De onwilligheid om te willen leveren.

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door audiomanics »

Waar gaat het om... Toen ik mijn huis kocht mistte er in de douchecabine een paar van die witte kapjes over de schroeven. Ieder een kent ze wel, die plastic ringen met een kraagje waar dan een kapje overheen klikt.. Op zijn engels heten die dingen ook wel toepasselijk "SnapCap" Op eBay vind ik er wel een paar maar die zijn dan zo'n 20mm in diameter terwijl ik ongeveer 11 tot 12mm rond nodig heb, totaal, als ik ze allemaal zou vervangen, slechts 15 stuks..
Hoe algemeen ze ook lijken, bij de bouwmarkten kom je ze niet tegen.. Maar gelukkig is er een bedrijf Skiffy dat ze mogelijk wel heeft... Ja natuurlijk minimaal 250 stuks af te nemen en dan ook nog belachelijke verzendkosten van 18 euro nog wat plus iets van 15 euro ex kleine order toeslag... Oh ja, ze leveren ook niet aan Particulieren!! GVD!!, wat is dat toch altijd voor gelul dat je $#$% een KvK moet hebben om wat te kunnen kopen :evil: :evil: Wordt daar gewoon kotsmisselijk van.. Burocratisch geneuzel..
En wie kan ik dan benaderen? vraag ik... Wij geven geen gegevens van onze klanten!.. Lekker, weet ik nog niets..
Enfin, dan maar zoeken naar Badkamer "speciaal zaken" De meeste weten wat je bedoelt maar hebben het niet.. Eindelijk een paar gevonden die het wel hebben, MAAR omdat de badkamer daar niet gekocht is willen ze ze ook niet aan mij verkopen......
't is dat ik kaal ben anders had ik de haren uit mijn kop getrokken van ergernis..
De absolute ONWIL om iemand iets te willen leveren!! Goed voor de economie!!NOT :evil: :evil:

Oh ja, mocht er iemand om de hoek ergens een stuk of wat van die snap cap ringetjes in wit, ca 11-12mm rond en liefst wat vlak, kunnen kopen... Ik houd me aanbevolen...

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door stekkestim »

Ik ken het probleem,

Laatst was ik opzoek naar een stofafzuigkoppeling voor mijn hitachi handcirkelzaag, Door de jaren heen is deze verlorengegaan vandaar dat ik een nieuwe nodig had.

Eerst geinformeerd bij Hitachi zelf, daar hadden ze geen onderdelen meer voor mijn model en ook niets dat er op zou passen.

Na lang zoeken nog een onderdelen firma gevonden die het volgens hun webshop zou hebben hier zo'n 20km vandaan. Op hun website in het groot Meer dan 500.000 producten! Jaja 500.000 producten, maar vraag niet hoeveel daadwerkelijk op voorraad.

Omdat ik geen account heb en dus niets kon zien (geen prijs, geen beschikbaarheid,...) maar een mailtje gedaan naar hen met de vraag of dit artikel op voorraad was.

Code: Selecteer alles

Beste,
 
***** is een groothandel en bijgevolg gericht op de verkoop via ons dealernetwerk binnen de agrarische sector, tuin & park en grondverzet. 
Vandaar dat uw bedrijf ook aan verschillende voorwaarden moet voldoen om klant te kunnen worden. 

***** verkoopt uitsluitend via zijn partners en shops aan particulieren, éénmanszaken, zelfstandigen in bijberoep, 
loonbedrijven en landbouwbedrijven.
U kan terecht bij één van onze partners die u kan terugvinden op www.*****.com
Zo kan u toch rechtstreeks bestellen via de website van onze dealer bij *****.

Meer informatie nodig? Contacteer één van onze partners ( zie www.*****.com en kijk bij “ vind een dealer of een winkel “ )


Vriendelijke groeten,
Geen probleem voor mij om het bij een dealer te bestellen, maar voordat ik er meer tijd en verplaatsing in ging steken had ik toch graag geweten of het op voorraad was aangezien het bij hitachi zelf niet meer verkrijgbaar was.

Daarom een een beleefde mail terug gedaan met daarin dat ik de situatie begrijp maar toch met de vraag of dat het op voorraad was en indien op voorraad ik het bij een dealer zou bestellen.

