Aluminium freezen met een simple bovenfrees

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesijp60
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:57

Re: Aluminium freezen met een simple bovenfrees

Bericht door keesijp60 »

wstoof schreef: 20 nov 2008 19:12 Echt mooi man !!
Petje af dat je dat zo "even" conventioneel doet met de hand op een bovenfrees.
Zo zie je maar weer eens..... het is niet de gereedschap wat de vakman de vakman maakt..

wouter
Geweldig gemaakt, het geeft mij een idee met cnc frees, plaatje maken. Ik neem aan dat je mdf gebruikt waar de freesmachine op zit om meer balans te verkrijgen, ik merkte dat dit met de freesmachine zelf nogal gauw wipt.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Aluminium freezen met een simple bovenfrees

Bericht door serum »

Denk dat we met 13 jaar wel een recordhouder topics opduikelen hebben. :mrgreen:
robolop
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:27

Re: Aluminium freezen met een simple bovenfrees

Bericht door robolop »

keesijp60 schreef: 03 jun 2022 13:24
wstoof schreef: 20 nov 2008 19:12 Echt mooi man !!
Petje af dat je dat zo "even" conventioneel doet met de hand op een bovenfrees.
Zo zie je maar weer eens..... het is niet de gereedschap wat de vakman de vakman maakt..

wouter
Geweldig gemaakt, het geeft mij een idee met cnc frees, plaatje maken. Ik neem aan dat je mdf gebruikt waar de freesmachine op zit om meer balans te verkrijgen, ik merkte dat dit met de freesmachine zelf nogal gauw wipt.
Als het wipt zijt ge verkeerd bezig. Dan heb je niet genoeg koeling, te veel of te weinig toeren, of wil je het te snel doen.
keesfrees
Berichten: 3114
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Aluminium freezen met een simple bovenfrees

Bericht door keesfrees »

Ik heb het niet allemaal precies terug gelezen maar ik vermoed dat het gaat over het kantelen van de bovenfrees en dat een grotere zool daar bij helpt.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Aluminium freezen met een simple bovenfrees

Bericht door Arie Kabaalstra »

serum schreef: 03 jun 2022 13:54 Denk dat we met 13 jaar wel een recordhouder topics opduikelen hebben.
Maar.. we weten dat @robolop er nog altijd is.. Lang niet gezien.. heb je in de tussenliggende tijd nog mooie dingen gemaakt?
robolop
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:27

Re: Aluminium freezen met een simple bovenfrees

Bericht door robolop »

Arie Kabaalstra schreef: 04 jun 2022 13:12
serum schreef: 03 jun 2022 13:54 Denk dat we met 13 jaar wel een recordhouder topics opduikelen hebben.
Maar.. we weten dat @robolop er nog altijd is.. Lang niet gezien.. heb je in de tussenliggende tijd nog mooie dingen gemaakt?
Ik ben er inderdaad nog altijd, maar er is de laatste 3a4 jaar zeer veel gebeurd ondertussen.
Qua gezondheid heb ik een volledig jaar in een hospitaal gelegen met een zeer zware bacterie in mijn been en mag ik zeer blij zijn dat ze me erdoor gekregen hebben.
Eens ik goed nieuws gekregen had, en het hospitaal mocht verlaten heeft mijn vrouw een ruggenmergintfarct gehad en was ze ook dadelijk verlamd in haar benen.
Dan zakt de moed u in u schoenen en heeft het allemaal zijn tijd nodig om dit te verwerken.
We kruipen stilletjes aan uit het zeer diepe dal.
De BMW heb ik toen willen verkopen, maar dat heb ik dan toch maar niet gedaan.
Op een dag beginnen we er weer terug aan.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Aluminium freezen met een simple bovenfrees

Bericht door Arie Kabaalstra »

Da's heftig om te lezen.. maar.. de moed erin houden maakt dat je een doel hebt om na te streven.. en dan kom je er uiteindelijk wel.
Plaats reactie