Hbm iso 30 Is sk30 of bt30 of nt30

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Hbm iso 30 Is sk30 of bt30 of nt30

Bericht door André-R »

Ik heb een HBM bf 30 gehad , met idd een iso 30 opname. De handleiding die ik bij de machine kreeg was van het model met een MC opname. Ik heb hemel en aarde bewogen om de goede handleiding te krijgen maar tevergeefs. Het ging me met name om de exploded view tekeningen. Kwam erachter dat de Iso versie andere lagers heeft.( en.. mijn machine had niet zo'n goede motor helaas en ging in no time in rook op..)
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Hbm iso 30 Is sk30 of bt30 of nt30

Bericht door MeMoRy »

:lol: nogmaals, topic is uit 2009. Lijkt me niet echt actueel meer.
paul
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2023 15:55

Re: Hbm iso 30 Is sk30 of bt30 of nt30

Bericht door paul »

Ja dat zag ik wel maar omdat HBM sinds kort van Morse conus naar ISO30 conus is overgegaan maar er niet bij vermeld dat de opname NT30 is.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hbm iso 30 Is sk30 of bt30 of nt30

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als informatie van 2009 opeens niks meer waard is, moeten alles ouder dan .... dan maar gewist worden?
Wat info/aanvulling op een oud bericht kan volgens alleen maar nuttig zijn voor mensen die op dat onderwerp zoeken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Hbm iso 30 Is sk30 of bt30 of nt30

Bericht door MeMoRy »

Ok ok, ik wilde mensen er alleen op wijzen. Want sommige reacties leken op de topic starter te reageren. Maar die is al maanden niet meer op het forum geweest.

P.s. er staat nu zoveel informatie door elkaar, dat het niet meer duidelijk is wat het goede antwoord nou is. Misschien is het antwoord op de originele vraag ook gewoon "ja en nee" :lol: het kan alles zijn, zelfs MC. Whatever de producent zin in heeft.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hbm iso 30 Is sk30 of bt30 of nt30

Bericht door hugo stoutjesdijk »

MeMoRy schreef: 12 mar 2023 09:33 P.s. er staat nu zoveel informatie door elkaar, dat het niet meer duidelijk is wat het goede antwoord nou is.
Ach, het is mij nog nooit opgevallen dat info wel duidelijk op juiste volgorde zou staan. :lol:
Laat staan dat er in 1 topic netjes binnen het onderwerp gebleven wordt. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie