als je bedenkt dat er in de begintijd ook al heel wat electrische auto's waren.. en je kijkt naar de ontwikkeling.. dan vallen me een paar dingen op..
Benzine auto's zijn niet echt veranderd, maar meer verfijnd.. je stinkt minder, je komt verder op een liter.. je hoeft er niet meer voor naar de Apotheek
Electrische auto's.. die komen nu pas los van hun "apotheek" : het snoertje, er zjin er inmiddels die inductief, dus contactloos op kunnen laden.. daar hebben we dus 100 jaar over gedaan...
Regeneratief remmen, en ontwikkelingen/verfijningen in de electro(nica)techniek hebben ook deze auto efficienter gemaakt.. alleen .. het laden.. dat blijft een langdurige geschiedenis.. Ik ben bang dat het nog heel lang gaat duren éér je een electrisch voertuig net zo snel kan laden als dat je een brandstofauto aftankt..
je Kunt een Tesla "Snelladen", maar dan is de batterij nog niet vol... en een ritje Maastricht vanuit Bakhuizen betekent minimaal 2 uur laden.. heen gaat op 1 lading, maar dan moet ik daar ofwel minimaal 2 uur bljiven, of onderweg een uur of wat pauze inlassen om uberhaupt thuis te kunnen komen..
Alle ontwikkelingen ten spijt.. is men er nog niet in geslaagd om een accu te maken die je "vol kan storten" zoals dat met een benzinetank wel kan..
nou heb je met een auto nog alle ruimte voor batterijen.. op een motor wordt dat een ander verhaal.. ik heb een paar jaar geleden de eerste electrische motorfietsen gezien.. meer dan een boodschappenritje ging niet.. woonwerk verkeer?.. als je meer dan 30 km van je werk woont.. moet je em op de zaak alweer aan het infuus hangen..