Een Kees-3D printer???

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:11
Locatie: Sneek

Re: Een Kees-3D printer???

Bericht door Muis »

7 dagen ! Oké das best lang eigenlijk. Het is inderdaad ook een hele afstand die de kop aflegt. En qua stroom :roll: hoeveel kw? ik neem aan dat er wel redelijk wat watt. is verstookt :P .
Hoe dan ook het is een heel mooi resultaat en prima stuk huis vleit super gedaan.

Gr.Jan
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Een Kees-3D printer???

Bericht door audiomanics »

Ja, stroomverbruik is best wel aanzienlijk: Het bed is 600W, dan zit er nog voor zo'n slordige 500W aan voedingen in voor stepperdrivers (4 stuks), ventilatoren (6 stuks totaal), hotend (40W) etc.. Maar gemiddeld is het verbruik ongeveer 350W, dus voor die twee paarden komt dat ongeveer op 2 x 7 x 24 x 0,35 = 117,6 kW... a 0,25 euro per kW is dat ongeveer 30 euro aan elektra... even ruim 2 euro per etmaal dus..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Muis
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:11
Locatie: Sneek

Re: Een Kees-3D printer???

Bericht door Muis »

Dan wordt het ook tijd voor (watt) zonnepanelen misschien?

Relatief gezien best oké. Makelijk in te calculeren mocht je voor derden aan de slag gaan perslot van rekenen is deze printer wel degelijk genoeg om externe klusjes mee te kunnen doen.

Heb zelf nog altijd een delta dingetje in aanbouw staan, dit spoort toch wel weer aan om daar weer eens wat me te gaan doen ;-)
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Een Kees-3D printer???

Bericht door audiomanics »

Zonnepanelen had ik allang op mijn dak gewild, maar we wonen hier met z'n tweetjes... Eerst de andere dingen en als er dan nog te veel geld is :roll: , dan mag ik, misschien, panelen op het dak plaatsen..
Om het aan te mogen sluiten op het lichtnet moet het door een "erkend" installateur gedaan worden.. en je weet wat die rekenen, toch??

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Een Kees-3D printer???

Bericht door kawarider »

Paneeltjes gewoon doen. Dat is een legitieme investering tegen 16%. Komt daar maar eens mee bij de directie. Meteen groen licht. En aansluiten kun je gewoon zelf. Heb je niemand voor nodig.
Gebruikersavatar
Muis
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:11
Locatie: Sneek

Re: Een Kees-3D printer???

Bericht door Muis »

Dan ben ik erkend instalateur ( niet dus ) maar wel legaal zelf geinstaleerd. Heb mijn installatie vijf jaar terug op het dak gemonteerd en aangesloten op de meterkast (via 18 amp aut.) toe was daar geen installatueur voor nodig. Het is wel handig om te weten waar je me bezig bent natuurlijk. En dan is het b.v. wel handig om rekening te houden met de open spanning die de panelen kunnen leveren. Kort om serieus gevaarlijk. En voor kleinere installaties die kunnen zo wie zo gewoon via een stekker zo in een stopcontact aangesloten worden.

Hoe zo of tropic!
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Plaats reactie