Reactie als volgt:

Code: Selecteer alles

Onze erkende partner zal u op al deze vragen kunnen antwoorden. Zie www.****.com

[b] [i]screenshot van de website met een grote pijl naad de vind dealer knop[/i][/b]

Met vriendelijke groeten - Sincères salutations - Best regards - Mit freundlichen Grüßen  	 
Omdat ik het onderdeel nodig had toch maar toegegeven en naar een dealer gereden, daar wisten ze mij uiteindelijk te zeggen dat het niet op voorraad was maar dat het na 2 weken geleverd zou kunnen worden.

Na 4 weken telefoon met: Sorry het bestelde artikel is niet meer leverbaar.
sont
Donateur
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door sont »

Misschien hier iets voor je bij?
http://www.amazon.fr/dp/B00OLIY4WW?psc=1
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door DaBit »

Strontziek word je ervan. Heb je een paar boutjes nodig, ga je naar de fabory, kun je ze daar niet kopen omdat je particulier bent. Online bestellen dan? Bult verzendkosten en met wat pech orderkosten. Heb je riemschijven nodig, maar wel graag met spiebaan erin. Nou, de Nederlanders hebben misschien over 3 weken wel tijd, misschien niet. Oh, wacht even, particulier, dan hebben we helemaal geen tijd. Weer wat anders nodig, in de stenen winkels alleen 3x hetzelfde assortiment rotzooi.
Nou, dan bestellen we het maar weer in het buitenland. Duitsers en Engelsen mekkeren lang zo hard niet, en Chinezen leveren helemaal alles als ze maar geld krijgen. En de bedrijven hier in NL maar klagen dat ocharme die online handel toch zo schadelijk is voor ze. :roll:

Douchedeuren is weer even een onderwerp waar het bloed van gaat koken; eergister nog zo'n ding zitten reanimeren. Ik heb een douchedeur van hele goeie kwaliteit, Kermi. Jahaa, hele goeie kwaliteit, proest. Goeie kwaliteit kwa marge voor de verkoper destijds misschien. De hele flikkerse bende zit met plastic deeltjes in elkaar die na een jaar of 5 einde levensduur zijn. Dan beginnen ze te scheuren en af te brokkelen. Nu een jaar of 7,8 verder, en het probleem word onhoudbaar. Het kunststof is zo bros dat het al scheurt als je er te hard naar kijkt.

Afbeelding

Denk je dat je die los kunt kopen? Nee, helaas. :evil: :evil:
Denk je dan dat ze makkelijk te reproduceren zijn op een freesmachine? Nee, ook niet; die spuitgietdingen zijn nog knap complex.
En ik heb nog wel een paar meer destijds dure zaken die goed van kwaliteit zouden moeten zijn, achteraf kilo utrecht tango zijn (Franke spoelbak in de keuken, pisbakkenstaal is edel in vergelijking met het RVS dat die mannen gebruiken), en waar geen reserveonderdeel meer dan te krijgen is. En voordat je daar achter bent ben je overigens ook al zes keer van het kastje naar de muur gestuurd. :evil:
Laatst gewijzigd door DaBit op 19 mar 2017 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ja, sinds skiffy overgenomen is door zo'n andere tent is het er niet beter op geworden.
Anders hadden die secretaresses in A'dam je gewoon aan een paar van die dopjes geholpen denk ik.
zoiets ?: http://www.thesolutionshop.nl/bevestige ... chijf-wit/

Maar... als je het skiffy bestelnummer geeft, kan ik misschien een gratis monster aanvragen. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door Swake »

Naast het feit dat ik hetzelfde betreur ivm privé aankopen.
Is er niemand met een 3D printer in de buurt? En voor de kapjes én voor die douche dingen lijkt me dat toch in de richting te gaan van een oplossing.
When it fits stop using the hammer.
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door assink »

Die kapjes zie je onder andere veel gebruikt worden bij trespa schroeven, zou je toch bij de betere bouwmaterialen toko moeten kunnen vinden. Anders kan ik er waarschijnlijk wel voor je aankomen, en wil ik er wel wat in een envelop jouw kant opsturen.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door benkr »

Ben er voor 90% van overtuigd dat ze die dopjes bij Hornbach hebben. Anders b.v. bij Warmteservice.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door audiomanics »

hugo stoutjesdijk schreef:zoiets ?: http://www.thesolutionshop.nl/bevestige ... chijf-wit/
Ja, zo zien ze er uit, maar als deze voor M5 inbusbouten zijn zal de diameter wel richting 20+ gaan.. Dat is ook hier weer helaas niet uit te vinden.. Bellen hoef ik ook niet...
Maar ik ben vanavond weg, maar morgen zal ik die skiffynummers even voorgaats halen..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door hainjedaf »

Penn Elcom heeft schotels met 8 neutrik D gaten in de catalogus staan.
Niet te vinden op hun webshop.
Krijg ik een mail: ja die leveren we alleen op bestelling aan bedrijven.

