Schuur bouwen. Wat zijn de regels voor vergunnings vrij bouw

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Rob65
Contacteer:

Re: Schuur bouwen. Wat zijn de regels voor vergunnings vrij

Bericht door Rob65 »

floriske.nl schreef: Zolang jouw bouwwerk aan de eisen van het vergunningsvrij bouwen, artikel 2 uit bijlage 2 uit het BOR en het bouwbesluit voldoet is het bestemmingsplan niet van toepassing. Been there, done that.
en ook dat is dus niet helemaal waar.
Als het bestemmingsplan niet toelaat dat er gebouwd wordt (b.v. beschermd dorpsgezicht, natuurgebied) dan mag er niet gebouwd worden.
Een monumentaal pand voorzien van een vergunningsvrije uitbouw mag dus ook niet.

Tussen zwart en wit zit dus nog heel veel grijs.
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
skillalot
Donateur
Contacteer:

Bericht door skillalot »

Op die vergunningscheck van het VROM vragen ze of het om een monumentaal pand gaat, dus als je daar doorheen komt mag je volgens mij gewoon bouwen hoor.
audiomanics
Donateur
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Bij twijfel kun je altijd nog een vooroverlegformulier aanvragen en ingevuld indienen bij je gemeente.. Dan heb je zwart op wit of je een vergunning moet aanvragen.. Bij de meeste gemeentes is zo'n vooroverleg gratis, mits er geen welstandcommissie bij komt.. maar die kost je dan eenmalig slechts enkele tientjes.
Ik stuur ze bij iedere twijfel meteen op.. heb ik binnen een paar weken uitsluitsel en kan dan al of niet een bouwvergunning gaan aanvragen. En omdat die al door het vooroverleg heen is gaat het ook sneller..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Flupke85
Donateur
Contacteer:

Bericht door Flupke85 »

Volgens mij moet je altijd een vergunning aanvragen. Maar als je aanbouw/tuinhuis/hobbyhok niet hoger is dan de bestaande bouw mogen ze de vergunning nooit weigeren. (En als deze natuurlijk in de achtertuin is zodat het straatbeeld er geen negatieve gevolgen van ondervindt.
wetronic
Contacteer:

Bericht door wetronic »

flupke er zijn situaties waar je vergunningvrij mag bouwen dus niet altijd verplicht.
Robin-e30

Bericht door Robin-e30 »

Wel zo leuk om hier nog even te reageren.

De schuur hoef ik inmiddels niet meer te bouwen. Ik huur op het moment de garage die tegen mn tuin aan staat.
Over anderhalve week wordt hier een deur in gemaakt zodat ik vanuit de tuinde garage in kan. Ook komt er een licht koepel in het dak anders heeft mn mini mill problemen met wisselen haha. :roll:
Natuurlijk is de garage niet heel groot 5.5 bij 3. Maar de garage ernaast wordt zsm ook van mij ik heb optie tot koop op beide garage's

De 380v kabel.
CV leiding.
Water.
internet.

Liggen al in het begin van de tuin klaar om naar de garage gelegd te worden.

Zal in de loop van de week foto's posten.

Bedankt voor de reactie's
Plaats reactie