serum schreef: 08 jan 2024 12:24
Nee, die klemmen zijn er ook voor BT30. Dat ze erdoor kunnen vallen komt in de praktijk niet voor. je wisseling gaat in horizontale richting voorbij het 'probleemgebied'. Er zijn wel andere vorken beschikbaar (volledig gesloten) maar die zou ik nog niet meteen veranderen. Wel kunnen de huidige vorken eerder beschadigen, maar voor een euro of 7 per vork ben je ook wel onder de pannen. Paar op reserve kan geen kwaad is mijn ervaring.
Deze bv, maar ze hebben een ander boorpatroon.
Als je vorken gaat wisselen, dan moet de macro waarschijnlijk aangepast worden aan de nieuwe positie.
Wanneer je die houder er zijdelings inklemt, en dan ook op de goede hoogte, dus niet zo als op je foto, dan zie ik het probleem niet. Maar goed, voor iedere oplossing is een probleem te bedenken….
Hoi Andre, dank voor je bijdrage. ik ben zo op m’n werkplaats en zal dan een foto voor je maken om te laten zien dat als ik de spantanghouder er op de juiste hoogte in doe het probleem nog steeds bestaat.
Quepee schreef: 08 jan 2024 13:27
Of gokken dat hij elke keer in een goede positie stil komt te staan maar dat kan natuurlijk duur worden als het niet zo is
Hoe bedoel je precies: duur worden?
Hij zal dan inderdaad de vork moeten vervangen, dat moet ik zo nu en dan ook, zelfs met ISO30 gaat het soms niet helemaal goed, en breekt er een vorkje af. Nieuwe erop schroeven en door.... soms kun je dingen groter maken als dat ze zijn toch........
Ik denk dat, als je een houten balkje neemt en daar gaten van de juiste diameter in boort, je al klaar bent. De gereedschaphouders hoeven niet vast te staan volgens mij.
Ballegooijen schreef: 08 jan 2024 14:34
Ik denk dat, als je een houten balkje neemt en daar gaten van de juiste diameter in boort, je al klaar bent. De gereedschaphouders hoeven niet vast te staan volgens mij.
En bv een flycutter die groter is dan de diameter van de houder?
En zo zijn er meer. Nee Johan, leuk maar te simpel. Houder moet horizontaal in het rek…
Ballegooijen schreef: 08 jan 2024 14:34
Nee, dan ben je niet klaar.. want als je een Kopfrees, een Zaagfrees, KotterKop of Vliegmes gebruikt?.. dit sal nie pas nie..
andrefc101 schreef:En bv een flycutter die groter is dan de diameter van de houder?
En zo zijn er meer. Nee Johan, leuk maar te simpel. Houder moet horizontaal in het rek…