EZCAD 3.0

Zelfbouw en koopmachine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: EZCAD 3.0

Bericht door serum »

Klinkt goed. Ik heb net vandaag gespendeerd om eea uit te zoeken van die fiber lasers. Mochten jullie tips en trucs hebben houd ik mij warm aanbevolen. Volgens mij zou ik het meest blij worden van een fiber die een wat hogere frequentie aankan voor het annealen/schoonbranden. Wat zou anders het nadeel zijn van het oude boardje tav de nieuwe als Lightburn deze gaat ondersteunen? Heeft dat oudere bordje ook gewoon een rotary en een evt. x/y uitbreidingsmogelijkheid?

Zit er kwaliteitsverschil tussen de opex en f-theta lenzen? Viel mij op dat die Opex lenzen bij grotere maten flink duurder worden en die f-theta's blijven rond de 75 a 80 euro per stuk voor 70x70 t/m 300x300.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: EZCAD 3.0

Bericht door hobbybob »

Hi Serum.

Voor nu zou ik gewoon kiezen voor een originele LMC-v4 controller (wel een echte) want dan heb je straks (q2?) als het uitkomt meteen de goede en ondersteuning. Ik ben vandaag begonnen traffic te sniffen van het DLC2-m4 kaartje (ezcad3) om support daarvoor te krijgen.
Maar de LMCv4 doet ook gewoon de rotary, voetpedaal etc. EN de chinezen denken natuurlijk: dumpen, snel mensen naar EZCad 3 lullen (heeft mij dus 1400 euro gekost voor board, software en upgrade naar 2.5D graveren (160 USD).

Je kan met wat jij wil beter in een 50W (ik heb 30W) investeren, heb je meer power kan je sneller/dieper.
En als je er budget voor hebt, een MOPA, doordat je daar de pulslengte in nS ook nog kan beinvloeden kan je reproduceerbaar kleuren maken op RVS. titanium etc.. dus ook rood/paars/blauw/groen etc.

Dat is mij met mn 30W ook gelukt door te spelen met de parameters, maar dan was het nooit precies reproduceerbaar, ander staal was meteen heel ander resultaat.

ALs je nog meer vragen hebt, let me know!
Plaats reactie