Ik heb eerder ook zitten kijken naar de Flashforge Adventurer 5M.
die is NOG weer goedkoper dan een Creality K1C.
kortom.. :
Flashforge Adventurer 5M
€ 389,00
Creality K1C
€ 539,00
Bambu Lab P1S
€ 846,00
De Flashforge heeft geen zijwanden, dus tocht heeft vrij spel.. vind ik niet het meest handige.. niet dat ik verstand heb van 3D printers, maar 't lijkt me handig dat je de omstandigheden zo stabiel mogelijkelijk houdt..
Nou is de prijs er ook naar.. maar dat zou betekenen dat ik zelf weer zijkantjes moet gaan verzinnen.. en daar heb ik eigenlijk momenteel niet zo'n zin in.. 't gaat me fysiek steeds beter... ik kijk nu dus meer vooruit.. 'k mot weer wat munten gaan verdienen..
Ergo: de Creality K1C dan?.. 'k hoor hier veel voors en tegens.. maar de belangrijkste "voor" in ogenschouw genomen.. :
buitermark schreef: 03 mei 2024 07:28
Heb net ook precies hetzelfde gedaan als Portje...
Ook een (iets minder) willekeurige gridfinity file in Creality Print 'gekwakt', en dan is het ook echt alleen maar op de 'groene knop' drukken, en gaan met die banaan.
Begrijp alle negatieve reacties over deze printer echt niet.
Mijn ervaring met mijn Creality is echt alleen nog maar superpositief.
Hetgeen een antwoord is op mijn eerdere vraag :" 't moet toch zo zijn dat je een File door de Slicer trekt, en dat naar je printer jaagt, en dan koffie kan gaan drinken"
en dat blijkt dus inderdaad het geval te zijn.
serum schreef: 03 mei 2024 08:40
Welke 3d printer je ook koopt; je hebt altijd 'och neeehj' momentjes.
Da's ook een waarheid als een Koe.. zelfs met een 2D printer gaan er nog wel eens dingen mis.. dat je de verkeerde Papierlade kiest, en een A4tje op posterformaat krijgt... of andersom.. een A3 op Postzegelformaat.., of dat je bestanden als PDF wilt inscannen, maar een JPG krijgt..
Kom ik meteen op een ander iets.. "Gebruiksgemak".. eh.. dat heb je met 2D printers ook al.. Ok.. je hebt geen slicer, maar elk merk printer heeft zijn eigen dialoogje voor instellingen, Papierformaat, marges, kleur of niet. welke papierlade, en om de ellende compleet te maken, in sommige gevallen wordt die Dialoog overruled door de applicatie waar je vandaan wilt printen..sommige zijn handig.. sommige beslist minder handig..
de meeste instellingen gebeuren op een 3D printer toch automatisch (toch??)
Bed Leveling.. da's zoiets als een Macrootje wat gewoon de boel even nameet en op 0 zet.. dat ie daar een paar minuutjes mee bezig is.. dat kukelt er op een print van meerdere uren ook niet tegenan..
Wat Gridfinity betreft.. dat werd hier al eerder genoemd, in het topic over dat kistje printen.. iemand gaf aan dat ie die file gedownload had, en meteen een reeks bakjes was gaan printen..
Of het in mijn geval Gridfinity wordt, of een vergelijkbaar iets, maar dan met maten die ik zelf vaststel.. dat valt nog te bezien..