Spindel binnen en een nieuwe HTD poelie.
Poelie is wederom niet goed...hoe moeilijk kan het zijn vraag je je af.
Spindel ziet er qua afwerking een stuk beter uit.
Oude spindel eruit, nieuwe erin...huh een stuk langer
Nu past de montageplaat boven er niet meer op. Dus ik heb er tijdelijk wat opvulplaatjes tussen moeten leggen.
Blijkbaar is de nieuwe spindel 5mm langer.
Nieuwe riem erop (niet de china riem, maar een van gates) alles aandraaien en gaan.
Blokje alu, nieuwe 3 snijder.
Even snel wat geprobeerd. Freesresultaat tussen lage RPM en hoge is ook een heel stuk beter geworden.
De riem loopt niet goed, en loopt nog ergens aan en maak dus een raar geluid. Dit heb ik niet goed gekregen. Waarschijnlijk heeft dit te maken met dat de montageplaat iets hoger zit nu. Morgen het e.a. weer eraf halen en de boel controleren.
Poelie is ook niet rond. En zorgt dus wederom voor een trilling. Nu wil ik dit eigenlijk ombouwen naar een snaar zoals Mostudio al aangaf, om compleet van dit geneuzel af te zijn. Alleen even zoeken wie mij zoiets kan draaien
Kortom...wel een grote verbetering t.o.v. van voorheen. Ook minimaal verschil tussen het freesresultaat in lage en hoge toeren. Ik denk dat met het fatsoenlijk monteren van de riem of e.v.t. het vervangen naar een snaar, het eind resultaat goed genoeg is.
Moeilijk op de foto te krijgen.
Maar er zitten nog heel licht verticale streepjes in.
Morgen ga ik het gebeuren netjes monteren en nog het e.a. testen.
Van het resultaat wat ik nu behaal kon ik alleen nog maar dromen, toen ik de oude spindel nog gebruikte.
Er is dus licht aan de horizon