Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door janplastiek »

nogmaals iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden.
Er is nog geen verbetering, door het ontspannen van de spieren zakken de mond en de ooghoeken nog wat verder naar beneden.
ik had horlogeglasverband gekocht ter bescherming van mijn openstaand oog, nu krijg ik weer uitslag van de plakband waarmee dat verband rond mijn oog kleeft,
Het ergste is eigenlijk de stekende pijnscheuten die ik plots krijg, steken achter mijn oor en aan mijn kaakgewricht. die zou ik wel kwijt willen ;-)
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Even een update over de situatie op mijn werk. Er is een enorme verschuiving geweest in het management. Een directeur is vertrokken, volgens mij met een mes in de rug, een andere is geen directeur meer en er komt geen vervanger (?), de dagelijkse directeur heeft zich naar de achtergrond verplaatst en heeft een of andere koekebakker naar voren geschoven. Een andere directeur neemt de functie van de vertrokken collega over en zijn plaats wordt ingenomen door een nieuweling van buitenaf. Geen idee of dit nu ook een directeur is. De grote verbouwingsplannen gaan niet door en verder veel grootspraak over wat we gaan doen. Of liever wat we zouden willen maar volgens mij nooit kunnen bereiken. Blah, blah, blah, enz. Voor de rest horen we niets meer. Grote stilte en geen duidelijkheid onder welke afdeling ik nu hoor. Mijn chef is in paniek en houd zich staande met allerlei fantasieën. Ook geen voorschriften meer vanwege Covid ...... Wachten we af tot het fout gaat ? Vorige week werden er twee vergaderingen gehouden met steeds 175 man in een kleine ruimte. Lekker verstandig .... Het doet me denken aan een bedrijf waar ik ooit heb gewerkt. Er kwam een nieuwe directeur en 5 weken later was 50 % van de klanten weg. Bleek hij door de grootste aandeelhouder aangesteld om de boel failliet te laten gaan. Ja, echt ! Ik ben bezig mijn financiën zo goed mogelijk te regelen zodat ik sterk sta mocht het fout gaan.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Sterkte Rien, even doorbijten.
En ondertussen zoveel mogelijk met je eigen ding bezig blijven, en alle negatieve energie proberen te negeren.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k baal van die verhalen dat het niet goed gaat.. gelazer met gezondheid..

Dan kan ik alleen maar zeggen "Sterkte, en een spoedige genezing toegewenst.. ik zal duimen tot het eelt erop staat..

Gelazer binnen het bedrijf.. ik weet uit eigen ervaring hoe verlammend een slechte werksfeer door onzekerheid over de toekomst is..

ook voor die mensen.. "Sterkte!!".. ik leef mee.. ik ken het verschijnsel.. (ik was gelukkig nog jong, en op tijd weg)

Maar.. dan nu even en vrolijker noot!

ik heb de afgelopen 3 jaar voor de opstart van mijn bedrijf een BBZ uitkering gehad, feitelijk gewoon de bijstand, maar dan mag je WEL bijverdienen, en een KVK inschrijving hebben.

Kort nadat dat in gang gezet was, leerde ik een fantastische vrouw kennen, en mijn leven nam nogal een wending.. van verstokt vrijgezel tot samenwonend met een prachtvrouw, en 2 schatten van honden.
Helaas heeft dat niet lang mogen duren, ze is in 2019 overleden... en dan stort je wereld in..
Goed.. terugkrabbelen.. doorzetten.. kop leegmaken.. en Gas erop..
Toen kwam 2020.. Corona.. mijn wereld kwam net weer op gang.. maar nu stond de hele wereld stil..

Gevolg?.. weer sappelen.. in de hoop dat de wereld weer een beetje op gang zou komen.. en dat lukte niet echt.. en toen kwam het moment dat mijn uitkering verliep.. je krijgt 3 jaar BBZ.. 'k had geen slechter moment kunnen kiezen om te beginnen..

