geluk bij een ongeluk

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1985
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

geluk bij een ongeluk

Bericht door janplastiek »

ik zou me tegen het hoofd kunnen slaan. :oops:
Deze middag bij het afschuinen van een serie platen een plaat tegen de opzij gelegde DRAAIENDE bovenfrees getikt, waardoor de bovenfrees ronddraaide en de frees mijn rechter wijsvinger over een lengte van 6cm tot aan het bot open freesde, na herstelwerk door de dokter ziet het er weer redelijk normaal uit, enkel zitten er 12 draadjes in met een knoopje. Vooral de boemeltrein in de kloppende vinger is nu lastig.
Gelukkig is de wonde aan de zijkant van de vinger en zijn er geen vitale pezen of dergelijke geraakt.
24 jaar dit op dezelfde manier gedaan, nu toch in snelheid gepakt door de bovenfrees :cry:
Breek de dag, frees een lijntje.
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door skillalot »

Oeh, lekker. Ik ging vorig jaar met een nieuwe lamellenschijf korrel 60 over mn wijsvinger, een snee kun je nog netjes tegen elkaar zetten, dit was gewoon een mm of 4x30 weg :lol: T leek wel een slachterij in de werkplaats.
Allemaal weer goedgekomen, alleen nu wel een mooi litteken erbij, die me voortaan er aan herinnert goed op te passen :mrgreen:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door DaBit »

Aaaauw!!
Beterschap Jan!

Nu kunnen we allemaal moraalridderen, maar ik ken maar 1 goede manier om ervoor te zorgen dat er nooit wat gebeurt....
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1985
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door janplastiek »

ik had een 6cm lange V groef van 6mm openstaan tot aan de vinger beentjes, de groef in de kootjes zou wel terug dicht groeien, het vlees is nu op zijn plaats gezet, ingepakt en samen gebonden als een blind vinkje :mrgreen:
nu kan ik er weer om lachen, maar ik ben weer bang voor de nacht, op je vinger gaan liggen is dan een akelige wekker

@ Dabit

de dokter had geen belerende boodschap over veiligheid en zo.
hij zei enkel, en ik citeer: hij die in de zetel blijft zitten zal nooit iets mee maken of ondergaan, je moet het maar doen, met al die apparaten werken. hij sprak over een studiegenoot die tijdens zijn stage in een ziekenhuis tijdens het hechten van het hoofd van een drugsverslaafde, door een plotse beweging van de patiënt de naald in zijn eigen vinger stak, ze zijn er beide niet meer, de verslaafde stierf door een overdosis, de arts 2 jaar later door aids :roll:
Breek de dag, frees een lijntje.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door benkr »

Das auwwww. Niet leuk maar over een week al weer heel ver vergeten, dan denk je weer alles te kunnen doen.
Heb ook een gat in mijn vinger, afgelopen zondag gestoten aan een nieuwe stilstaande frees, was ook tot op het bot maar is inmiddels al weer zonder verband of pleister en al weer bijna genezen. Dat hoort er denk ik bij, wij oude rotten denken dat alleen die jonge broekjes dat kan overkomen maar kennelijk werkt het niet zo.
Maar: wij mogen ons nu ervaringsdeskundigen noemen, dat kan dan ook weer niet iedereen zeggen.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door hainjedaf »

ik heb katten.... moet ik het uitleggen? :lol:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door spinningwheels »

Beterschap, bekijk het positief, zo krijg je weer een beetje respect voor de machines .
En de mensen die nog nooit een ongelukje hebben gehad, dat zijn de mensen die de hele dag alleen maar met hun pietje zitten te spelen.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door hainjedaf »

Beterschap. en idd leren doe je met vallen en opstaan, niet met achter een veilig bureau zitten.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door DaBit »

janplastiek schreef:hij zei enkel, en ik citeer: hij die in de zetel blijft zitten zal nooit iets mee maken of ondergaan
Da's krek wat ik ook bedoelde met 'ik ken maar 1 manier..'
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1985
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door janplastiek »

had ik wel door, en de arts ook ;-)
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door audiomanics »

't voordeel van een iets dunnere vinger is dat je ook overal net makkelijker bij kan..... MITS je alle functionaliteit terugkrijgt..
Beterschap!!

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1985
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door janplastiek »

die vinger is al 48 jaar een cm te kort, als 2jarig kind al teveel met motoren en aandrijfriemen (van een ronde koperen wasmachine op 3poten met onder hangende motor zonder afscherming) bezig geweest, wasmachine won het van de kleine vinger.
trouwens de andere vingers die ooit gehavend werden zijn allen dikker dan voorheen :mrgreen:
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door andrefc101 »

janplastiek schreef:die vinger is al 48 jaar een cm te kort.....
Had ik hem direct maar weer langer laten maken nu ze toch moesten boetseren.....
Lekker stom Jan, maar wel beterschap natuurlijk! En nu uitkijken hè ;-)
Laatst gewijzigd door andrefc101 op 22 jan 2016 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Bericht door mark3 »

Komende week voorzichtig met je wijsvinger zijn Jan. Je bent snel vergeten dat de vinger recht naar voren steekt.

10 jaar geleden mijn wijsvinger in een takkenversnipperaar gestoken, werd een 0-1 voor mijn vinger. Na enkele dagen trok ik een deur dicht, maar omdat mijn verbonden vinger recht vooruit stak sloot de deur niet echt goed :mrgreen:

En vandaag weer gewoon aan het werk.
Plaats reactie