iemand bekend met deze kit?

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pascal wassen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2012 21:44

iemand bekend met deze kit?

Bericht door pascal wassen »

hallo allemaal. na veel manueel verspanen en wat hobbieen in model bouw wil ik toch wat gaan experimenteren met cnc. zelf een machine bouwen kost al met al best wat. op internet kwam ik deze tegen, is iemand daarmee bekend? lijkt mij een vrij komplete kit en best geschikt om mee te beginnen.

http://gocnc.de/product_info.php?cPath= ... ucts_id=52

Pascal
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 899
Lid geworden op: 23 dec 2008 22:39
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: iemand bekend met deze kit?

Bericht door Robo »

Pascal,

Als je een goed antwoord wenst of jij hier iets mee kunt moet je denk ik wat specifieker zijn over het werk dat je wilt gaan doen...

Met deze machine ga je in ieder geval niet 'verspanen' zo als je dat manueel gewend bent...
Sterker nog ik denk dat dit uberhaubt een beetje meer richting de MDF spanen gaat, of licht graveerwerk.

Wellicht is het verstandiger om even mee te lezen op het forum, en wat voorbeeld machines op te zoeken.
Gebruik de zoek functie en je zult veel info, en adviezen vinden.
RoboCNC.nl : YouTube -- Website -- Registreer -- Twitter -- Facebook --
pascal wassen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2012 21:44

Re: iemand bekend met deze kit?

Bericht door pascal wassen »

deze zou ik willen gebruiken voor modelbouw. lichter werk met kunstof en hout. dat deze niet voor zwaarder werk geschikt is zag ik al. dan zal machine toch groter en zwaarder moeten worden. ik ben met cnc nieuw en deze leek me een leuk project om mee te beginnen. naar wat ik zie en lees op forum kost een wat zwaardere machine meteen een heel stuk meer als men alles los koopt.
wat ik begrijp is deze kit, op pc na kompleet, of mis ik iets? een goede eerste stap naar cnc of beter zoeken voor wat anders?
Pascal
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: iemand bekend met deze kit?

Bericht door Mcgyver »

het is een setje waar je het 1 en ander mee kan leren ...

verwacht geen hardloper...


er zit een interface bij met drives en stappenmotoren...

alle gelijdingen zijn niet ondersteund..trapezium spindles...

voor die 550 euro heb je wel iets waar je iets mee kan maken maar dan HEEEEEl voorzichtig..


hij leverd je in elk geval balsa onderdeeltjes en plasic onderdeeltjes voor je modelbouw...

de gratis software.. is EMC. of linux cnc.. is gratis maar je het wel een pctje nodig die uiteindelijk op op linux werkt..

je zou mach3 kunne gebruiken maar dat kost je weer een licentie.

Hij werkt in elk geval via de lpt poort..


Dus als je wens is om rustig aan wat licht freeswerk te doen... de machine niet veel moet kosten en je wilt leren met een cnc machine om te gaan... dan is dat jouw machine..

maar wees vast voorbereid dat als het cnc virus toeslaat dat je groter en zwaarder wilt ... en vooral sneller ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 899
Lid geworden op: 23 dec 2008 22:39
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: iemand bekend met deze kit?

Bericht door Robo »

Sluit me helemaal bij Mcquiver aan...

Heb je echt niet de mogelijkheid zelf iets te bouwen, en heb je gewoonweg niet meer in de knip zitten als dit dan is het een optie..

Maar ik zelf zou de waarde op de helft schatten... (ondanks dat je hem daar ook niet zelf voor bouwt).
Ik vind het altijd zo hard klinken om termen als troep te gebruiken, maar als je zelf manueel verspaand, zou ik zeker zelf wat bouwen, het is al heeeeeeeel snel een stuk beter als deze machine.
RoboCNC.nl : YouTube -- Website -- Registreer -- Twitter -- Facebook --
pascal wassen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2012 21:44

Re: iemand bekend met deze kit?

Bericht door pascal wassen »

gaat mij dus vooral ook om leertraject in het hele cnc gebeuren. zie vaker MDF portaal frezen, maar dat lijkt mij persoonlijk minder (zegt de leek)

is ook wel budget kwestie overigens, dit lijkt mij persoonlijk een leuke deal voor cnc intro

quote: maar wees vast voorbereid dat als het cnc virus toeslaat dat je groter en zwaarder wilt ... en vooral sneller ;-)
kan me noch uitleven op ombouw van draai en freesbankje hiero daarna :mrgreen: (ook mini machines trouwens, sherline)
bassraf
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 jan 2012 13:55
Locatie: Hilversum

Re: iemand bekend met deze kit?

Bericht door bassraf »

Lijkt me een leuk ding voor model en algemene hobby, mocht je meer sneller zwaarder willen dan kan je hem tweedehands voor een redelijk bedrag in twee tellen weer kwijt dus echt een risico is het ook weer niet denk ik. (mits hij kan doen wat je wil)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: iemand bekend met deze kit?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Eerste gedachte: "AAAARGH!"

voor de hobby om balsahout en plasticplaat mee te bewerken.. ja dat zal wel gaan met deze "graveerplotter" maar verwacht er geen wonderen van..

qua software enzo.. ik kan er niet echt over oordelen.. want ik ben professionele besturingen gewend.. daarom werk ik op mijn eigen machine uitsluitend met USBCNC, omdat een Heidenhain Controller 9000,- kost.. :shock:
houd er rekening mee dat je mogelijk nog software nodig hebt om te tekenen, en de tekeningen om te zetten naar G-Code..
Plaats reactie