Ik heb een bedrijf. Ik heb in jullie webshop keurig mijn BTW nummer gedropt.
Kan ik die schotels bestellen?

Moet u in de webshop zijn........

Dus even de UK gebeld... Uiterst sympathieke dame. Mijn creditcard gewapperd.
Schotels zijn nu onderweg en inclusief porto goedkoper dan op het continent.....
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door audiomanics »

hugo stoutjesdijk schreef:als je het skiffy bestelnummer geeft, kan ik misschien een gratis monster aanvragen. :mrgreen:
Ik was wat eerder terug ;-)
de Skiffy nummers:

Afdekkap K6 wit:... 006 804 202 101
Ring M3 naturel:.... 006 304 100 001

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door rkr »

met de winkel van fabory heb ik juist goede ervaringen. ok... ik kan inloggen, ik zie alleen geen prijzen, maar het lokale filiaal gaat heel netjes om met particulieren die voor 11 euro aan spullen komen halen, kunt er ook gewoon met de pin betalen


met de lokale "grote" bouwmarkt wel altijd narigheid


ik had 20 bokwielen nodig, zoveel hadden ze er niet, dus bijbestellen. omdat ik niks hoorde toch maar eens langsgegaan " bestelling? geen idee misschien dat ze in het rek liggen" en daar lagen er weer genoeg. 3 weken later " ze zijn binnen hoor " ik even langs.... hadden ze 20 zwenkwielen 1 slag groter dan de bokwielen die ik bijbesteld had ( had er maar 10 besteld )................


bestelde een kozijn met 3 scharnieren
- ze leverde een kozijn zonder scharnieren
- week later "alles is binnen " kozijn met 2 scharnieren
- weer een week later kozijn met ruimte voor 2 scharnieren maar wel 3 scharnieren erbij
- 2 weken later ik eindelijk de juiste spullen opgehaald
- week later " sorry meneer het is niet meer leverbaar" ' uh.... ik heb het vorrige week al afgehaald omdat jullie maar niet bellen '



wat plaatwerk laten zagen, duurde wel een beetje lang, was de plaat zo krom dat hij niet eens tussen de zaagmachine paste


doe mij dan maar de kleine bouwmarkt waar de eigenaar samen met z'n vrouw in de winkel staat, met een broer met een klein bouwbedrijfje, daar gaat alles toch veel makkelijker


en een idee voor jouw ringetjes: niet wit maar "zilver" of zwart: drukknoop?
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door hainjedaf »

Fabory.... eehmmm veeeel geld voor weinig...

Er ligt hier een doosje shims, 9 diameters, allen .1mm dik.

Fabory Amsterdam vraagt er 80 euro ex BTW voor

Bij Groot Techniek heb ik ditzelfde doosje, met Fabory opdruk, voor 15 euro ex BTW gekocht.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: De onwilligheid om te willen leveren.

Bericht door spinningwheels »

Niet willen leveren , je zou ze inderdaad zo af en toe de nek om willen draaien.
Sta je Zondags langs weg met de bus en een KLABAAM band.
Gelukkig heeft maatje zo,n mobiel telefoon ding waar je ook mee kunt internetten, dus lokale bandenboer met 24 uurs service opgezocht.
( typmiep aan de telefoon) Meneer wat is Uw KVK nummer.
( Ik) Dat heb ik niet bij de hand, sta langs de weg en weet het niet uit mijn hoofd.
( typmiep aan de telefoon) Dan kunnen wij u niet helpen , wij moeten een KVK nummer hebben.
(Ik) Als U even op de website wilt kijken daar staat het op.
( typmiep aan de telefoon) Nee meneer daar kunnen wij niet aan beginnen, wij hebben het ook druk.
( Ik ) Laat U maar bedankt voor de moeite.
De volgende was was wel behulpzaam, KVK niet bij de hand geen probleem zoek ik wel even voor u op.
In theorie kan ik praktisch alles
Plaats reactie