planetaire vertragingskast kapot.

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Re: planetaire vertragingskast kapot.

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik kan wel wat punten verzinnen.
Stel die Europese importeur heeft al die onderdelen op voorraad liggen. Moet je even bedenken wat een magazijn locatie kost, dat ligt eerst 1 jaar stof te happen. Er lopen mensen rond met een naar Chinese maatstaven waarschijnlijk een vorstelijk salaris. Vervolgens gaat er nog eens een marge overheen van 30-100%. Enz.enz.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
FreesKever

Bericht door FreesKever »

Die prijs verschillen verbazen mij helemaal niet.

Ik zit zelf wat in de elektronica, en heb een aantal "Black Pill" (met STM32F411CEU6) bordjes gekocht bij WeAct op Aliexpress. Die kostten toen EUR7.5 maar dat was tijdens de chip gekte tijdens de corona dinges. Tegenwoordig zijn ze weer terug naar de normale prijs van EUR 3.5.

Paar dagen terug heb ik die weer eens uit de kast gehaald, en was ik op zoek naar meer informatie. (Bijna) dezelfde bordjes worden in 't Westen verkocht voor ong. EUR 20 (TME, Digikey, Mouser, etc) Bij Adafruit zie ik een uitschieter naar USD30, en dat was ook de enige andere die ze van WeAct koopt. Andere winkels zijn vaak van DFrobot. (Documentatie van DFrobot verwijst (o.a.) naar WeAct op github.

Dus da's een prijsverschil met een facor 8 ongeveer.

Hier in de EU kost aluminium ong EUR15 tot EUR20 per kg. In China betaal je ong EUR4 tot EUR6 en bij genoeg bulk (2000kg ofzo) duwen ze het voor bijna dezelfde prijs door een op maat gemaakte extrusie mal.

Een container van China naar de EU varen kost ong EUR4000 tot EUR 6000 geloof ik en daar kan flink gewicht in (20 ton, 40 ton?). Dus dat is dan ergens tussen 20ct en 60ct per kg.
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

7075 alu, 6,95/kg, 20ft container, 2300 euro incl handlingskosten etc. Zo slecht is het allemaal niet gesteld in europa als dat je schetst

Zomaar wat reguliere Nederlandse prijzen.
Plaats reactie