Black-Red X1 freesmachine :)

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Black-Red X1 freesmachine :)

Bericht door Floppy »

Je vertelde dat je een ringkern gebruikt van 42 V met daarachter een gelijkrichter en elco's. Daar komt dan ca 58V gelijkspanning uit. Jouw drivers gaan bij 52 V in overspanning. Zou dat een probleem kunnen zijn?
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Black-Red X1 freesmachine :)

Bericht door Jensorie »

nee de ringkern is MET elko 42 v ;)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Black-Red X1 freesmachine :)

Bericht door Arie Kabaalstra »

da's dus een 30V ringkern?.. :lol:
lucas
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2008 18:37
Contacteer:

Re: Black-Red X1 freesmachine :)

Bericht door lucas »

djjens schreef:Bedankt!! ik ga de post een paar keer doorlezen :P en morgen de spoelen doormeten met de labvoeding en multimeter.

als dit niet wil werken bestel ik wel 2 niewe bij Damencnc. en de 1ne die ik al heb en nog werkt neem ik dan voor z as met een flinke poelie eraan.


gr
Jens
Die 2 defecte werken wel in serieel, het zou kunnen dat ze een deel van het vermogen kwijtgespeeld zijn door oververhitting oid.

Voor je andere bestelt moet je er wel zeker van zijn dat ze defect zijn, ben je 100% zeker dat ze juist aangesloten waren?
Soms zit het probleem ergens verborgen in een klein hoekje zoals draden in een kroonsteen maar eentje zit met de isolatie onder het vijsje en maakt geen contact: vraag me niet hoe het komt dat ik dit vermeld :oops:

Laat maar iets weten over de resultaten of als je meer info wilt.

Groeten,
Luc.
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Black-Red X1 freesmachine :)

Bericht door Erik »

Als het serieel werkt dan moet het parallel zeker werken. Denk maar aan kerstboomverlichting waar 1 lampje stuk is.
Gr.

Erik
lucas
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2008 18:37
Contacteer:

Re: Black-Red X1 freesmachine :)

Bericht door lucas »

Erik schreef:Als het serieel werkt dan moet het parallel zeker werken. Denk maar aan kerstboomverlichting waar 1 lampje stuk is.
In theorie wel, als alles goed en correct aangesloten is.

Maar als parallel bv. de polariteit verkeerd is of een draadje op de isolatie geschroefd is.

Lang geleden op het werk: Als na vervanging van een computeronderdeel het ding weer werkte dan moesten we het "defecte" onderdeel terug plaatsen en opnieuw testen.
Gewoon om zeker te zijn dat het dat wel was.
In veel gevallen was het dat onderdeel niet maar bv ergens slecht contact of een instelling die op het randje was.
Voordat die regel toegepast werd bleken ongeveer 50% van de zogenaamde defecte onderdelen toch goed te zijn na tests in het herstelcentrum.
Moest ik nu alle stappen en servo motoren hebben die toen vervangen werden als zogezegd defect..........

Dit betekent niet dat die motoren nog goed zijn, maar het zou kunnen. Enkele tests kunnen uitsluitsel geven.
Better safe than sorry.
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Black-Red X1 freesmachine :)

Bericht door Jensorie »

Hallo,

Vrij lange tijd niks van me laten horen. Dit omdat de school waar ik op zit op MAVO nivo les hoort te geven maar ze naar mijn mening op basis nivo les geven. dit wil ik niet want een examen is namelijk WEL op mavo nivo. ik heb alles doorgemeten en ben tot de conclusie gekomen dat ik een goede slopert ben :P wil 2Nmers geen kopen en een portaal maken. daar ben ik nu over uit. ik heb de bakclash gemeten en dat was veeeeeeeeeeeeeeeeeeer boven wat ik maximaal wilde aan backlash. er komt dus een ALU portaal freesmachine. ik heb al tekeningen ervoor gemaakt. maar die moet ik nog digitaal gaan uitwerken in solidworks. (dit kost watr tijd... moment)

tegen die tijd open ik wel een nieuw topic in de goede categorie.

bedankt voor de hulp allemaal!!!!

Gr
Jens
Plaats reactie