Portjes portaalfrees

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 28 mar 2020 16:37 WAGO Dwarsbrug, part nr. 282-402. Ik heb er denk ik 5 nodig.
Heeft iemand toevallig van die dingen liggen?
Dacht dat ik je kon helpen maar het bleken de 280-402 te zijn. Dat is denk ik een andere serie en dan nog heb ik er nog drie ofzo. Bij tme.eu kun je ze evt per 25 bestellen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door serum »

Bij Farnell gaan ze per 10. Als ik je ermee kan helpen wil ik je ze wel dropshippen vanaf Farnell?

https://nl.farnell.com/wago/282-402/jum ... s%2Fsearch
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door benkr »

@ Serum --> rekent Farnell verzendkosten naar jou, anders worden het alsnog dure dingen?
Ik ga eerst maandag even naar een elektrotechnische groothandel hier in de buurt, wellicht kunnen zij mij helpen.
Bedankt voor het aanbod, ik hou het in gedachten.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door serum »

Nee, geen verzendkosten volgens mij.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Ik heb ze vandaag maar online besteld, kon niets vinden hier in de buurt en verzenden moet toch, waar ik ze ook vandaan haal.
Maar dank voor het aanbod om ze voor mij te bestellen.

Ik ben nu ruzie aan het maken met 4 kleine HP Compac PC's, ééntje daar van is bedoeld voor Portje zijn machine.
Het zijn Intel I3 core dingen met een redelijk kleine footprint, iets van 25 x 25 x 7 cm, die past precies tegen de zijkant van zijn kast.
Ze zijn afkomstig van een middelbare school, daar zijn ze door hun IT mensen student proof ingericht, ik krijf ze weer helemaal aan de praat, behalve Internet , dat wil nog even niet lukken, geen idee waarom niet.
Maar goed, ruzie maken met IT spullen is iets wat mij niet vreemd is, uiteindelijk lukt het wel, maar meestal niet zonder slag of stoot.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door ruudderooy »

en wat lukt niet wifi of via vaste kabel?

als het wifi is kan het zijn dat ze een embeded versie van windows hebben waar de ondersteuning van wifi is uit gehaald, ondanks je dan drivers heb en widows de netwerk kaart herkent kan je geen verbinding maken.
als dat het geval is kan je het ook alleen maar goed krijgen met een andere windows versie!

Gr Ruud
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Nee, de Ethernet poort wil niet.
Begon tijdens installeren met hangen bij ethernet activeren om windows aan te melden en dat soort dingen, toen zonder internet verder en gekeken wat er mis was, bleek de Intel 82579LM Gigabit Network connection deze fout te geven:

Device PCI\VEN_8086&DEV_1502&SUBSYS_3398103C&REV_04\3&11583659&0&C8 requires further installation.

Toen van alles geprobeerd maar krijg het tot op heden niet werkend.
De poort ziet wel dat ik de kabel connect/disconnect, maar wil niet helemaal initaliseren.

Nieuwe drivers helpt niet, ik heb de foutmelding op een gegeven moment weg gekregen (denk ik) maar geen verder resultaat.
Ik ben nu een hele andere Windows 10 aan het installeren, mocht dat ook tot niets leiden dan gaat er Windows7 op, dat stond er origineel op, de licentiesticker zit aan de zijkant er op geplakt.
Als ik eenmaal een werkende machine heb dan trek ik wel een image die ik op de andere drie zet.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door andrefc101 »

benkr schreef: 30 mar 2020 17:56 Als ik eenmaal een werkende machine heb dan trek ik wel een image die ik op de andere drie zet.
Waarom niet gewoon Windows 7 erop voor een freesmachine? Vindt die pc waarschijnlijk ook fijner toch?
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Laat ik nu toch begonnen zijn om er Windows 7 op te zetten. Geen idee of dat wat gaat brengen maar niet geprobeerd is niet weten.
Probleem is wel dat Windows 7 niet meer te vinden is op de Microsoft site, dat begint bij Windows 8.1.
Maar goed, er zijn ook nog Usenet download sites. Voordeel is dat de Windows 7 licentie op de kast is geplakt, nu alleen hopen dat ik de goede versie heb.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door elvis3 »

Als het de home versie moet zijn heb ik nog een originele liggen Ben
Staat de versie er niet bijgeschreven?.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Ja, het moet de Home Premium zijn.
Die heb ik er inmiddels op staan, maar ook daar gedonder met de drivers.
Ik ben bezig met updates daar voor te zoeken, maar ik denk dat ik eerst de BIOS maar eens ga updaten, wellicht lost dat heel veel problemen op.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door elvis3 »

https://downloadcenter.intel.com/produc ... t-Products

Deze al geprobeerd?. Zal wel maar voor alle zekerheid
Rechts even je besturingssysteem aanklikken
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
frans32
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2012 19:20
Locatie: Dalfsen

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door frans32 »

@benkr,

Als is gedacht aan het feit om de ethernet kaarten van de pc met elkaar te verwisselen.
Ik heb zo,n gezeik ooit is gehad op me werk door dat het MAC adres van de kaart een probleem
was in combinatie met het moederbord.
Ff proberen kan geen kwaad zo denk ik.
FF in show hidden devices de kaarten ook verwijderen.

Mvg,

Frans32
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door WillyH »

Toch de BIOS settings nagekeken of de LAN ingeschakeld staat?
Plaats reactie