China lasers tips/trucs

Alles over hoe moet ik laseren incl materialen en andere vragen

Moderators: audiomanics, Moderators

Wimeimc
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2021 19:08

Re: China lasers tips/trucs

Bericht door Wimeimc »

Hallo allemaal
Dank voor me te aanvaarden in de groep
Zijn hier goede techneuten doe me kunnen helpen
Ik heb net een fiber laser geïnstalleerd en die werkt prima maar een tube laser die erbij is krijg ik niet aan de praat. Er is een probleem met het home van de Y as
Die gaat in het scherm wel bewegen maar niet op de motor.
De Servo driver gaat niet over van bb naar run zoals de andere wel doen .
De kabel is getest tot aan de driver en het signaal komt wel degelijk aan op de driver .
De draden zijn uitgemeten voor de UVW draad en Ko omt aan op de motor de encoder kabel wordt ook gedetecteerd door te de driver als ik em af koppel geeft hem fout melding (uiteraard)
Voor de rest is er geen foutmelding op de driver
Hopelijk kan deze groep me verder helpen.
Mvg. Wim
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: China lasers tips/trucs

Bericht door serum »

Hallo Wim. Welkom.

Driver al eens overgezet met de X as? zou een basis dingetje kunnen zijn om te testen. bb, run? klinkt als een yaskawa servo? Drive is wel goed geconfigureerd? (je kan eenvoudig de configuratie inlezen met een USB kabeltje en de software als het een Yaskawa driver is tenminste). Weet niet of beide assen gelijk geconfigureerd zijn, maar je kan twee drivers qua isntellingen in die software met elkaar vergelijken als ik mij niet vergis (is alweer een jaartje geleden dat ik er voor het laatst iets mee gedaan heb).

En ik heb geen idee waar je hem vandaan hebt, maar heb je de leverancier al even gecontact? Geen idee wat voor controller erachter hangt, en of hij op step/dir werkt of rs485 oid.

Elementaire vraag; heeft het wel gewerkt en zo ja, wat is er veranderd?
Plaats reactie