3D Printers (kwaliteit en prijs)

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

WillyH
Donateur

Re: 3D Printers (kwaliteit en prijs)

Bericht door WillyH »

Geldof schreef: 12 mei 2024 00:23
Creality is leuk maar altijd ellende
Is dat recente ervaring? Ik heb de Ender 3 S1 Pro, en die heeft me nog niet in de steek gelaten en het afgeleverde werkstuk is uitstekend. Niet tegen 500mm/sec maar er is geen haast met het spul dat ik maak (99% voor mezelf).
Vaak heeft men ergens een slechte ervaring gehad en blijft dat in het geheugen gebrand. Zo zijn bij mij AMD cpu waardeloos en schieten vanzelf in de fik sinds medio jaren '90, en nooit meer Opel door een barslecht exemplaar begin jaren '80 van vorige eeuw. :mrgreen:
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Autobedleveling sorry ook nog nooit gehad. mijn bed is gewoon 1 keer instellen en het staat goed.
Geldof

Bericht door Geldof »

Dat is ervaring van meerdere Creality printers en vele van mijn kennissen die printen.
Eerste wat je ziet als je op internet kijkt is "eerste 18 upgrades voor de Ender3" enz enz.
Ik wil graag onderdelen printen niet aan mijn printer werken, toen ik mijn Biqu printers nog had printen ze perfect maar af en toe toch problemen met nozzle extruder enz.
Nu heb ik al een poos een paar Bambulab printers en het enige wat ik doe is vanaf mijn computer het bestand slicen en versturen naar de printer. als ik dan een muziekje hoor ligt er weer een perfect onderdeel klaar voor me, ik kijk niet naar de printers ze werken gewoon en snel heel snel.

en het maakt niet uit welke rol ik selecteer in de AMS alles gaat gewoon in een keer goed ook als ik met meerdere types filament print. nog niet 1 probleem gehad en heel veel geprint in PLA, TPU, TPE, PET-G, ABS en straks ook ASA

Dus voor iemand die wil printen en niet aan zijn printer wil bouwen raad ik aan om Bambulab te kopen en ook echt plezier te hebben van het printen. en dan ook zeker met de AMS omdat het super handig is.

Afbeelding
Click buy play
Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Markus »

Creality is leuk maar altijd ellende
Ik heb ook een paar jaar een Creality3D Ender 3 S1 en tot nu toe geen problemen

Greezt,

Markus
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Nu weer aan een nuttige print bezig in ABS op mij ender (geenidee)

Afbeelding

Ik heb mij bed een beetje aangepast en die staat al heel lang goed op deze manier.

Afbeelding
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Tonybryden schreef: 12 mei 2024 10:27 Je kan er een verhaal van maken zoals je wilt, ondervinden is toch de beste optie welke goed is voor jou.
Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat je van alles een moet kopen ofzo?
MeMoRy

Bericht door MeMoRy »

Is wel de manier om te kijken welke het beste voor je werkt. Maar eigenlijk kan je dan ook nèt een minder goed exemplaar hebt, dus eigenlijk moet je van elke printer meerdere kopen. Zeg 5. :roll:
andrefc101
Donateur
Contacteer:

MeMoRy schreef: 12 mei 2024 19:14 Is wel de manier om te kijken welke het beste voor je werkt. Maar eigenlijk kan je dan ook nèt een minder goed exemplaar hebt, dus eigenlijk moet je van elke printer meerdere kopen. Zeg 5. :roll:
Ik ga toch liever uit van goede gebruikers ervaringen ipv 30 verschillende printers te kopen. Maar ik kan uiteraard niet in jou portemonnee kijken.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

dat Bambu momenteel "De Standaard" is, dat is me zo'n beetje duidelijk.. als ik de Reviews bekijk, de "pijnpunten" van de FlashForge zitten em vooral in de bediening.. dat wil zeggen, als je wat anders dan de standaard Slicer wilt gebruiken, blijkbaar is dat een Slicer/aansturing/monitoring Applicatie, en als je een andere slicer gebruikt, dan kun je blijkbaar geen bestanden via WIFI naar je machine sturen, kun je de Camera niet gebruiken, en meer van dat soort "Beperkingen"..

en dan denk ik bij mezelf.. "Nou.. dan heb ik nieuws voor je.. Ik kan mijn Freesbank ook niet met mijn Telefoon bedienen, als ie draait dan draait ie.. of't goed gegaan is, dat zie ik wel weer als ik terug ben in de werkplaats.. , en je zult toch af en toe naar je printer moeten banjeren.. want Filament wisselen.. dat doet ie ook niet zelf.. (tenzij je een Bambu hebt met een Magazijn met 4 rollen.. , maar je zal maar net een andere kleur of een ander type materiaal nodig hebben)