En... toen gebeurde het.. iemand op een horloge forum vroeg zich af "Bestaat er een "Straptool" om horlogebandjes te wisselen dat je als sleutelhanger aan je sleutelbos kan hangen?..
Hij had wel "iets" gevonden dat in de buurt kwam.. met aan één kant een pennetje, en aan de andere kant een schroevendraaiertje, daar had ie dus net niets aan..
Al snel kwam de vraag "Eh.. Kabaalstra?.. kun jij zoiets maken".. Ja.. Duhh... is de Paus Katholiek?, poept een beer in 't bos?... heeft Pinokkio een Houten L...euning?

Ik heb daar dus een ontwerpje voor gemaakt.. wat titanium gehaald om een paar prototypen te maken.. en ik ben aan de slag gegaan..
Def Straptool 2.jpg
en ik kwam hiermee op de proppen.. daar werd enthousiast op gereageerd..
En... omdat ie van Titanium is, kan ik em in de groefjes mooi anodiseren..
Array.jpg
en dat leverde NOG meer positieve reacties op.. 😍

Dus.. Produceren maar.. Webshop geopend, en in 2 dagen tijd.. 200 stuks verkocht.. á 32.50 met inzetjes, en 2,50 extra voor een kleurtje..

Momenteel zit ik dus zonder uitkering.. maar met flinke omzet.. en daar blijft voor mij genoeg van over om nu van te leven, en nog wat andere dingen te ontwerpen en te ontwikkelen voor de toekomst.. die er dus nu ineens een stuk rooskleuriger uitziet!..

De eerste zijn inmiddels uitgeleverd, en van klanten krijg ik ook al mooie foto's te zien..
f3cea0e58638747887630a2ac33a5918e020fffc.jpeg
en mijn persoonlijke favoriet:
a7f2719070d6365bab86f2fc2de96d9e18c887a0.jpeg
omdat het groen op het tooltje zo mooi matched met het horloge...

Kortom.. drukke tijd.. maar Arie is tevree..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door bartL »

Ik had het volgens mij al eerder ergens laten vallen, ziet er prachtig uit.

Zonder de pret te willen drukken, als je er een boterham van hebt en je ben tevree dan ben ik dat ook. Maarrrr....
Arie Kabaalstra schreef: 04 nov 2021 17:28 Dus.. Produceren maar.. Webshop geopend, en in 2 dagen tijd.. 200 stuks verkocht.. á 32.50 met inzetjes, en 2,50 extra voor een kleurtje..
Dat is dan zo'n 7000 aan omzet, hoeveel uur werk heb je daarvoor nodig? Toen ik destijds uit loondienst ging en per uur ging werken kwam ik tot de conclusie dat je toch wel zo'n 30-35 minimaal per uur nodig hebt. (Gelukkig bleek dat ik nog heel wat meer kon rekenen). Mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering ging bijvoorbeeld 30x over de kop. En dan deed ik nog werk waarvoor ik geen werkplaats hoef te huren en materialen hoef in te kopen.
Als je het werk mooi vind hoef je natuurlijk geen top salaris maar als ik dit zo zie zou ik denken dat die 35euro een erg mager prijsje is.
TestCase
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jun 2020 22:50

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door TestCase »

Ach, mooi verhaal toch, van Arie! Die 7000 omzet is toch maar het begin. En hoeveel heb je nu echt nodig om van te leven als je alle franjes en kitsch niet nodig hebt?

Het kan soms verkeren in het leven. Soms denk je, nu is het voorbij, dit red ik niet, hier kom ik nooit meer bovenop. Dan bijt je toch maar door, omdat je nu eenmaal geen keuze hebt. Dan breekt heel dikwijls, in mijn ervaring toch, een donkere hemel open tot een helder blauwe. Alles lijkt goed te gaan, op iedere hoek lijken er aangename verrassingen klaar te liggen. Is dat omdat het nu echt allemaal van een leien dakje lijkt te rollen, of is je kijk op de wereld en je eigen omstandigheden veranderd? Ik weet het niet, misschien het één, misschien het ander, misschien een combinatie van de twee.

