Lange vingerfrees

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

Mohamed
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011 22:13

Lange vingerfrees

Bericht door Mohamed »

hoi,

Weet iemand waar ik een vingerfrees kan komen die minstens een snijlengte heeft van 165mm?

MVG
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Leeuwinga »

diamtr?
Mohamed
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011 22:13

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Mohamed »

hoi

De diameter maakt niet uit, de frees moet een omtreksnelheid van 2m/s hebben.

MVG
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Arie Kabaalstra »

120m/min dus.. snijsnelheid van frezen wordt opgegeven in Meters/min
enniewee.. 165 mm?.. delen we dat door 5 voor een "gewone lange frees 5D, dan komen we op 33 mm,
Maykestag levert die lengtes en diameters.. informeer eens bij http://www.damencnc.com
Mohamed
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011 22:13

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Mohamed »

Hoi,

Ik heb de sites bekeken die je vermeld hebt en ook op google gezocht maar heb nog steeds geen geschikte frees gevonden.
Weet iemand waar ik zo een frees kan vinden?

MVG
Gebruikersavatar
hessel_swart
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 mei 2010 23:39
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Re: Lange vingerfrees

Bericht door hessel_swart »

Hey hallo,

Ik mag aannemen dat je zo'n enorme frees professioneel nodig hebt ?

Je kan deze bedrijven bellen of ze zoiets kunnen leveren, Klein Tooling/Preci-tools/Sandvik/Guhring en zo zijn er nog wel 100 bedrijven die zoiets kunnen leveren, ik denk niet dat dit op hun site's staat.

Mag ik vragen waarom je zo'n enorme frees nodig hebt , zou je niet met een modulair systeem kunenn werken en dan een verlengdoorn d'r tussen kunnen zetten om de gewenste lengte te krijgen ? dit is stabieler dan een vingerfrees.
Mohamed
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011 22:13

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Mohamed »

Hoi,

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een freesmachine en heb niet zoveel kennis van frezen.
De machine heeft lineaire modules zodat de hoogte ingesteld kan worden, maar de frees moet het werkstuk ongeveer 165mm diep langs de zijkant zuiverfrezen. De lengte van de frees is zo lang omdat anders de module waarin de frees zit het werkstuk raakt.
Bestaat er dan zoiets als een verlengstuk van een frees zodat het snijoppervlak slechts kort moet zijn?

MVG
Gebruikersavatar
hessel_swart
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 mei 2010 23:39
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Re: Lange vingerfrees

Bericht door hessel_swart »

Ja Sandvik het complete systemen die opbouwbaar zijn , dus een bijv./ een BT40 houder - verlengdoorn in div. lengtes - en een freeskop met wisselplaten.
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Floppy »

Is het niet mogelijk om je freeskop 90 graden kantelbaar te maken. Zo kun je met een veel kortere (stabielere) frees de zijkant vlakken.
Mohamed
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011 22:13

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Mohamed »

Nee, het is niet mogelijk om de freeskop kantelbaar te maken. Ik heb slechts enkele cm langs mijn werkstuk ter beschikking.
De freesmachine moet automatisch kunststofrollen van dia tussen de 200 en 400mm zuiverfrezen aan beide zijvlakken. De lengte van de rollen varieert tussen de 1000 en 2000mm.
Moet ik eigenlijk een speciale frees voor kunststof gebruiken?
Gebruikersavatar
hessel_swart
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 mei 2010 23:39
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Re: Lange vingerfrees

Bericht door hessel_swart »

Kunststofrollen ? daar ga je platte kanten aan frezen neem ik aan ?

Kijk als je echt werk er voor heb moet je het ook goed aanpakken kwa machine en gereedschappen , en d'r zijn speciale frezen voor kunststof, bijna elke frees kan het wel aan , alleen die d'r voor ontworpen zijn zullen bijv, meer spaan afvoer hebben en ik denk dat ze scherper zijn.

Suggestie , zet er een 4de as op zodat je de vlakken kan draaien , dan zou je de vlakken gewoon met een mantelfrees kunnen frezen, sneller en stabieler.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Arie Kabaalstra »

heb je er mogelijkerwijs dan al eens aan gedacht om het werkstuk dan draaibaar te maken als de kop draaien geen optie is?.. links en rechts is 90° anders dan boven en onder..

onder het motto.. als Mozes niet naar de berg komt.. dan brengen we de berg wel bij Mozes.. methode is anders.. resultaat is hetzelfde.. en resultaat is wat telt..
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Floppy »

@Arie
heb je er mogelijkerwijs dan al eens aan gedacht om het werkstuk dan draaibaar te maken als de kop draaien geen optie is?
Met een lengte van 1-2 meter lijkt me dat ook een uitdaging.
Gebruikersavatar
Roy 1.6
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 mar 2010 21:04

Re: Lange vingerfrees

Bericht door Roy 1.6 »

Als je 2 meter langsfrezen kan dan kan de bovenkant frezen dus ook ;-)
Plaats reactie