Maar veiligheidsdingen of niet: zo'n taster met 10000rpm rond laten draaien is gewoon OerStom en bovendien levensgevaarlijk. Ik kan aardig pissig zijn op mezelf na zo'n actie. Magoed, aan de andere kant: de enige manier om nooit wat verkeerd te laten gaan is niks doen. 't ging gelukkig goed, we leren d'r maar van, op naar de volgende domme actie.
Ander webcammetje monteren met de huidige optica zie ik trouwens niet zo zitten; die sensor die er gebruikt word bij zo'n USB-microscoopje is er eentje die relatief goed overweg kan met weinig licht. Module kopen met zo'n ding erop kan ($18 op Fleabay), maar de kans dat de sensor zich niet zonder schade laat transplanteren is nog redelijk groot.
Ik zal de importeur van Aptina hier in NL eens een mailtje doen of-ie een betaalde sample kan regelen; ik ken de verantwoordelijke accountmanager wel en da's geen onaardige. Maar veel hoop heb ik niet; Broadcom, Qualcomm, Marvell, Intel, Aptina, allemaal fabrikanten waarbij het 2 maanden duurt voordat al het papierwerk rond is en je toegang krijgt tot datasheets en samples. Ik vrees dat een vers USB-microscoopje kopen de veiligste weg is.