Ik weet wel dat je in het leven het kleine moet kunnen appreciëren. Kan je dat niet, dan brengt niets tevredenheid en geluk, hoe groots en magisch het ook mag lijken. Kan je dat wel, heb je niks groots en magisch nodig, dan zijn die kleine dingen gewoon groots en magisch.
Mensen zitten veel te weinig in stilte in de natuur (waar ik mee bedoel: weg van de massa), daar zie je de magie van het alledaagse en leer je je realiseren van welke grootsheid ieder van ons onderdeel is.
Ik mis de dagen dat ik in eenzaamheid afgelegen heuvels en bergen beklom, maar op dat gebied wil mijn geheugen wel nog en herinner ik me nog een groot deel van de wijze lessen die ik cadeau kreeg.

De leer van Buddha kan in veel gevallen ook uitkomst bieden, heb ik later geleerd. Als je alleen dit kan doen, is je hier een beetje in verdiepen misschien een uitkomst. Baat het niet, schaden doet het zeker niet. In het slechtste geval ben je wat tijd kwijt die je misschien liever ergens anders aan had besteed. Als het wel baat, kan je heel veel dingen een plaats geven.

Sterkte aan iedereen die kwade tijden doormaakt.
-rick
Berichten: 107
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door -rick »

Arie Kabaalstra schreef: 04 nov 2021 17:28 'k

De eerste zijn inmiddels uitgeleverd, en van klanten krijg ik ook al mooie foto's te zien..

f3cea0e58638747887630a2ac33a5918e020fffc.jpeg

en mijn persoonlijke favoriet:

a7f2719070d6365bab86f2fc2de96d9e18c887a0.jpeg

omdat het groen op het tooltje zo mooi matched met het horloge...

Kortom.. drukke tijd.. maar Arie is tevree..

Hoe staat het ermee Arie? Wanneer kan ik m verwachten…?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

bijna 300 stuks verkocht.. ik ben nu zo'n beetje op de helft met produceren.. 't is wel koud in de werkplaats nu.. :lol:
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Intussen is op mijn werk de pleuris uitgebroken. Eerst kregen we een melding van de directie dat we allemaal een functiebeschrijving zouden krijgen. Voelen jullie al nattigheid ? Vervolgens zouden we ingedeeld worden in een salarisschaal. Aangezien we geen CAO hebben werd er een gemiddelde waarde uit de CAO van collega bedrijven gemaakt. Ze noemden dit de mediaan .... ja,ja .... Vorige week kwam de aap uit de mouw. Ik werd weg gezet als een MBO'er en mijn salaris was te hoog. Oh ja ? Daarom wordt mijn salaris vastgezet op het niveau van vorig jaar. De inflatiecorrectie wordt apart betaald. Dat houd in dat er geen stijging is van je salaris. Je vakantiegeld en je pensioen stijgen dus ook niet ! Intussen ben ik er achter dat het hier om 95 % van het personeel gaat dat zo wordt benadeeld. De directie zal dit principe niet hebben toegepast op hun eigen salaris. Kortom, iedereen staat op zijn achterste benen en mailtjes naar de directie worden beantwoord via je eigen chef. En dan verwachten dat je je best blijft doen ? Een aantal collega's zijn al aan het solliciteren. Terecht en ik ben nu ook aan het rondkijken. Valt niet mee als je 62 jaar bent. Ook kwamen er wat getallen naar boven waaruit blijkt dat het niet goed gaat met het bedrijf. Ook wordt er geschoven met afdelingen en mensen. Het is nog niet officieel maar er zijn berichten dat ik onder een andere chef ga vallen. Gelukkig een collega van een andere afdeling waar ik al jaren mee samenwerk en waar ik goed mee kan opschieten. Verder gaan er elke maand heel veel collega's weg en zeker niet de minsten ! Het doet me weer denken aan vroeger. Verder wordt er de nadruk gelegd op twee nieuwe producten waarvan ze alles van verwachten. Hah, we hebben niet eens de certificering rond kunnen krijgen. En als je al voor 80 % aan één van je klanten hangt dan ben je, volgens mij, reddeloos verloren. Nog even in de gaten houden of mijn bestellingen worden geblokkeerd. Als dat zo is dan gaan we ten onder. Ik ben er klaar mee !
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

