CNC machine overname

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

CNC machine overname

Bericht door VP allsolutions »

Beste forumleden,

Ik heb een tijdje geleden een cnc machine overgenomen van iemand. Heb door werkverandering nu pas tijd gevonden om de laptop die erbij was te inspecteren op hetgeen er allemaal op staat. Nu merkte ik deze ochtend dat er op de laptop een wachtwoord staat. Ik heb de vorige eigenaar al een bericht gestuurd, maar indien ik geen respons krijg moet ik op zoek naar een andere oplossing. Ben even gaan kijken welke controlkaart de machine heeft, en dat is deze:
Afbeelding

Kan iemand mij vertellen wat ik waar moet downloaden om deze werkend te krijgen op een andere laptop?
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: CNC machine overname

Bericht door elvis3 »

Waarschijnlijk heb je dit ook zelf gevonden ,misschien dat je hier meer kunt vinden.

https://www.cncdrive.com/AXBB.html

gr Kees
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: CNC machine overname

Bericht door VP allsolutions »

elvis3 schreef: 01 jan 2022 12:15 Waarschijnlijk heb je dit ook zelf gevonden ,misschien dat je hier meer kunt vinden.

https://www.cncdrive.com/AXBB.html

gr Kees
Die had ik inderdaad ook al gevonden. Maar moet ik dan de onderste download nemen? Wat als ik een ander programma wil gebruiken zoals ucnc?
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CNC machine overname

Bericht door Tolp2 »

Toevallig ook bezig met een drive van CNCdrive, dus even gekeken. Die kaart wordt alleen ondersteund door:
  • UCCNC
  • Mach3/4
Voor die laatste heb je een driver nodig. Maar voor UCCNC heb je volgens mij niks nodig, aangezien dat hun eigen software is. Je moet alleen wel zorgen dat de driver goed is ingesteld ten aanzien van IP-adres etc.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Plaats reactie