door het m8 gat?
Vonkloos een gat maken
Moderator: Moderators
- Swets
- Contacteer:
Re: Vonkloos een gat maken
door het m8 gat?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
-
zeeschuim
die tank is toch ook ooit wel eens gevuld? dus er zit een vulopening aan.. klein dompelpompje erin, of een zuigslang erin en tank leegzuigen
daarna vullen met water, laatste restjes komen bovendrijven verder vullen tot hij overstroomd, flink wat dreft erbij en weg is de diesel ( alleen lozen als het donker is en niemand kijkt )
nu heb je een tank zonder brandstof en al helemaal geen dampen, en voldoende water om te blussen
daarna vullen met water, laatste restjes komen bovendrijven verder vullen tot hij overstroomd, flink wat dreft erbij en weg is de diesel ( alleen lozen als het donker is en niemand kijkt )
nu heb je een tank zonder brandstof en al helemaal geen dampen, en voldoende water om te blussen
Laat wel even ver van tevoren weten wanneer je die tank met een blikschaar te lijf gaat. Ik wil op tijd zijn om kaarten te kopen! 
Gewoon omdat ik wil weten of het kan...
Net even de proef op de som genomen met het de jerrycan vervuilde diesel. Met een aansteker en met een slijptol krijg je diesel niet aan het branden. Morgen ga ik het eerste gat maken met een paar 8mm gaatjes en een blikschaar.
Als je iets hoort of leest over een uitgebrand motorjachtje.......
Als je iets hoort of leest over een uitgebrand motorjachtje.......
Gr.
Erik
Erik
-
mark3
- Donateur
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Vroeger, ongeveer op de helft van mijn leven zat ik bij scouting. Op een koude winteravond zaten we gezellig met z'n allen telefoonloos bij een kampvuurtje. Vuurtje brande niet echt geweldig, tot een leidinggevende op het geweldige idee kwam om zijn jerrycan diesel uit zijn auto te halen en hier het vuur eens lekker mee op te stoken.
Resultaat---- vuurtje uit en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Voor ontbranding en explosies van je dieseltank hoef je niet bang te zijn, of je zou een film aan het maken moeten zijn. waar je wel voor moet oppassen en die brandblusser in de buurt voor moet hebben, is die met smeer en reinigingsvloeistoffen doordrenkte poetsdoek die achter de dieseltank is gevallen en die je vergeten bent, omdat je je hoofd aan die stalen plafondbalk gestoten hebt toen je voor de derde keer gestoord werd door je mobiele telefoon in die te kleine en slecht verlichte ruimte.
P.S. Een foto van de blikschaar wordt op prijs gesteld
Grt mark
Resultaat---- vuurtje uit en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Voor ontbranding en explosies van je dieseltank hoef je niet bang te zijn, of je zou een film aan het maken moeten zijn. waar je wel voor moet oppassen en die brandblusser in de buurt voor moet hebben, is die met smeer en reinigingsvloeistoffen doordrenkte poetsdoek die achter de dieseltank is gevallen en die je vergeten bent, omdat je je hoofd aan die stalen plafondbalk gestoten hebt toen je voor de derde keer gestoord werd door je mobiele telefoon in die te kleine en slecht verlichte ruimte.
P.S. Een foto van de blikschaar wordt op prijs gesteld
Grt mark
Diesel kan pas ontstoken worden als het onder druk staat (+10bar) en dit gemengd met lucht. Als je echt een gat ofzo wilt slijpen in een tank en je hebt ergens een laspost staan gebruik de Argon fles daarvan ;) aansluiten op de diesel uitlaat en retour (die dus naar je motor gaan) en je tank word telkens mooi geblust, er zit dan wel naderhand metaal in, maar zoals de meestal al zeiden hier boven mij, gewoon boren.
-
michel pet
- Contacteer:
boor magneties maken meschien een id.
wel een paar keer schoon maken tusendoor.
scheelt vuil in de tank.
wel een paar keer schoon maken tusendoor.
scheelt vuil in de tank.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
da's zo'n gek idee niet.. maar dan mogen je spanen niet te groot zijn..
vroeger deed ik het wel eens met reparaties aan Hydraulische componenten door een gat eerst vol te stoppen met vet.. en dan na het (op) boren en tappen de spaantjes met de klodder vet er weer uit te halen.. maar een tank volstouwen met vet.. dat is wel een klus..
vroeger deed ik het wel eens met reparaties aan Hydraulische componenten door een gat eerst vol te stoppen met vet.. en dan na het (op) boren en tappen de spaantjes met de klodder vet er weer uit te halen.. maar een tank volstouwen met vet.. dat is wel een klus..
-
zeeschuim
Als de tankwanden vol zitten met bacterieenprut dan maakt een beetje ijzer ook niets meer uit.
Dat beetje ijzer maakt inderdaad niks meer uit.
Ondertussen veel gelezen en nog niks opgeschoten. Wikipedia zegt dat de dieseldampen gevaarlijk zijn. De stand is nu 50-50%. Gewoon een gat boren vs. gevaarlijk. Morgen eerst maar eens ergens een pompje scoren om een begin te maken met het afpompen, ondertussen verder denken.
Ondertussen veel gelezen en nog niks opgeschoten. Wikipedia zegt dat de dieseldampen gevaarlijk zijn. De stand is nu 50-50%. Gewoon een gat boren vs. gevaarlijk. Morgen eerst maar eens ergens een pompje scoren om een begin te maken met het afpompen, ondertussen verder denken.
Gr.
Erik
Erik