Zit bij Solidworks, SimulationExpress heet dat geloof ik. Werkt eigenlijk supereenvoudig, maar bijvoorbeeld een momentkracht ergens opzetten gaat alweer niet, en een hele assembly gebruiken in simulatie mag ook al niet.JohnnyBerg schreef:Waarmee doe je die simulatie?
Open source en een stuk krachtiger is Elmer. Is wel een draak van een pakket om te gebruiken.
Yup. Voor bovenstaande simulatie heb ik een materiaal aangemaakt met deze eigenschappen:En zitten daar ook materiaal eigenschappen in?
Dichtheid 2400 kg/m3
Poisson's ratio: .30
Tensile Strength: 15MPa
E-modulus: 10 GPa
thermische expansie 15 (1/K)*10^6
Tweezijdig vast opgehangen, puntbelasting in het midden? Da's een simpele situatie waar je online calculatoren genoeg voor vind (zoeken op 'beam deflection calculator metric' oid), en zelfs met de zakjapanner is dat nog goed te doen. Maar ik wil het wel voor je doen hoor.Ik zou b.v. wel eens willen zien hoe een 16 mm as C45 staal met een lengte van 680 mm zich gedraagt bij een dynamische puntbelasting ..
Da's de allergrootste valkuil van simulatie: rubbish in = rubbish out. Vooral omdat je simulatie vaak doet op een sterk vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid. Dat bijt sneller in je staart dan je 'poep' kunt zeggen.En het was dan natuurlijk het mooiste als dat zou kloppen met mijn eigen waarneming