Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door benkr »

Vanmorgen werd ik gebeld door de vrouw van Frits de lange, Tommel hier op het forum, hij is afgelopen weekeinde overleden.
De man was 74 jaar oud en begon steeds meer lichamelijke klachten te krijgen, afgelopen week was hij op zolder gevallen en had een 3 voudige heupbreuk, dat is hem uiteindelijk fataal geworden, maar ook geestelijk ging het steeds slechter met hem, hij raakte steeds verder van het paadje met alle nare dingen van dien zoals dingen kwijt zijn en anderen daar de schuld van geven en zo meer, dingen die typisch bij dementie horen dus.

We hebben het ook gehad over zijn spulletjes op zijn hobbyzolder, ze weet totaal niet wat ze er mee moet, ik heb aangeboden om haar te helpen met het netjes afvoeren van zijn spulletjes, ze zou het daar met hun zoon over hebben en komt er t.z.t. op terug, ze stond er wel erg positief tegenover dus ik wacht wel af, ik denk dat het wel een paar maanden zal duren voordat er echt iets gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door Arie Kabaalstra »

Mijn Deelneming..

74.. "jonkie".. maarja.. ze gaan altijd te jong...
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door wimfreest »

Oei, dat komt altijd hard aan, als een vriend wegvalt.
Sterkte voor de hele familie.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door hainjedaf »

Sterkte aan de betrokkenen
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door benkr »

benkr schreef: 23 sep 2021 22:20 Vanmorgen werd ik gebeld door de vrouw van Frits de lange, Tommel hier op het forum, hij is afgelopen weekeinde overleden.
De man was 74 jaar oud en begon steeds meer lichamelijke klachten te krijgen, afgelopen week was hij op zolder gevallen en had een 3 voudige heupbreuk, dat is hem uiteindelijk fataal geworden, maar ook geestelijk ging het steeds slechter met hem, hij raakte steeds verder van het paadje met alle nare dingen van dien zoals dingen kwijt zijn en anderen daar de schuld van geven en zo meer, dingen die typisch bij dementie horen dus.

We hebben het ook gehad over zijn spulletjes op zijn hobbyzolder, ze weet totaal niet wat ze er mee moet, ik heb aangeboden om haar te helpen met het netjes afvoeren van zijn spulletjes, ze zou het daar met hun zoon over hebben en komt er t.z.t. op terug, ze stond er wel erg positief tegenover dus ik wacht wel af, ik denk dat het wel een paar maanden zal duren voordat er echt iets gaat gebeuren.
Omdat forumlid pienterkont een draaibankje zocht heb ik laten vallen dat ik er misschien wel eentje wist staan die te koop zou komen. Ik heb de vrouw van Frits de Lange een brief gestuurd over het aanbod wat ik destijds heb gedaan om te helpen de hobbyzolder van haar overleden man leeg te maken, dit omdat ik alleen het nummer had van Frits zijn mobiel en dat abonnement na zijn overlijden was opgezegd, ik kon haar dus niet meer bereiken. Vandaag heeft ze mijn brief ontvangen, ze heeft mij meteen gebeld, ze was dolblij dat ik contact had gezocht want zowel haar zoon als zij zelf hebben geen idee hoe ze op een goede manier van zijn spulletjes af moeten komen, en zij had mijn nummer niet meer dus zij kon ook geen contact met mij meer zoeken.

Ik heb met Mevr. de Lange afgesproken dat ik via dit forum wat mensen ga zoeken die mij willen helpen die zolder leeg te maken.
Mevr. de Lange woont nog steeds in hetzelfde huis in Den Haag, een soort van duplexwoning, en dan specifiek de bovenwoning.
De hobbyzolder bevindt zich op de 3e verdieping en is bereikbaar via een vrij steile vlizotrap, echt een ding waar je 2 handen nodig hebt om naar boven te klimmen.
Daarom stel ik me voor dat we met een paar man een soort van doorgeef systeem maken om de spulletjes op straat te krijgen.
Eerste prio is om die zolder leeg te maken denk ik, dan kan Mevr. de Lange verder met haar leven zonder de zorg van een zolder vol dingen waarvan ze geen idee heeft wat ze er mee moet en wat wel en wat niet waarde heeft, bovendien kan en durft ze niet die steile rottrap op, dus ze heeft eigenlijk geen idee waar het om gaat.
Ik denk dan de spullen (ik heb geen idee hoe veel en wat) naar mij thuis te brengen en ze daar te inventariseren.
Ik weet dat hij een mooie Emco Compact 8 had waarvoor ik nog een DRO met 2 glaslinialen heb besteld, of die er al op zitten weet ik niet, zeker eentje wel, maar de andere geen idee, ik heb ook geen idee wat er aan toebehoren bij zit. Ook had hij een Sieg SX1 of SX2 waarvoor ik voor hem een servomotor heb besteld voor de spindel aandrijving, de kruistafel had stappenmotoren en een Eding besturingskaart, een medeforumlid heeft dat nog een keer weer werkend gemaakt, maar Frits had het al vrij snel daarna weer niet meer werkend vertelde hij mij destijds. Verder was hij zilversmid geweest en was zijn grote hobby stoomdingen, stoomwalsen, stoomtreinen etc. etc. dus ook op dat gebied zal er ongetwijfeld van alles tevoorschijn komen. Wat er verder voor verrassingen zijn, geen idee.

