald moest worden.
Jurrian1

Bericht door Jurrian1 »

ik weet niet of het met edingcnc zo werkt, maar met verschillende apps en cad programma's heb ik hetzelfde probleem wanneer ik naar een externe monitor ga met andere resolutie. oplossing, bij windows zoeken (onderin de taakbalk) het programma opzoeken. als deze naar voren komt rechtermuisknop weergeven in map. verkenner opent de locatie. dan rechtermuisknop op het programma, eigenschappen, compatibiliteit. dan is er bij de meeste programma's een instelling 'hoge dpi instellingen wijzigen'. hier kun je kiezen of je de systeemwaarden neemt of dat je dit door de applicatie laat kiezen. meestal kun je door daar een andere te kiezen de schaal goed krijgen.

andere optie, windows systeem op 125% of 150% resolutie draaien, maar dan wordt alles groter
Tractorpulling, waar elke pk en Nm telt… en we er altijd te weinig hebben!
Caesar

Bericht door Caesar »

Gelukt, met jullie hulp en een klein stappenplan gevonden op basis van jullie feedback (er moeten 2 box's aangevinkt worden):
Steps to change High DPI settings for an individual app

Locate the app's executable file: Find the application shortcut, right-click it, and select Open file location to find the actual program file (.exe).
Open compatibility settings: Right-click the .exe file and choose Properties.
Access DPI settings: Go to the Compatibility tab and click Change high DPI settings.
Set the override:
Check the box for Use the setting to fix scaling problems for this program instead of the one in settings.
Check the box for High DPI scaling override.
From the dropdown menu, select System (Enhanced).
Apply the changes: Click OK and then Apply to save your changes.
Test the app: Open the app to see if the resolution has been adjusted correctly.
Alles wat groter nu!
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

Windows gaat daar niet al te netjes mee om, kwam ik ook achter toen ik een 4k monitor gebruikte icm windows.. Zal vreselijk veel mensen kwetsen, maar mijn Macs hebben dat eersteklas voor elkaar. :mrgreen:
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

serum schreef: 28 nov 2025 20:06 Windows gaat daar niet al te netjes mee om, kwam ik ook achter toen ik een 4k monitor gebruikte icm windows.. Zal vreselijk veel mensen kwetsen, maar mijn Macs hebben dat eersteklas voor elkaar. :mrgreen:
Apple is dan ook een gesloten systeem, makkelijker kan het niet.
Ik blijf het knap vinden om 28+ verschillende moederbord fabrikanten, 3 processor fabrikanten, 25 videokaart fabrikanten, 30 ssd fabrikanten, 10 geheugen fabrikanten en 45 monitor fabrikanten door elkaar op 96% van de willekeurig samengestelde combinaties nog te laten draaien. Nee het gaat niet altijd goed, dan baal ik ook maar echt gek is het niet als je het zo bekijkt :mrgreen:
Plaats reactie