Ima Bima 100 Quadroform met Siemens sinumerik 805 Besturing?

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
FelixVDB
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2020 18:16

Ima Bima 100 Quadroform met Siemens sinumerik 805 Besturing?

Bericht door FelixVDB »

Goedemorgen allemaal,

Ik zal mij even netjes voorstellen ik ben Felix en ben nieuw op dit forum. Ik zit in de houtbewerking en we hebben eigenlijk al een hele poos een Ima Bima 100 Quadroform in de werkplaats staan zonder dat wij er iets mee doen. Nu ben ik er sinds kort mee bezig en schijnt dat de harddrive de software van de machine gooit als deze geen voeding meer krijgt. Dus als de batterij uit gaat of de stoppen doorslaan dan wist de machine zijn eigen harddrive ( dat is een aanname van mij, kan ook wat anders gebeuren) en moet ik via een diskette opnieuw de software instellen. Nu is dat niet zo eenvoudig en heeft al een meneer onze diskette driver mee die gaat kijken wat hij daarmee kan.

Nou om een lang verhaal kort te maken wil ik nu toch proberen om de machine een tweede leven te geven. Ik ben dus een complete beginner in het wereldje van CNC en weet er dus ook vrij weinig vanaf. Nu is mijn vraag, de CNC draait op software die via een diskette op de harddrive wordt gedownload. Kan ik dit ook via een andere manier op de machine krijgen of een "Upgrade maken" waardoor ik andere software erop kan zetten?

Als ik wat geks zeg of iets wat niet klopt kan heel goed, zoals ik al zei, ik ben een totale beginner.

mocht iemand weten of ik wat met de software van deze machine kan dan hoor ik het graag!

Bedankt voor het lezen en blijf gezond.
Plaats reactie