Dat klinkt niet best Rien en inderdaad de besten die zijn als eerste vertrokken. Die hebben in deze tijd van personeel schaarste zo weer een baan en het bedrijf gaat in een negatieve spiraal naar beneden als ze niet oppassen. En nieuw personeel? Heel lastig te krijgen zeker als de salaris voorwaarden lager liggen. Sterkte.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Swake »

Moeilijke situatie. Brengt voor jou ook veel stress mee, dat is heel goed te zien in jouw bericht.
Positief punt is dat je toch met iemand gaat samenwerken dat je lijkt te appreciëren. Misschien is er nog een derde persoon?
Bescherm in ieder geval je (mentale) gezondheid.
When it fits stop using the hammer.
twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door twentetwente »

Arie Kabaalstra schreef: 04 nov 2021 17:28 'k baal van die verhalen dat het niet goed gaat.. gelazer met gezondheid..

Dan kan ik alleen maar zeggen "Sterkte, en een spoedige genezing toegewenst.. ik zal duimen tot het eelt erop staat..

Gelazer binnen het bedrijf.. ik weet uit eigen ervaring hoe verlammend een slechte werksfeer door onzekerheid over de toekomst is..

ook voor die mensen.. "Sterkte!!".. ik leef mee.. ik ken het verschijnsel.. (ik was gelukkig nog jong, en op tijd weg)

Maar.. dan nu even en vrolijker noot!

ik heb de afgelopen 3 jaar voor de opstart van mijn bedrijf een BBZ uitkering gehad, feitelijk gewoon de bijstand, maar dan mag je WEL bijverdienen, en een KVK inschrijving hebben.

Kort nadat dat in gang gezet was, leerde ik een fantastische vrouw kennen, en mijn leven nam nogal een wending.. van verstokt vrijgezel tot samenwonend met een prachtvrouw, en 2 schatten van honden.
Helaas heeft dat niet lang mogen duren, ze is in 2019 overleden... en dan stort je wereld in..
Goed.. terugkrabbelen.. doorzetten.. kop leegmaken.. en Gas erop..
Toen kwam 2020.. Corona.. mijn wereld kwam net weer op gang.. maar nu stond de hele wereld stil..

Gevolg?.. weer sappelen.. in de hoop dat de wereld weer een beetje op gang zou komen.. en dat lukte niet echt.. en toen kwam het moment dat mijn uitkering verliep.. je krijgt 3 jaar BBZ.. 'k had geen slechter moment kunnen kiezen om te beginnen..

En... toen gebeurde het.. iemand op een horloge forum vroeg zich af "Bestaat er een "Straptool" om horlogebandjes te wisselen dat je als sleutelhanger aan je sleutelbos kan hangen?..
Hij had wel "iets" gevonden dat in de buurt kwam.. met aan één kant een pennetje, en aan de andere kant een schroevendraaiertje, daar had ie dus net niets aan..
Al snel kwam de vraag "Eh.. Kabaalstra?.. kun jij zoiets maken".. Ja.. Duhh... is de Paus Katholiek?, poept een beer in 't bos?... heeft Pinokkio een Houten L...euning?

Ik heb daar dus een ontwerpje voor gemaakt.. wat titanium gehaald om een paar prototypen te maken.. en ik ben aan de slag gegaan..

Def Straptool 2.jpg

en ik kwam hiermee op de proppen.. daar werd enthousiast op gereageerd..
En... omdat ie van Titanium is, kan ik em in de groefjes mooi anodiseren..

Array.jpg

en dat leverde NOG meer positieve reacties op.. 😍

Dus.. Produceren maar.. Webshop geopend, en in 2 dagen tijd.. 200 stuks verkocht.. á 32.50 met inzetjes, en 2,50 extra voor een kleurtje..

