Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door benkr »

Ik heb even gezocht naar een leverancier voor montagedraad, het bleek dat Amazon het goedkoopst en snelst was, dus daar maar besteld.
Wordt als het goed is nog voor kerst geleverd.
De vork-kabelschoentjes heb ik bij Toolstation besteld, 3,32 Euro voor 100 stuks, daar kun je niet voor gaan zitten tobben, morgen even ophalen, zitten vlakbij.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door Caesar »

uit interesse, welk montagedraad heb je besteld?

ik had altijd hele fijne bij Conrad, Lify, in verschillende kleuren, heel flexibel/soepel en betaalbaar, maar die maken ze niet meer in alle kleuren en maten (ze hadden van 0.25mm2 t/m 2.5mm2 meen ik, in lengtes van 5, 10, 25 en 50m). Ik geloof dat het alleen nog oude stock is die ze verkopen

Ik zoek nu andere, liefste op 25m rolletjes die ik netjes kan ordenen. Ik vind eigenlijk geen goede (betaalbare) alternatieven bij Farnell of Conrad waarbij veel kleuren en maten beschikbaar zijn in hobbymatige hoeveelheden.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door Kjelt »

Caesar schreef: 18 dec 2021 11:47 Ik zoek nu andere, liefste op 25m rolletjes die ik netjes kan ordenen. Ik vind eigenlijk geen goede (betaalbare) alternatieven bij Farnell of Conrad waarbij veel kleuren en maten beschikbaar zijn in hobbymatige hoeveelheden.
Ken het probleem. Ik heb gewoon de knoop doorgehakt en aantal jaar terug 1x goed geinvesteerd in de standaard Lapp liy montagekabel bij elektroschakelmateriaal. Zo nu en dan een kleurtje of twee er bij kopen. Je hebt zeker niet alle kleuren nodig maar soms wel handig om wat variatie te hebben.
De 0,75mm en 0,50mm zijn in 100m te koop en zeker als je nog zo jong bent als jij, gewoon deze dozen in een aantal standaard kleuren kopen ;-)
Conrad heeft lege opwindspoelen, ik gebruik dan een simpele omzetter met de accutol om van de 100m spoel er een meter of 15 op zo''n blauw spoeltje te rollen.

https://www.elektroschakelmateriaal.nl/ ... ntagesnoer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3079
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door hfjbuis »

Kabel haal ik hier: https://elektronica-online.nl/zoeken?we ... ntagedraad
Daar kan ik ook afhalen en het is op fietsafstand
There are only 2 limits, the sky and your imagination
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door benkr »

Ik heb deze besteld:

https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B ... UTF8&psc=1

Zijn maar 10 mtr rolletjes, maar wel in 7 kleuren. En het zit in een net geordend doosje. En er zitten ook nog een soort an labeltjes bij waar je iets op kunt schrijven of laseren.
Laatst gewijzigd door benkr op 18 dec 2021 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3079
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door hfjbuis »

benkr schreef: 18 dec 2021 13:20 Ik heb deze besteld: Link zie vorige bericht
Zijn maar 10 mtr rolletjes, maar wel in 7 kleuren. En het zit in een net geordend doosje. En er zitten ook nog een soort an labeltjes bij waar je iets op kunt schrijven of laseren.
Ben, dat is een link naar jou account :!:
Laatst gewijzigd door hfjbuis op 18 dec 2021 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door benkr »

@ hfjbuis--> Ja, klopt, ik heb het al gewijzigd, ik kan het alleen niet wijzigen in jouw reply.
Ik heb geen idee of mensen hier iets verkeerds mee kunnen, daarom graag even de link wijzigen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door Kjelt »

Ben chinees "vertind" koperdraad, deze zal hopelijk wel goed zijn maar bij ontvangst wel even de magneetproef doen dan kun je nog retourneren mocht het nodig zijn.
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door benkr »

Waarom? Stel dat het ijzerdraad is, wat is dan het probleem? wat extra weerstand, wat maakt dat uit voor stuurstroom dingen? En ik denk dat roest wel mee zal vallen, de rest van de machine is ook gevoelig voor roestvorming.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door Kjelt »

Inwendige corrossie tussen verschillende metalen wellicht.
Ik moet dat niet, €40 voorgemonteerde Dupont kabeltjes geklikood.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door Caesar »

Hmmm, zonder teveel offtopic te willen gaan, maar misschien kunnen we een kleine inkoopactie opzetten. D.w.z. dat we zo'n 100m rol verdelen over stukken van 10 of 25m als daar interesse voor is, en dan natuurlijk in verschillende kleuren en diameters.

Blijft toch meeste hobby hier, dus misschien dat er interesse in is!

dan heb je kwaliteitsspul voor ongeveer 0.15-25ct per meter
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door benkr »

Ik doe niet mee, ik heb 1, 1,5 en 2,5 mm2 in voldoende hoeveelheden liggen, maar iets dunners had ik niet, en dat heb ik nu dus opgelost.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door kawarider »

Groepsaankoop doe ik ook mee, als er interesse is. Altijd makkelijk.

En nu heb ik ook last van EMC. Op het emco freesbankje is de edingkaart van usb naar ethernet gewisseld. Zodra de spindel aangezet wordt , gaan de assen verstappen. Verdorie. Werkplaats is een hoop verschoven, rare tijden met materialen en zo, en nu kan ik het usb kaartje niet meer vinden.
Ethernetkaartje en computer zijn gewisseld. Computer is nu zon pipo ding met touchscreen. Eigenlijk zoek ik het daarin, de aardfout.
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Masso G3 controller installeren op een CNC draaibankje

Bericht door benkr »

benkr schreef: 18 dec 2021 13:20 Ik heb deze besteld:

https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B ... UTF8&psc=1

Zijn maar 10 mtr rolletjes, maar wel in 7 kleuren. En het zit in een net geordend doosje. En er zitten ook nog een soort an labeltjes bij waar je iets op kunt schrijven of laseren.
Los van het feit dat op de foto een doosje met 10 rolletjes staat afgebeeld klopt het plaatje wel, maar toen ik het pakje kreeg was mijn eerste gedachte "dit kan niet kloppen" het doosje is iets van 7 x 7 x 15 cm groot, de rolletjes zijn denk ik rond 6 cm.
Er zit wel krimpkous en plakkertjes bij zoals ook is afgebeeld. De draad is inderdaad met siliconen mantel. Ik zou het anderen niet aanbevelen, maar het lost wel mijn probleem op, dus toch wel tevreden.
Plaats reactie