Ik niet, de mijne kost alleen maar centen..Arie Kabaalstra schreef:moet je zelf weten.. in elk geval gaan die stukken langer mee, en verdien ik mijn munten met mijn zelfgebouwde machientje.. hoeveel medeforummers kunnen dat zeggen?..
Het Grote You Tube Topic
Moderator: Moderators
-
Kees Moret
Re: Het Grote You Tube Topic
- Swets
- Contacteer:
ik ben ook zo'n eikel dat ik altijd alles gratis doe... :-)
of ze rekenen af in pakkies shag... maar ja... ik wil stoppen met roken... :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Dan moet je toch over gaan op een andere valuta.Swets schreef:ik ben ook zo'n eikel dat ik altijd alles gratis doe... :-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Komt me bekent voor, hier is het precies hetzelfdeSwets schreef:ik ben ook zo'n eikel dat ik altijd alles gratis doe... :-)
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Jij rookt zeker zware shagbrandaris schreef:Komt me bekent voor, hier is het precies hetzelfde
- DaBit
- Donateur

Doet de truuk voor mij verbazingwekkend goed.
Was niet eens de bedoeling om te stoppen met gewone tabak, meer nieuwsgierigheid en kunnen paffen waar het anders niet mag. Maar inmiddels smaken de sigaretten niet meer en vind ik koffie met wat caramel en vanille of een beetje aardbei met menthol ofzo veel lekkerder.
Je kunt het lichtelijk een keer proberen; die 6-8 tientjes die je kwijt bent aan een beetje fatsoenlijk apparaat heb je gauw terugverdiend dus als het dan niks is en op de plank blijft stoffen ben je er ook niks armer van geworden.
De vloeistof kost bijna niks, zeker niet als je 'm zelf maakt; van gewoon simpele smaakjes heb ik voor 30 cent op een dag nodig (versus 8 euro aan sigaretten).
Laatst gewijzigd door DaBit op 19 mar 2017 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- Swets
- Contacteer:
en waar koop je zo ding?
lol... op een cnc forum... :-)
lol... op een cnc forum... :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
- DaBit
- Donateur
Het ding op de foto komt bij Zwoofs.nl vandaan (Eleaf iStick TC40W en Nautilus Mini)
Maar voor het eerst? Misschien beter een winkel bezoeken. Je hebt 10 miljoen smaakjes vloeistof en 50 apparaten. Handig als je dat uit kunt proberen, plus dat dat gedamp net iets anders werkt dan roken. Daar weten ze dat. Ik kwam er ook toevallig terecht, ik ging voor oud en nieuw wat vuurwerk kopen voor de kinders, een paar deuren verder zit zon winkel, en bij een techneut komt er dan een stukje nieuwsgierigheid naar boven he?
Mij bevalt het prima. Ik kan lekker kettingdampen op plekken waar ik niet mag roken, het lijkt er genoeg op om het niet missrn, en ik krijg de nicotine binnen die ik graag heb (ben niet begonnen met roken omdat ik dat stoer vond, maar omdat ik erachter kwam dat ik dan veel beter functioneerde. Dat het in de rokers hoek veel gezelliger is is niet helemaal toeval....). Gezonder en goedkoper is het ook, maar da's voor mij niet echt een reden.
Kwa CNC: mn vingers jeuken uiteraard om er een wat minder primitief apparaat van te maken. Volgens mij is een combinatie van ultrasoon en warmte veel effectiever bijvoorbeeld.
Hadden we maar 48 uur in een etmaal zitten...
Maar voor het eerst? Misschien beter een winkel bezoeken. Je hebt 10 miljoen smaakjes vloeistof en 50 apparaten. Handig als je dat uit kunt proberen, plus dat dat gedamp net iets anders werkt dan roken. Daar weten ze dat. Ik kwam er ook toevallig terecht, ik ging voor oud en nieuw wat vuurwerk kopen voor de kinders, een paar deuren verder zit zon winkel, en bij een techneut komt er dan een stukje nieuwsgierigheid naar boven he?
Mij bevalt het prima. Ik kan lekker kettingdampen op plekken waar ik niet mag roken, het lijkt er genoeg op om het niet missrn, en ik krijg de nicotine binnen die ik graag heb (ben niet begonnen met roken omdat ik dat stoer vond, maar omdat ik erachter kwam dat ik dan veel beter functioneerde. Dat het in de rokers hoek veel gezelliger is is niet helemaal toeval....). Gezonder en goedkoper is het ook, maar da's voor mij niet echt een reden.
