aluminium smelten

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hex173
Berichten: 498
Lid geworden op: 18 sep 2007 22:36
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: aluminium smelten

Bericht door hex173 »

Zoals geschreven HBM art.52048 Of het allemaal veilig is weet ik niet. Je wordt wel gewaarschuwd dat het alleen een onkruidbrander is.
De pijp op de brander is 60 mm en het nozzle gat 1.5 mm (gemeten met een boortje)
Als je brander op het vat (oven) aansluit is de toevoerlucht aan de achterzijde van de pijp niet voldoende. In de aansluit toevoerpijp zit nog een gat ( zie foto 2)
Dat is eigenlijk nog te weinig. Zal de volgende keer met een flex wat gleuven aan de zijkant erbij maken.
Door de brander te schuiven kan de hoeveelheid lucht geregeld worden. Normaal krijgt het gas van een onkruidbrander nog wat extra lucht na het verlaten van de 60mm pijp. Je hebt veel zuurstof nodig.
De brander maakt veel herrie.
@Bjornski, heb je de stookton nog met wat isolatie bekleed ?
alles wat ik maak, kan beter.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: aluminium smelten

Bericht door Bjornski1976 »

Isoaltie aan de binnen zijde vermiculiet met portland cement 5 op 1 mix.
https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=38&t=15566

Moet er bij mij ook nog eens een fohn op zetten voor meer zuurstof
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
hex173
Berichten: 498
Lid geworden op: 18 sep 2007 22:36
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: aluminium smelten

Bericht door hex173 »

Bedankt voor de verwijzing. De enige wijziging van de onkruidbrander is een versterking 60mm bus / gas toevoerpijp. (is een beetje slap)
Ik verwacht dat als je een stukje pijp met gaten tussen brander en vat zet dat dan een fohn niet nodig is. Er zit behoorkijk wat trek in het systeem.
alles wat ik maak, kan beter.
Plaats reactie