"Waar gaat het dan helemaal over??" denk ik dan bij mezelf.. of ik nu in CamBam een 3D model omzet naar een Freesprogramma, en met een USB-zetpil onder mijn snelbinders naar de werkplaats moet fietsen om de machine aan te slingeren, of dat ik met een USB-Zetpil naar de kamer hiernaast moet banjeren om de printer dat ding in zijn achterste te stoppen, bestandje te selecteren en start te heien.. dat kukelt er toch ook niet meer tegenan?..

[ouwe zeurkousmodus]
Die jonge gasten willen van hun 3D printer hetzelfde gemak als van hun 2D printer, maar dat zijn toch 2 totaal verschillende apparaten!"
Ohja..de "dichtgetimmerde Firmware van de FlashForge".. Nou F**king EN?.. wie heeft er trouwens aangepaste Firmware voor mijn Brother MFC-J6930DW?.. Ga nie gebeure nie.. ja.. je kunt het wel downloaden.. maar niet de SourceFiles.. en hoeveel mensen die gewoon een 3D printer hebben staan om mee te printen, zouden in de broncode van hun printer kijken als een aap in een roestig horloge?.. Ik denk 99% als het niet meer is..
[/ouwe zeurkousmodus]
MeMoRy

Bericht door MeMoRy »

andrefc101 schreef: 12 mei 2024 19:22 Ik ga toch liever uit van goede gebruikers ervaringen ipv 30 verschillende printers te kopen. Maar ik kan uiteraard niet in jou portemonnee kijken.
Wat een goed idee! Tip voor anderen hier ;-)
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

hier ook een ouwe zeurkous mode, Koop nou gewoon eens een printer om te beginnen daadwerkelijk te 3d printen en dan kunnen we verder kijken (lachen) hoe het je bevalt . die jonge lui die willen dat hun 3d printer net zo werkt als een 2d printer. nou ik heb nieuws voor je dat wil iedereen.

Het vergelijken van een 3d printer met een gewone printer slaat ook helemaal nergens op.
andrefc101
Donateur
Contacteer:

MeMoRy schreef: 12 mei 2024 20:07
andrefc101 schreef: 12 mei 2024 19:22 Ik ga toch liever uit van goede gebruikers ervaringen ipv 30 verschillende printers te kopen. Maar ik kan uiteraard niet in jou portemonnee kijken.
Wat een goed idee! Tip voor anderen hier ;-)
Wat? Dat portemonnee kijken? Tja, als jij daar blij van wordt….
DaBit
Donateur
Been thanked: 1 time

Bericht door DaBit »

Arie Kabaalstra schreef: 12 mei 2024 19:48 [ouwe zeurkousmodus]
..
[/ouwe zeurkousmodus]
Ik ben blij dat we eindelijk eens door iemand met de nodige jaren 3D-print ervaring met beide beentjes op de grond gezet worden. Stel nou dat je geen eigen ervaring had dan zou je het nog af kunnen doen als puberaal geblaat. Je weet wel, 'autorijden is niks aan, kan ik ook ook wel, ik heb ooit in een kart gezeten en dat gaat al sneller'.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden »

andrefc101 schreef: 12 mei 2024 19:12
Tonybryden schreef: 12 mei 2024 10:27 Je kan er een verhaal van maken zoals je wilt, ondervinden is toch de beste optie welke goed is voor jou.
Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat je van alles een moet kopen ofzo?
Ik weet niet of jij dat uit mijn reactie haalt om er van alle 1 te kopen.
Weet niet hoe jij denkt.
Maar wat ik nu wel bedoelde is dit.
Je twijfelt over 3 printers , waar heeel veel topics terug al word verteld dat er voor deze prijsklasse geen betere is dan Bambu p1s.
Dan word het toch wel eens tijd om er een te kopen en ondervinden of het echt zo goed is.
Je kan ook 50 reacties verder gaan wachten op advies, punt blijft wel je moet er eens een kopen om zelf wat dingen te ondervinden.
Want ook hier geld, wat voor de een perfect werkt is voor de ander misschien helemaal niks.

Maar wacht gerust nog een 50 tal adviezen af hoor, ik wilde je alleen maar een beetje helpen met je keus.
Plaats reactie