FF voorstellen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Romano
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2012 20:02
Contacteer:

FF voorstellen

Bericht door Romano »

Ik wil mij even voorstellen hier op het forum.

Ik ben Romano en werk als machinebouwer voor de voedingsmiddelenindustrie.
Ik bouw dus machines van A tot Z en alles inhouse nouja het lasersnijden besteden we uit.

Als hobby ben ik vooral met ducati motorfietsen bezig, onder andere race ik met een oude ducati ééncillinder demoraces.
Om de hobby te kunnen bekostigen doe ik veel werk aan de motoren zelf om die reden heb ik daarom wat machines in mijn garage staan en daar is nu een zo goed als nieuwe harrison 280 cnc bijgekomen na wat speurwerk op internet over deze machine kwam ik al gauw op dit forum terecht.

Ik werk eigenlijk alleen met conventionele machines en niet met cnc machines dus hier ligt nog een uitdaging voor mij maar waar dit forum mij goed kan helpen.

Gr. Romano
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Bericht door mosoft »

Welkom op dit forum zou ik zo zeggen.
Je hebt een leuke machine om mee te werken. De Harrison trainers werden veel in het technisch onderwijs gebruikt. Ook heb ik al machines gezien die men heeft ongebouwd naar Mach3.
Ik weet niet of de besturing compleet is dan is er best nog wel documentatie te verkrijgen om de machine te gebruiken.
Veel succes gewenst in de wereld van cnc, je zult je niet vervelen. ;-)
Romano
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2012 20:02
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Bericht door Romano »

Machine is geheel compleet en de sturing ook, ik heb hem ook zien werken voor ik hem kocht.
Bijna de gehele besturing inclusief monitor heb ik er dubbel bijgekregen in een grote doos, ik kan dus nog wel even voorruit met de originele besturing.
Wat betreft documentatie zit er niet veel bij dus dat zal ik nog moeten vinden ergens.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Bericht door Arie Kabaalstra »

wat voor Ducati mag dat zijn, waar je mee racet?..

Ik heb mijn ducati's niet aan races blootgesteld..

altijd leuk als je zelf onderdelen kan maken om je machines in topvorm te houden.. (nu nog een profielslijpmachine, en dan zelf Desmo-nokkenassen maken.. )
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Bericht door Leeuwinga »

Ik heb wat informatie over de Harrison staan op mijn site
Tevens heb ik de elektrische schema,s als PDF files
Als je die wilt hebben moet je mij maar even een mail sturen
Cees
CNC electronica en software -- http://www.leeuwinga.nl
Express your creativity in MOTION
Romano
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2012 20:02
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Bericht door Romano »

@ Arie,
Het is een 250 cc single uit 1970 zonder desmo maar gewoon veren.
Afbeelding

Ik heb je weleens ontmoet op de DCR ik had toen een 750 sport (1988) mee en op een RR met een 748R (2002)
Volgens mij heb jij ook een 750 sport of heb je die inmiddels verkocht?

@ Cees, ik heb je website inmiddels gevonden, erg intressant allemaal.
Ik wil het eerst proberen met de originele besturing en mocht daar iets aan stuk gaan ik heb nog bijna een complete set besturing extra erbij. Ik heb er alleen geen boeken bij, je kon vroeger boeken kopen speciaal voor de harrison geschreven door Boelen maar die zijn niet meer te koop.
Als jij boeken hebt wat mij kan helpen om de originele besturing te leren kennen hou ik mij aanbevolen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja, die 750 heb ik nog steeds die gaat er nooit meer uit.... ik neem aan dat je dit jaar wel weer van de partij bent in Ass'n?..

en het RR staat ook weer voor de deur.. alleen ga ik die dit jaar rijden met de 851..
Plaats reactie