Kwa CNC: mn vingers jeuken uiteraard om er een wat minder primitief apparaat van te maken. Volgens mij is een combinatie van ultrasoon en warmte veel effectiever bijvoorbeeld.
Hadden we maar 48 uur in een etmaal zitten...
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- hainjedaf
- Donateur
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Dat van dat beter functioneren ken ik. Het is immers een neuro blocker, die nicotine.
Voor mij een extra challenger nu ik gestopt ben.
Voor mij een extra challenger nu ik gestopt ben.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Vandaag staat het nog eens duidelijk in de krant, ja dat ouderwetse gedrukte medium.
Wat roken ons allemaal wel kost, 2000 eurie per persoon afgezien nog voor het leed wat het
je kan veroorzaken. Ja ik ben een duidelijke tegenstander, Het stinkt, is vies, ongezond, duur etc.
Houdt er toch mee op!
Cees
Wat roken ons allemaal wel kost, 2000 eurie per persoon afgezien nog voor het leed wat het
je kan veroorzaken. Ja ik ben een duidelijke tegenstander, Het stinkt, is vies, ongezond, duur etc.
Houdt er toch mee op!
Cees
Hoe raad je hetandrefc101 schreef:Jij rookt zeker zware shagbrandaris schreef:Komt me bekent voor, hier is het precies hetzelfde
Leeuwinga: wat denk je als iedereen stopt met roken, wat ze met de belasting gaan doen,
want dan komen ze in Den Haag toch wel een paar miljard te kort !
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Jullie zijn te goed voor deze wereld.brandaris schreef:Leeuwinga: wat denk je als iedereen stopt met roken, wat ze met de belasting gaan doen,
want dan komen ze in Den Haag toch wel een paar miljard te kort !
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Het voordeel als iedereen stopt met roken, is iets van meer als 43 miljard euries.
Veel meer m.i als de accijnzen op tabak.
Maar ja sommige zijn "het zuig reflex " niet kwijtgeraakt ..
Cees
Veel meer m.i als de accijnzen op tabak.
Maar ja sommige zijn "het zuig reflex " niet kwijtgeraakt ..
Cees
- DaBit
- Donateur
Een maand geleden stond het nog eens duidelijk in de krant, ja dat ouderwetse gedrukte medium.
Wat autorijden ons allemaal wel kost, 6000 eurie per jaar. Afgezien nog van het leed wat het
Houdt er toch mee op!
Lekker leven en laten leven....
Beide bezigheden vallen overigens zo duur uit vanwege het inmiddels toch wel aardig buitensporige gegraai van de roverheid. Reken voor de gein eens uit welk deel van je jaarsalaris terugvloeit naar de roverheid. En begin dan bij de werkgeversbijdrage en eindig met alle accijnsjes, BTWtjes, toeslagjes, etcetera. Bij nader inzicht: doe maar niet. Uiteraard krijg je er ook wat voor terug, maar dan nog.
Met die elektrische sigaretten beginnen ze overigens ook al met 'er moet een passend accijnsbeleid ingevoerd worden'. En vanaf mei 2016 word de nieuwe Tobacco Product Directive geimplementeerd in de EU waarin dat hele e-sigaretgedoe stevig aan banden gelegd word. Klein detail: de kwalitatief zeer slechte elektronische sigaretten die door de tabaksfabrikanten geleverd worden niet of minder. Hmm, verdacht. Zou er dan toch een geldstroom in stand gehouden moeten worden?
Wat autorijden ons allemaal wel kost, 6000 eurie per jaar. Afgezien nog van het leed wat het
Houdt er toch mee op!
Lekker leven en laten leven....
Beide bezigheden vallen overigens zo duur uit vanwege het inmiddels toch wel aardig buitensporige gegraai van de roverheid. Reken voor de gein eens uit welk deel van je jaarsalaris terugvloeit naar de roverheid. En begin dan bij de werkgeversbijdrage en eindig met alle accijnsjes, BTWtjes, toeslagjes, etcetera. Bij nader inzicht: doe maar niet. Uiteraard krijg je er ook wat voor terug, maar dan nog.
Met die elektrische sigaretten beginnen ze overigens ook al met 'er moet een passend accijnsbeleid ingevoerd worden'. En vanaf mei 2016 word de nieuwe Tobacco Product Directive geimplementeerd in de EU waarin dat hele e-sigaretgedoe stevig aan banden gelegd word. Klein detail: de kwalitatief zeer slechte elektronische sigaretten die door de tabaksfabrikanten geleverd worden niet of minder. Hmm, verdacht. Zou er dan toch een geldstroom in stand gehouden moeten worden?