CNC-Discount

Ook de moeren en aanverwanten artikelen kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

CNC-Discount

Bericht door Goudgele »

Hoi Allemaal,

Heeft iemand ervaring met de vierkante geleiders en de kogelomloop spindels van CNC-Discount.com? Ik heb het budget wel voor dit spul, maar ik wil graag weten of het kwalitatief uberhaupt beter is dan het Aliexpress spul wat ik eerder gebruikt heb, voor de helft van het geld.
Alle input is welkom!

Groetjes,
Goudgele
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: CNC-Discount

Bericht door Markus »

Deze verkoper is voornamelijk een ebay verkoper

Als ex-ebay verkoper in precies dat soort goederen ga ik ervan uit dat zijn kwaliteit beter en constanter is. De reden is hoe ebay werkt. Ebay wil enorm graag betrouwbaarheid uitstralen en is daarom heel streng voor haar verkopers (en heel aardig voor kopers). Krijg je bijvoorbeeld als verkoper een aantal slechte beoordelingen achter elkaar (percentage van het totaal) dan straft ebay je , als voorbeeld voor een straf is dat je voor een periode veel minder mag aanbieden.

Je mag alles terugsturen bij bijna alle zakelijke verkopers van Ebay, dat kost de verkoper geld.In Europa gelden Europese verkoop regels en die zijn veel strenger dan Chinese, zo heb je standaard 2 jaar garantie op nieuwe goederen. Ook moet je weten dat dit allemaal "namaak/nabootst" producten zijn van grote merken zoals THK/Samick, en dat er vele fabrieken zijn die identiek uitziende producten verkopen. Sommigen van deze fabrieken zijn de productiefabrieken van bijvoorbeeld Samick, dan krijg je de beste kwaliteit. Ik heb over de jaren een stuk of 4 verschillende fabrieken geprobeerd 1 daarvan was uitstekend, 2 waren goed en eentje was op het randje (nooit weer gekocht bij die) . Mijn ervaring is dat er veel kwaliteitsverschil is en en dat "hetzelfde" eruitzien absoluut niet hoeft te betekenen dat het van dezelfde fabriek komt.

Als laatste de CNC hobby zelfbouw markt is niet groot en bijna iedereen komt samen op forums zoals deze, mocht je als verkoper slecht spul verkopen dan zijn de meeste van je mogelijke klanten vrij snel op de hoogte. Kijk eens wat ze zeggen over hem bij Peters CNC Ecke

Over de kosten, natuurlijk is hij duurder dan Alieexpress, er komen transportkosten bij, hij moet BTW betalen en invoerrechten bij de grens (net als jij) en zo nu en dan zal er transportschade zijn. Dan zijn er opslagkosten en nog wat andere verkoopkosten. En van zijn ebay handel neemt Ebay en vaak ook Paypal een lekkere hap.

Dus, ja verwacht van hem betere en constantere kwaliteit.

Dit soort producten zijn overigens ook gewoon in Nederland te koop, bij

1.DamenCNC
2.HardwareCNC
3.Stappenmotor.nl
4.lineairgeleidingshop.com
5.lineairegeleidingshop.nl
6.Dold Mechatronik (Duitsland)

Greezt,

Markus > eigenaar Markusmechatronics
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: CNC-Discount

Bericht door Goudgele »

Bedankt voor de uitgebreide reactie Markus. Ik ga maar eens bij CNC-Discount bestellen, wat betere kwaliteit dan van Aliexpress en toch nog erg gunstige prijzen.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: CNC-Discount

Bericht door remon_v »

Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1765
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: CNC-Discount

Bericht door Kars-cnc »

remon_v schreef: 26 feb 2021 11:08 https://www.markusmechparts.nl/
Ik zou daar zeker even serieus naar kijken. Ik heb zelf de 25mm rails en wagentjes van Markus en ben er zeer tevreden over. Mits Markus de juiste maat voor je heeft, heb je z.g.a.n. rails voor weinig.
seense
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2015 14:49

Re: CNC-Discount

Bericht door seense »

Ik heb ook de rollon 25mm van Markus. Mooie spul voor een goede prijs.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: CNC-Discount

Bericht door Goudgele »

Kars-cnc schreef: 26 feb 2021 11:22
remon_v schreef: 26 feb 2021 11:08 https://www.markusmechparts.nl/
Ik zou daar zeker even serieus naar kijken. Ik heb zelf de 25mm rails en wagentjes van Markus en ben er zeer tevreden over. Mits Markus de juiste maat voor je heeft, heb je z.g.a.n. rails voor weinig.
Inderdaad erg goede prijzen. Ik ga dit serieus in overweging nemen!
Plaats reactie