Momenteel zit ik dus zonder uitkering.. maar met flinke omzet.. en daar blijft voor mij genoeg van over om nu van te leven, en nog wat andere dingen te ontwerpen en te ontwikkelen voor de toekomst.. die er dus nu ineens een stuk rooskleuriger uitziet!..

De eerste zijn inmiddels uitgeleverd, en van klanten krijg ik ook al mooie foto's te zien..

f3cea0e58638747887630a2ac33a5918e020fffc.jpeg

en mijn persoonlijke favoriet:

a7f2719070d6365bab86f2fc2de96d9e18c887a0.jpeg

omdat het groen op het tooltje zo mooi matched met het horloge...

Kortom.. drukke tijd.. maar Arie is tevree..
Wat heftig dat je vrouw is overleden. Echt verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

rien1959 schreef: 11 jan 2022 06:25 Intussen is op mijn werk de pleuris uitgebroken.
Da's geen positief nieuws helaas.. maar't geeft wel aan hoe de vlag erbij hangt.. er is nu wel duidelijk dat er niets duidelijk is, en dat het op korte termijn ook niet duidelijk gaat worden..

meestal is dat een voorbode van nog meer ellende.

Ik kan goed begrijpen dat je op 2 gedachten hinkt momenteel.. "mee rekken en erbij blijven" of de kont tegen de krib gooien, en rond gaan kijken..
Zelf zou ik in zo'n situatie mijn licht eens opsteken her en der.. 't lijkt dat de arbeidsmarkt een beetje aan trekt, en daar kun je je voordeel mee doen.. 't is een gok.. maar bij dat bedrijf blijven, en hopen dat het niet ten onder gaat voordat je aan je pensioensgerechtige leeftijd bent.. is ook een gok.. welke gok heeft het meeste rendement?..

zoals ik al eerder schreef.. ik heb't zelfde meegemaakt.. alleen.. ik was toen nog 25 jaar jong.. nou.. dan weet je het wel.. "biezen pakken".. en ik kreeg toen een baan waar ik altijd al van droomde.. van constructiebankwerker naar gereedschapmaker.. daar hoefde ik niet lang over na te denken..

Nu ik de 50 reeds gepasseerd ben.. is het inderdaad anders.. hier in Friesland is het me in elk geval niet gelukt om nog voor langere tijd aan de bak te komen.. en dat is tamelijk frustrerend.. daarom heb ik de stap gemaakt om voor mezelf te beginnen.. als het dan niet lukt, kan ik dat alleen mezelf verwijten..
twentetwente schreef: 11 jan 2022 12:58 Wat heftig dat je vrouw is overleden. Echt verschrikkelijk.
Ja.. dat kun je wel stellen.. maar't leven gaat door.. en in de tijd dat ze bij me was, ook veel nieuwe vrienden leren kennen, en dat helpt je er wel doorheen.. 'k moet toch zorgen dat ik mijn kop boven water hou.. en dat lijkt momenteel te lukken.. niet in de laatste plaats door de boost in mijn zelfvertrouwen dankzij haar.. zij geloofde in mij.. en ze ondersteunde mij.. en dat geeft je wel even wat extra energie om door te pakken..

't is wel een ander verhaal als je op die manier je partner verliest.. een vrouw die je het huis uit schopt.. daar (al duurde dat ook een paar jaar) kom je wel overheen.. een vrouw die uit je leven weggerukt wordt.. laat altijd een leegte achter..
twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door twentetwente »

Ik ben per 1 januari bij horstra technology (www.horstra-technology.nl) begonnen. Daar ga ik het gereedschapsbeheer doen. Erg wennen, want hiervoor heb ik bijna 11 jaar bij een schoonmaakbedrijf gewerkt. Horstra is wel echt een high tech bedrijf. En ze hebben een Zayer Neos 6000, 6000x4000x1750mm😍😍😍😍

https://youtu.be/j8hFGpnsoGs
Plaats reactie