'k heb de afgelopen dagen wat Youtroepfilmpjes bekeken, de Creality K1C, en de BambuLabs P1S liggen op papier dicht bij elkaar, echter... zijn mij een aantal dingen opgevallen.. de Creality heeft een "wiper" om de Nozzle even schoon te poetsen.. die heeft de Bambu ook, maar bij de Bambu zit ie op het bed, bij de Creality op de Plaat.. hetgeen betekent dat je niet zomaar een willekeurige plaat even in de K1C kan plaatsen..
Da's niet handig.. dus een eerste Modificatie zal dan zijn.. Wiper eraf knipp'n en op het bed monteren..
verder.. de Nozzles van de K1C zijn ook "propierarty" ofwel speciaal gemaakt voor DIE printer.. Hmm.. de Bambu schijnt wel "redelijk gangbare universele Nozzles" te gebruiken..
Nou heb ik 2 Draaibanken, en een gaatje van 0.4.. is geen klein gaatje.. in mijn belevingswereld..
Zo'n Nippeltje draaien, da's de rotmoeite..

Stukkie rond in de Draaibank, vlakken, Draadje snijden, gaatje boren, afsteken, en dat 10 keer herhalen..
Dan een lange moer in de klauwplaat, met een aanslag achterin, nippel erin draaien, vlakken, gaatje boren Ø0.4, conusje draaien, stukkie rechtuit, en dat herhalen tot je voorraad op is..
(wel 't handigste om dat op de EMCO 5 te doen, omdat de EMCOturn 120 de verkeerde kant op draait, en dus los kan komen.. of.. ik moet em andersom maken, want bij boren draait de "120" wel gewoon de goede kant op.. en eventuele lengteverschillen.. die corrigeert ie wel bij het "nullen" op het bed..
Deze daarentegen.. bestaan uit minimaal 3 onderdelen, en dan nog een aantal speciale gereedschappen om ze samen te stellen.. ik sla wel even over..
ik denk dat er van de 307 eerdergenoemde redenen er toch een groot aantal als sneeuw voor de zon aan het verdwijnen zijn..
de mogelijkheid om gewoon "universele" buildplates aan te kunnen schaffen, of gewoon zelf een Doosje Nozzles te draaien.. dat staat me wel aan..
Tuurlijk.. ik zou een K1C ook wel kunnen modden.. maar dat is nou net niet wat ik wil met een Printer.. Mijn 2D printer heb ik immers ook niet gemod..