SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd.

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd.

Bericht door michel pet »

SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd 6040 is er ook.
kon er nog noet veel over vinden op dit forum na dan zie link.

http://www.mycncuk.com/forums/mills-rou ... -mill.html
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd.

Bericht door Mcgyver »

Als dit het verbeterde model is dan zou ik et vorige model niet willen zien :lol:

Alle veel genoemde basics hier op het forum om een beetje met een alu machine te verspanen hebben ze hier aan de laars gelapt..


alleen al die niet ondersteunde geleidingen overal..... :roll:, bewegend portaal aangestuurd door 1 motor, bewegend onder een in het midden niet ondersteund bed...

ronde asjes voor de y... vind het eigenlijk een beetje zonde van sommige mooie onderdelen op de machine :mrgreen:
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd.

Bericht door michel pet »

de assen zijn nu een dikker 25 mm dat was 20mm bij het vorig model was de x as wel ondersteunt.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd.

Bericht door Mcgyver »

zal wat dikker zijn, maar het zijn nogsteeds NIET ondersteunde ronde assen, kijk maar op de foto's uit je link.. vooral het kiekje aan de kopse kant, kan je het duidelijk zien

Afhankelijk van wat je met dit ding wil doen zal hij je meer verdriet dan plezier opleveren denk ik zo...
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13537
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd.

Bericht door Arie Kabaalstra »

Dikker of niet.. een foute constructie met dikkere onderdelen maakt het niet minder fout..

Om even een citaat aan te halen wat ik ooit op mijn toenmalige werk heb geuit..
"als je al jaren wat stoms doet.. dan blijft het stom.. "

Om kort te gaan.. als je dan toch je geld over de balk wilt smijten.. doe het dan aan iets waar je WEL lol aan kan beleven..
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd.

Bericht door michel pet »

daar heb je een punt maar die lol begint bij 4000 en meer dan de vraag is dat lol voor plaat werk en kunstof lijkt me dit prima ik heb een bf20 voor het ander werk maar die is kwa berijk weer te klein dus ja.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: SM-3040 CNC Router nieuw model en verbeterd.

Bericht door Mcgyver »

Ik denk dat je voor misschien net iets meer zelf een simpele machine kunt bouwen in dat werkbereik wat een beter resultaat geeft dan dit apparaat...en beter is geconstrueerd..
Alle waar is naar zijn geld, , maar je wilt steeds meer... en kan de machine niet mee met jouw wensen... moet je alsnog gaan investeren... je kan beter gelijk iets meer uitgeven... of zelfbouwen...

Er zijn zat plekken waar je 2e hands alu profielen kunt halen.. je hebt een bf20 dus je kan veel zelf maken...

ALs je een beetje slim je onderdelen via ebay, marktplaats, o.i.d bij elkaar sprokkeld kom je nog best een eind..

Sleutelwoord is wel GEDULD.... want het duurd even voor je alles bij elkaar hebt, maar dat vind ik juist de charme ervan ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Plaats reactie