Dat ligt aan het poppetje achter de knoppen, en minder tot niet aan de machine.elenpe schreef: Vooral die 10mm dik aluminium is met geen enkele protaalfrees deftig te bewerken. Te zwakke constructies , te hoge toerentallen van de spindel....geen mogelijkheden om een degelijke dikkere en langere frees te gebruiken om door de dikte van het materiaal te kunnen enz.....
Als je hier over het forum struint zie je bergen en bergen bewijs dat portaalfrezen prima alu kunnen bewerken. En niet iedereen doet dat in laagjes van 0,5mm diep. Blader voor de gein eens door dit topic heen, zou ik zeggen.
Jaloezie en afgunst? *proest*Deze machine is gewoon oerdegelijk , juist en robuust. Echter gestopt met updaten wegens de jaloezie en afgunst dewelke hier aanwezig is op dit forum .
Ik spreek als ervaren machinebouwer metaalbewerker met 25 jaar ervaring.
'Machinebouwer met 25 jaar ervaring' zal niet in de bewerkingsmachines zijn schat ik zo....
Idee van jouw machine is wel aardig, de uitvoering vind ik voor iemand die beweert dat hij spreekt als 'ervaren machinebouwer met 25 jaar ervaring' nogal magertjes uitgevoerd. De 'juist en robuust' stempel zou ik 'm ook niet willen geven; de dimensies van de diverse delen kloppen niet hard en dit soort posts negeer je gewoon.
En kijk ik naar het freeswerk zoals bijvoorbeeld op
En daar heb je dan weer wel 101% gelijk in.en dan zal je zien dat je zeer lang onderdelen kan uit besteden.
..
Op elke hoek van de straat zit er wel een bedrijf dat metaalbewerkingen doet.
..
Ook met de opkomst van bedrijven die laseren en waterjetten , daar ken je concurentieel niet tegen op als je bepaalde stukken zelf gaat draaien en frezen.
..
Indien het niet lukt en je de machine terug wil verkopen reken dan maar op een verlies van minstens de helft. De machinemarkt is gewoon verzadigd.
Dat zou ik de topicstarter dan ook aan willen raden als ik zaken als 'na 3 maanden verkopen, 10 uur in de week' lees.