cnc pcb frees maken

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ger
Berichten: 400
Lid geworden op: 17 jan 2010 19:54

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door ger »

alwhoewel in toch al die extra kosten belachelijk vind.
Het lijkt idd belachelijk veel , maar er is natuurlijk een reden voor, stel ik woon in china , en wil iets verkopen voor 200 dollar.
Ik kan het aanbieden voor 200 dollar en 50 dollar verzendkosten, nu komt het pakje bij jou , en je mag( als je pech hebt) nog eens extra betalen aan de postbode over die 200 dollar ( douane/btw).
Ik kan het ook aanbieden voor 100 dollar en 150 dollar verzendkosten vragen ( het bedrag voor de douane is exclusief de verzendkosten).
Je hebt er dus voordeel van mocht je moeten betalen ;-)
Veel chinezen doen dit op ebay , en het werkt prima blijkbaar ;-)
Fredsan
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door Fredsan »

Douane kosten worden ook over verzendkosten gerekend.
Gebruikersavatar
ger
Berichten: 400
Lid geworden op: 17 jan 2010 19:54

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door ger »

Dat klopt , heb het een beetje beroerd geschreven zie ik :oops: ik bedoelde dus dat je wel die ( in mijn 2e voorbeeld) 150 dollar verzendkosten betaald, alleen op het pakket staat maar 50 dollar dus in dit voorbeeld betaal je geen kosten over die resterende 100 dollar ;-)
Fredsan
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door Fredsan »

Je betaald douna kosten over het totaal bedrag , dus pakket waarde EN verzendkosten. Het maakt dus eigenlijk niet uit dat het pakket wat goedkoper is en de verzendkosten hoger voor de koper. Het heeft wel voordeel voor de verkoper.
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door clements »

Ik heb een setje bij chai vandaan. Moest hem rond de $450 betalen en aan douane kosten €40. Chai had als waarde $85 op de verpakking gezet, nl. :roll:

Die andere ebay aanbieders, die ik noemde, zetten gebruikte spindels te koop, deze zijn meestal tot 40 cm. Van NSK etc.
Ik heb er ook 1tje in thailand gekocht voor $35, verzeding viel reuze mee. Bij elkaar kwam ik rond de €45 uit.
ASS-U-ME
Gebruikersavatar
ger
Berichten: 400
Lid geworden op: 17 jan 2010 19:54

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door ger »

Het maakt dus eigenlijk niet uit dat het pakket wat goedkoper is
Yep , het maakt wel uit, in mijn voorbeeld zijn de totale kosten waar de douane over rekent 150 dollar , en geen 250 dollar ( wat je totaal betaald hebt)
Op je rekening staat 100 dollar, en op je pakket zit een 50 dollar postzegel ;-) ( het verzenden blijft in dit geval 50 dollar natuurlijk)
keesijp54
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 mar 2011 21:14

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door keesijp54 »

Heb wat spullen gekocht op de radiomarkt in rosmalen vandaag, waaronder ook trapezium om het eerst eens te proberen en thk geleiders 2 stuks voor de z as.

Afbeelding

Afbeelding

plus een proxxon frees 12 volt 40 watt en 20.000 toeren laag niveau va trillingen en geluid goed genoeg voor pcb
bij wsum waalwijk, google maar.
tatanka
Donateur
Berichten: 274
Lid geworden op: 12 jun 2009 13:25
Locatie: Ulestraten
Contacteer:

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door tatanka »

Ha, Rosmalen,

Daar was ik gisteren ook op jacht naar een plug-in voor mijn spectrumanalyser.
Niet gevonden, wel zag ik de microfrees waarover op dit forum wel eens is bericht.
En een spantanghouder MC3 met spantangen in doos voor 95Euro.
Helaas, ik heb MC2 in de SX3.

Jos
Laatst gewijzigd door tatanka op 14 mar 2011 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
keesijp54
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 mar 2011 21:14

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door keesijp54 »

Jammer die heb ik niet gezien, maar goed is niet erg, voorlopig maar even stoeien met de motoren en de printen gaan maken voor de microstepping, effe nog mijn programmer zoeken voor die pic.

eens kijken wat het kan en doet en verschillende modes microstepping, het scheelt enorm veel trillingen.

Ik vond de prijzen trouwens niet zo laag voor al die spullen daar, mensen klaagden ook over het erg grote aantal handelaren, ik denk dat ze gelijk hebben.


Probing pcb router met mach3 dat gaat! lees maar hier.

http://www.cnczone.com/forums/digitizin ... outer.html
keesijp54
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 mar 2011 21:14

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door keesijp54 »

Ohh, heb ik meer plekken hier?
keesijp54
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 mar 2011 21:14

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door keesijp54 »

tatanka schreef:Ha, Rosmalen,

Daar was ik gisteren ook op jacht naar een plug-in voor mijn spectrumanalyser.
Niet gevonden, wel zag ik de microfrees waarover op dit forum wel eens is bericht.
En een spantanghouder MC3 met spantangen in doos voor 95Euro.
Helaas, ik heb MC2 in de SX3.

Jos
Ben jij zendamateur? wegens de spectrumanalyzer.

Misschien weet jij dan wat dit voor signaal is op 8 tot 9.4 (max meter) Ghz.

telekom zegt kan niet, en komen dus niet kijken, signaal is knap hard.

https://www.youtube.com/watch?v=1wRLeo6hjzs&t=13s

Niemand weet wat het is, lijkt wel uit de modems of de slimme meters te komen, het is radar band. of meter doet raar, maar ding kost veel dus zal wel niet, en ik meet goed.

Ik ken trouwens iemand die altijd de radiomarkt afstruint en heeft veel spul zoals spectrumanalyzers en zo, huis vol zelfs, en zelf amper plek, misschien heeft hij wel een plugin als je zegt welke, als het nog geldt want dit topic is oud.

Nu weer on topic, ik ben aan het uitvogelen om een cnc te maken, ik had ook idee van een houtfrees versie te maken voor hoorns, dat is niet zo kritisch, de lineaire rails kan je dan zelf gemakkelijk maken met lagers.

vrg kees
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: cnc pcb frees maken

Bericht door benkr »

In plaats van in China te bestellen zou ik een contact opnemen met JVE elektromechanika in Eindhoven, echt onvoorstelbaar wat die man allemaal heeft liggen voor best wel redelijke prijzen.
Is allemaal gebruikt topspul, echt veel beter dan wat je in China koopt.
Hij heeft een website maar daar staat eigenlijk niets op, gewoon bellen.
Het kan zijn dat hij niet opneemt, in het verleden ging hij altijd november en december naar Spanje, overwinteren zeg maar.
Plaats reactie