Omdat de landelijke CNCzone dag waarschijnlijk op 12 november gepland is denk ik er aan om dan die spullen daar te verkopen/veilen, ik heb geen idee of dat een goed idee is, of dat verkopen via b.v. Marktplaats een beter idee is, of via de "te koop aangeboden" rubriek, dat zou ook nog kunnen. Ik heb Mevr. de Lange beloofd er een goede prijs voor te gaan krijgen, het is zeker niet de bedoeling er een slaatje uit te gaan slaan, voor mij is het echt volledig vrijwilligerswerk wat ik graag voor haar tot een goed einde wil gaan brengen.

Omdat Mevr. de Lange in augustus nog een operatie moet ondergaan denk ik er aan om op een zaterdag in september of oktober die zolder leeg te ruimen, maar dat kan ik niet alleen, daar heb ik hulp bij nodig en als het even kan jullie hulp.
Graag hoor ik of- en wanneer er gegadigden zijn om deze klus mee te klaren.
Of het allemaal in mijn auto past weet ik niet dus wellicht is er op dat gebied ook nog hulp nodig, maar eerst handjes want daar begint het mee.
Laatst gewijzigd door benkr op 13 jul 2022 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door Kjelt »

Ben voor een goed doel als deze doe ik mee.
Wel kan ik met mijn rug niet al te zware dingen tillen maar tot 30 kg moet wel lukken.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door elvis3 »

Ik doe zeker mee Ben, laat maar horen wanneer je iets wil gaan doen.
Als het hier thuis kan / uitkomt wil ik je zeker graag helpen.
Ik kan ook als het goed is een busje voor je regelen.
Dus laat maar iets op tijd weten.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door kawarider »

Ok Ben, goed initiatief. Moet voor mij ook wel in te plannen zijn. Heb je gelijk busje ter beschikking
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door benkr »

Het hoeft beslist geen "Brabant" exercitie te worden hoor, de rest van Nederland mag ook meedoen. Hahahaha.
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door benkr »

Frits zijn grote hobby was stoomdingen maken, stoomlocomotieven, stoomwalsen en nog veel meer.
In hun woonkamer stonden best veel hele mooie exemplaren.
Ik verwacht eigenlijk dat die minimaal ten dele ook weg moeten, ik werd door spinningwheels gewaarschuwd dat die dingen belachelijk veel geld waard kunnen zijn, ik heb totaal geen idee van prijzen en plaatsen waar je zoiets te koop aanbiedt, wie heeft daar een idee over?
Als het gaat om verzamelobjecten dan denk ik vooral aan Catawiki, dat is echt een verzamelaars veilingsite.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door Bjornski1976 »

Als het buiten 12 tot 31 augustus valt kan je op me rekenen. Wellicht ook een idee om te carpoolen oid.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door elvis3 »

Grafjan zijn baas is van de treinen, misschien is via die weg nog wat meer info is te halen.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door Grafjan »

Toevallig is er vandaag Een hobbyist aan het klussen. Hier in de buurt hebben we stoomgroep zuid en in den haag stoomgroep west zuider park. Misschien kan je daar info inwinnen of ze daar te koop aanbieden. Hij zei dat als er grote ketels opzitten dat het dan belangrijk is dat er keurings papieren bij zitten, want dan zijn die treinen aanzienlijk meer waard.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Overlijden Frits de Lange ofwel Tommel

Bericht door Grafjan »

Hier zijn ze bezig met locomotief 127mm spoor breedte. Ik hoor bedragen van 30 tot 40 duizend euro😳😳😳. Maar daar zijn ze dan wel tien jaar ofzo mee bezig.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gesloten