Leadshine programmerkabel

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Leadshine programmerkabel

Bericht door Caesar »

Ik zou graag 1 instelling willen omzetten in de Leadshine HBS86, namelijk de drive Enable bij hoog voltage i.p.v. 0V om in sync te zetten met alle andere systemen bij een noodstop. Sowieso apart om bij 'geen spanning' de drives enabled te hebben, maar goed dat terzijde. Machine is niet van mij en ik heb zelf de drives niet geinstalleerd, dus niet in bezit van de oorspronkelijke verpakking etc.

Ik heb zelf nog nooit met de leadshines gewerkt en de basis werkt allemaal goed, maar ik wil graag die ene instelling omdraaien.

Graag had ik zo'n kabel gekocht of geleend, maar de vraag is, kan ik een ieder kopen van Ali/Ebay die adverteert geschikt te zijn voor een leadshine en dan zo'n seriele USB verloop ertussen zetten?

Voor de prijs hoef ik het niet te laten, maar het weken wachten om vervolgens een kabel te krijgen die niet werkt, is wel vervelend.

De dagen dat ik een serieele port op mijn PC/Laptop had zijn allang voorbij, maar ik wil voorkomen dat ik met allerlei louche USB-seriele drivers aan de slag moet net als bij Volvo Vida, Namaak Arduino nano's en nog zoveel meer tijdens kleine projecten.
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Leadshine programmerkabel

Bericht door xander janssen »

Deze ga ik even volgen, want dit wil ik met mijn drives ook nog doen. Standaard zit deze kabel niet bij de drives. Bij DamenCNC wel los bij te bestellen, maar vergeten. En gezien hun MOQ, ga ik die op zijn vroegst pas bij een nieuwe bestelling bij hun bijbestellen.

Inderdaad raar dat spanning erop uitgeschakeld is. Ik zou ook zeggen spanning erop = aan, spanning eraf = uit.

Dan kun je werken met NC noodsysteem, ben je ook direct veilig voor draadbreuk en uitvallen van de 5V lijn, die niet noodzakelijk dezelfde hoeft te zijn als de 5V voeding van Step/Dir signalen.

Groet,

Xander
Plaats reactie