Fout: het zijn honden met een rijbewijs
Er32 spantanghouder geschikt voor ATC?
Moderator: Moderators
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
- serum
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Er32 spantanghouder geschikt voor ATC?
Hoe het onderwerp toch weer compleet kan ontsporen in een voor de TS nietszeggend relaas. Prachtig. Ik pak de popcorn en een comfortabele stoel. Einde is nog lang niet in zicht gok ik.
- hainjedaf
- Donateur
- Has thanked: 4 times
Wat heb ik gemist?
De popcornmachine was leeg....
Heeft google nog een zinnig antwoord gegeven?
De popcornmachine was leeg....
Heeft google nog een zinnig antwoord gegeven?
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
-
deepred_tv
Klopt, de leverancier komt uit Schiedam.rolandvs schreef: 26 dec 2023 15:28 Is dit toevallig van leverancier uit Schiedam. Kwam soortgelijke machine tegen op de beurs samen met andere leverancier. Ben even in gesprek geweest met ze en lachend weg moeten lopen. Wilde doen als professioneel over te komen en hadden het over diverse metalen te frezen. Maar alles ging bij demonstratie op en neer en dat was maar gewoon plaatwerk. Ze zouden ook alles zelfs bouwen maar is allemaal import. Ze wilde doen overkomen alsof ze er veel verstand van hadden maar ze miste de klok en de klepel
-
deepred_tv
Jongens, allereerst hartelijk dank voor alle reacties!
Wel vind ik het moeilijk om door de bomen het bos te zien? Wat een boel info. Zoals ik het nu begrijp is de conclusie het volgende:
Ik heb een serie bt30 er32 spantanghouders bij de machine gekregen maar had er eigenlijk iso30 er32 spantanghouders erbij moeten krijgen.
Klopt dit?
Verder werd er ook nog gevraagd om meer beeldmateriaal. Dat vind u hieronder:
Op de laatste foto zie je hoe de spantanghouder klem zit in de beugel.

Wel vind ik het moeilijk om door de bomen het bos te zien? Wat een boel info. Zoals ik het nu begrijp is de conclusie het volgende:
Ik heb een serie bt30 er32 spantanghouders bij de machine gekregen maar had er eigenlijk iso30 er32 spantanghouders erbij moeten krijgen.
Klopt dit?
Verder werd er ook nog gevraagd om meer beeldmateriaal. Dat vind u hieronder:
Op de laatste foto zie je hoe de spantanghouder klem zit in de beugel.

- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Op het type plaatje van de spindel staat toch echt BT30, dus dan horen deze erin toch?
- Ballegooijen
- Donateur
- Contacteer:
Dat klopt. Ik heb dezelfde spindel. Die is ook met BT30 houders. Niet moeilijker maken dan het is 
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
https://www.Baldas.nl
https://www.Baldas.nl
-
deepred_tv
- serum
- Has thanked: 1 time
Nee, die klemmen zijn er ook voor BT30. Dat ze erdoor kunnen vallen komt in de praktijk niet voor. je wisseling gaat in horizontale richting voorbij het 'probleemgebied'. Er zijn wel andere vorken beschikbaar (volledig gesloten) maar die zou ik nog niet meteen veranderen. Wel kunnen de huidige vorken eerder beschadigen, maar voor een euro of 7 per vork ben je ook wel onder de pannen. Paar op reserve kan geen kwaad is mijn ervaring.
Deze bv, maar ze hebben een ander boorpatroon.
Als je vorken gaat wisselen, dan moet de macro waarschijnlijk aangepast worden aan de nieuwe positie.
https://www.aliexpress.com/item/1005005937215394.html
Deze bv, maar ze hebben een ander boorpatroon.
Als je vorken gaat wisselen, dan moet de macro waarschijnlijk aangepast worden aan de nieuwe positie.
https://www.aliexpress.com/item/1005005937215394.html
-
deepred_tv
Ik ben niet bang dat de spantang houder er uit valt (dat heb ik ook nergens genoemd) maar dat hij klem komt te zitten.
Nogmaals. Waar het mij om gaat is de volgende de situatie:

De spantanghouder komt vast te zitten in de klem als ik deze er met de hand in probeer te duwen EN ik er niet voor zorg dat de U vormige uitsparingen (de drive dogs heb ik begrepen uit een vorige reactie) uit de buurt blijven van de vingers van de klem? Alleen als ik de spantang houder zo plaats dat de drivedogs parallel aan de lengte van de klem georiënteerd zijn dan kan ik de spantang houder zonder problemen in de klem krijgen. Deze spindel heeft geen oriëntatie mogelijkheid en dus vraag ik me af of de combinatie spantanghouders en klemmen de juiste is?
Nogmaals. Waar het mij om gaat is de volgende de situatie:

De spantanghouder komt vast te zitten in de klem als ik deze er met de hand in probeer te duwen EN ik er niet voor zorg dat de U vormige uitsparingen (de drive dogs heb ik begrepen uit een vorige reactie) uit de buurt blijven van de vingers van de klem? Alleen als ik de spantang houder zo plaats dat de drivedogs parallel aan de lengte van de klem georiënteerd zijn dan kan ik de spantang houder zonder problemen in de klem krijgen. Deze spindel heeft geen oriëntatie mogelijkheid en dus vraag ik me af of de combinatie spantanghouders en klemmen de juiste is?
-
deepred_tv
Welke klemmen heb jij dan ik gebruik Johan? Of heb je geen ATC?Ballegooijen schreef: 08 jan 2024 12:12 Dat klopt. Ik heb dezelfde spindel. Die is ook met BT30 houders. Niet moeilijker maken dan het is![]()