Motion Simulator!

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Motion Simulator!

Bericht door Tolp2 »

Ik zag al Pythogoras in 3D voorbij komen. Is het niet handig om de totale verplaatsing uit te rekenen en daarmee het aantal stapjes te bepalen. Bij voorbeeld 10 keer de afstand (voor stapgrootte van 0,1mm).

Leuk topic trouwens met leuk speelgoed :mrgreen:.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Motion Simulator!

Bericht door Swets »

Code: Selecteer alles

float acos1(float x)
{
return((-0.155972*x+1.56467)*sqrt(1.0f-x));
}
wat is die f?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Motion Simulator!

Bericht door Swets »

soms snap ik niet zo goed wat er nu fout is... bijvoorbeeld Dit is goed en werkt:

Code: Selecteer alles

float Pythagoras(float X, float Y, float Z)
{
  float TmpXkwadraat = X * X;
  float TmpYKwadraat = Y * Y;
  float TmpZKwadraat = Z * Z;

  float result;

  result = sqrt(TmpXkwadraat + TmpYKwadraat + TmpZKwadraat);
  return result;
};
maar dan hier:

Code: Selecteer alles

float acos1(float X)
{
    // return((-0.155972*x+1.56467)*sqrt(1.0f-x));

    float result;
    result = ((-0.155972 * X + 1.56467) * sqrt(1.0 - X));
    return result;
};
hier blijf ik rode kringeltjes houden onder sqrt ?
Afbeelding

snap er ff geen bips van... :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Motion Simulator!

Bericht door Swets »

laat maar opeens doet tie het? :-) weet alleen nog niet wat die f betekend.... dus die heb ik maar ff weg gelaten...
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Motion Simulator!

Bericht door hfjbuis »

Swets schreef: 18 jan 2023 22:39 hier blijf ik rode kringeltjes houden onder sqrt ?
In de regel erboven ben je vergeten met een ; af te sluiten.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Motion Simulator!

Bericht door hugo stoutjesdijk »

hfjbuis schreef: 19 jan 2023 00:59
Swets schreef: 18 jan 2023 22:39 hier blijf ik rode kringeltjes houden onder sqrt ?
In de regel erboven ben je vergeten met een ; af te sluiten.
Zo jammer dat je daar dan niet op gewezen wordt door die meedenkende editor. :lol: Ik heb er ook altijd ruzie mee. Logisch gezien zal er bijna altijd aan het einde van een regel een ; staan dus een waarschuwing zou niet zo moeilijk hoeven zijn.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie