Leuk Autodesk 123D catch

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Leuk Autodesk 123D catch

Bericht door didado »

Maandag kwam AutoDesk met 123D Catch, een gratis programma waarmee je met je camera een riedel foto's neemt van een object, upload naar de autodesk cloud, die vervolgens een 3D model voor je berekent en het bestand laat downloaden. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd maar lijkt me met name handig voor de 3D printers onder ons.

http://www.123dapp.com/catch
Gebruikersavatar
xp7amrkr
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:46
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Leuk Autodesk 123D catch

Bericht door xp7amrkr »

Dat ziet er wel leuk uit! Jammer dat het rekenwerk in de cloud gebeurt, maar daar gaan we nou eenmaal naar toe.

Heb zelf al diverse programma's geprobeerd waarmee je met de webcam een product zou moeten scannen, maar zonder goed resultaat.
Gebruikersavatar
johanjpk
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 okt 2011 10:56
Locatie: Zwolle

Re: Leuk Autodesk 123D catch

Bericht door johanjpk »

Waarom is het jammer dat het rekenwerk in de cloud jammer?
Gebruikersavatar
xp7amrkr
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:46
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Leuk Autodesk 123D catch

Bericht door xp7amrkr »

Omdat als ik met mijn DSLR een aantal goede kwaliteit afbeeldingen neem van 12MB per stuk, en je er een stuk of 10/20 moet uploaden naar de 'cloud', had binnen de tijd dat deze bestanden geüpload zijn mijn computer al klaar geweest met het rekenwerk.

Ik heb niks tegen innovatie, werken met een cloud is een leuk principe, maar ik weet uit ervaring dat een hoop bedrijven erg huiverig zijn met 'internet'. Er zijn zat mensen/bedrijven die hun bestanden gewoon op hun computer willen hebben staan, en niet op een server. Als je in de policy gaat lezen kom je ook het volgende stukje tegen:
Notwithstanding, please note that if you choose not to publish your content onto a public section of the Site (e.g., you publish into the “My Corner” section on the Site or otherwise use our web based Software applications without publishing onto a public section of the Site), then that content and related data will be transferred to cloud servers used by Autodesk and its designees, but will not be made available on a public section of the Site. While Autodesk cannot guarantee complete security of cloud servers, for this non-public content which does not constitute Creative Content, you hereby grant Autodesk the non-exclusive, worldwide, limited right and license to view, use and transmit that content internally for the purposes of employing and attaching our web application features onto such content, and for purposes of improving our products and services, evaluating and collecting data hereunder and/or pursuant to any applicable Additional Terms.
Nu zal dat voor een programma als deze niet veel uitmaken, maar ik ben principieel wat tegen dit soort systemen. (dan nog niet te spreken over de vele werkstations met een CAD-pakket zonder directe internetaansluiting)
Gebruikersavatar
johanjpk
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 okt 2011 10:56
Locatie: Zwolle

Re: Leuk Autodesk 123D catch

Bericht door johanjpk »

Het probleem dat de verbindingen van mensen en bedrijven nog niet passen bij de cloud is inderdaad een gegeven.

Op zich staat er niets raars in die voorwaarden niets raars hoor, je geeft Autodesk medewerkers de mogelijkheid om naar jou content te kijken om te zorgen dat ze applicaties werken met jou content.

Prive kan ik me niet voorstellen dat er welke huivering dan ook op z'n plaats is.
Er zijn heel veel bedrijven 'bang' voor cloud systemen (wat heel breed begrip is.) vaak om allerlei wilde ideeën over beveiliging. Intussen hangen ze het bedrijf aan het internet zonder enige inhoudelijke interesse in de beveiliging van het eigen netwerk. Ik heb een soort gelijke discussie met een bedrijf gevoerd, kwamen met allerlei zinsnedes uit de voorwaarden van de cloud supplier, allemaal niet heel spannend. Ik heb gevraagd naar de voorwaarden en SLA op de firewall van het bedrijfsnetwerk de stilte was tekenend.
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Re: Leuk Autodesk 123D catch

Bericht door didado »

@xp7amrkr: Das Kloute zeg. Je kan ook gewoon een experimentje doen met een lagere resolutie die je naar de Cloud upload...

By the way, gebruik je iets van Gmail, Hotmail, Twitter, Facebook, Hyves, LinkedIn, Flickr, YouTube etc? Zo ja dan staat al je hebben en houden in de cloud. De cloud is waar het naar toe gaat en het is je goed recht om daar niet van gecharmeerd te zijn maar je moet niet overdrijven.

Autodesk bied je een gratis programma aan die jou de vrijwillige optie biedt om met elke camera een 3D cloud point bestand te maken. Ik snap niet wat je daar tegen hebt want als het je niet zint dan doe het je toch gewoon niet? En al doe je het wel en je neemt 30 foto's van een beeldje wat je wilt omzetten naar 3D en dat staat in de cloud, so what? Het is geen Facebook waar je hele leven in een timeline forever geregistreerd is. I don't get it...
Plaats reactie