(fuck) cnc?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tantan
Donateur
Berichten: 562
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

(fuck) cnc?

Bericht door tantan »

Laatst gewijzigd door tantan op 03 jun 2014 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lelieveld
Berichten: 1687
Lid geworden op: 17 mei 2009 00:10
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: (fuck) cnc?

Bericht door lelieveld »

geen elektronica problemen Geen programma bugs , alleen een paar zwarte voeten
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: (fuck) cnc?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

misschien gaat het zo beter ?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: (fuck) cnc?

Bericht door DaBit »

Ja, ik heb daar ook ooit door de binnenlanden en woestijn gehobbeld op de motor, met uiteraard ook stukken tot gevolg. En als je die mensen bezig ziet dan realiseer je je dat wij hier eigenlijk gewoon nul komma nul handvaardigheid hebben. Wat ze daar kunnen met eigenlijk niks is zonder meer bewonderingswaardig.

Je moet echter wel de tijd hebben; van degene die werkt ligt het tempo al een factor 20 lager dan wij gewend zijn en dan zitten er nog minstens 5 man toe te kijken en thee te drinken zonder een vinger uit te steken. :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
tantan
Donateur
Berichten: 562
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: (fuck) cnc?

Bericht door tantan »

inderdaad, ik snap er niks van hoe men daar aan een inkomen geraakt. ik ben naar Marrakesh geweest en wat je daar ziet wat door moet gaan voor werk/inkomensvoorziening daar snap ik geen snars van. heel veel mensen maar zeer weinig die daadwerkelijk iets doen (althans wat misschien iets op zou kunnen leveren). maar soms zie je dan iemand die met bijna geen middelen toch iets echt kan maken. zo waren er ook zink- en koper werkers die enkel een stuk stalen balk, een hamer en een stuk hout hadden, je snapt niet hoe ze het flikken maar dat is echt vakwerk. ook solderen van glas in lood, gewoon een stuk koper in een gasvlam houden, wat s39 (oid) een stuk tin dat ergens in de shit op de grond licht, ff soppen, klaar en nog goed ook. mijn voetstuk is in ieder geval weer tot 0 (of lager) gereduceerd.

http://www.youtube.com/watch?v=h38I6Qql ... vGTMCioMtw
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: (fuck) cnc?

Bericht door DaBit »

Dit was nog een zeer goede dealer van Toyota en, euh, eigenlijk alles. Hebben we honderden kilometers voor gereden om daar te komen. De absolute top in de wijde, wijde omgeving:

Afbeelding

Veel man, 1 werkt, 1 kijkt nauwkeurig, de rest hangt er een beetje bij.
Verwijderen van een tweetal kets afgescheurde M12 boutjes en nieuwe monteren kostte toch wel het merendeel van de dag, maar eten en gezelligheid zat bij de prijs van enkele euro's inbegrepen dus dat was niet erg. :lol:

Afbeelding

Maar die rare boutjes werden wel gewoon terplekke gefabriceerd met een slijptol en vijl (wat nou draadsnijden op een draaibank?), de gescheurde montage van de zijstandaard gerepareerd en de dikke onplakbare binnenband netjes gevulcaniseerd.


Oh man, wat wil ik graag nog een keer daarheen terug!

Afbeelding
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
tantan
Donateur
Berichten: 562
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: (fuck) cnc?

Bericht door tantan »

kijk dat zijn de verhalen en de foto's. mijn verblijf was net wat anders georganiseerd :oops:
9081
zo'n buikdanseres bij het eten geeft toch net dat beetje extra smaak....
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: (fuck) cnc?

Bericht door DaBit »

Ja, die buikdanseressen hebben ze ook overal. Egypte, Turkije, Marokko, bla. Is leuk vermaak.

Maar op de een of andere manier moet er wat pech, afzien en ellende in een vakantie zitten voordat-ie bij mij het predikaat 'wereldvakantie' krijgt. Strand, zwembad, resort, gebouw 3 toren C 27e verdieping, ik ben het na 4 dagen ketsbeu.

Beetje ellende:

Afbeelding
Afbeelding

Allemaal niet dramatisch (die foto's post ik maar niet), wat het dramatisch maakt was 44-graden-in-de-schaduw. Motor uitgraven vergde 2 liter water, met de lekke band ben ik doorgereden tot we schaduw vonden. Op dat moment interesseerde het me geen zier of ik misschien niet heel de band en velg aan gort zou rijden.

Na dat soort omstandigheden is dit het lekkerste eten dat je kunt bedenken. Vers van de koe, op de barbecue en dan op het bord:
Afbeelding

En is dit het meest geweldige soort hotel. Binnen een circel met een radius van 100km absoluut niks. Miljoen keer zoveel sterren als je normaal ziet en oorverdovende stilte. Gaaf! Kan geen hotelkamer met airco en minibar tegenop.

Afbeelding

Ik ben nou niet zo'n geweldig bereisd type, maar vooralsnog gooi ik Marokko toch wel op de eerste plaats in mijn lijstje van topvakantielanden. Het is er gruwelijk mooi, het leven kost er vrijwel niks, en ik heb nog nergens zo'n vriendelijke en behulpzame mensen meegemaakt. Het beetje wat ze hebben delen ze graag als dat nodig is, en ze kunnen alles met niks anders dan 'afval' en een uitstekende oog-hand coordinatie. Respect, diep, diep respect.
Dat is echt een heel schril contrast met wat zich hier 'Marokkaan' noemt en daardoor meent te mogen sissen naar dames. :roll:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
tantan
Donateur
Berichten: 562
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: (fuck) cnc?

Bericht door tantan »

ieder zijn smaak, maar wel heel erg mooi die tour van je. maakt me toch gelijk ook weer lekker toen ik nog met off the road honda's en kawa's reed. ik hou het voorlopig nog op een weekje 5* hotel, met een goed boek.
FSSF
Berichten: 886
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: (fuck) cnc?

Bericht door FSSF »

Gave foto`s Da bit 8) Lekker avonturen
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: (fuck) cnc?

Bericht door spinningwheels »

Het is verbazingwekkend wat er in die streken met voor ons primitieve tools gemaakt word.
Heb zelf veel in Azië rondgezworven met name India en Sri Lanka ( ook motor gereden daar, een geweldige ervaring maar wel even wennen )
In theorie kan ik praktisch alles
Plaats reactie