Ethernet

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5399
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Ethernet

Bericht door serum »

Uccnc heeft tamelijk voordelig de uc300 en uc400eth.
Met de juiste kabels hang je deze zo aan je huidige paralelle poort breakout. (En de 300 heeft 3 van deze poorten)

Ze hebben ook een versie met geïntegreerde breakout.

En hij werkt met mach3. Ze hebben ook een versie met bob. En tegen de tijd dat je geen mach 3 meer wil gebruiken koop je voor 55 euro de licentie van uccnc voor hun software
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Ethernet

Bericht door remon_v »

Wij kunnen je een heleboel kaarten adviseren, maar misschien is het even handig om aan te geven wat voor machine je hebt, wat je er mee wilt doen, wat je budget is, waarom je je parallelle kaart wil vervangen etc.
twentetwente schreef: Maar heeft elke software zijn eigen interfacekaart? Of zijn er ook soort van universele kaarten?
Dat is ook de reden dat ik er wat meer aanhaalde ;-)

In de meeste gevallen denk ik wel.
Als je EdingCNC wilt gebruiken, heel veel forumleden gebruiken Eding, heb je een bordje nodig van EdingCNC. Daar zit dan wel een software licentie bij.

LinuxCNC is opensource en heeft een aantal kaarten die daar mee werken, Mesa kaarten zijn waarschijnlijk wel de ‘beste’ optie, maar ook zo’n kaart (waarschijnlijk heb jij die?) kan met LinuxCNC werken:
https://www.vanallesenmeer.nl/5-Axis-CN ... 4REALw_wcB

Maar je kan bijvoorbeeld ook een Raspberry Pi met LinuxCNC laten draaien…

Mach3 heeft heel wat verschillende bordjes van verschillende fabrikanten, veel daarvan zijn al genoemd.
twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: Ethernet

Bericht door twentetwente »

remon_v schreef: 06 feb 2022 09:47 Wij kunnen je een heleboel kaarten adviseren, maar misschien is het even handig om aan te geven wat voor machine je hebt, wat je er mee wilt doen, wat je budget is, waarom je je parallelle kaart wil vervangen etc.
Ik heb een hele basic 3-assige portaalfrees, zelfs zonder limit en home switches. Hoofdzakelijk voor naambordjes en foto's frezen. Mijn oude pc met parallelle poort had het begeven, andere pc op marktplaats gekocht zonder paralelle poort, dit opgelost met een insteekkaart. Maar deze pc heeft veel last van bsod (blauwe scherm) zelfs met installatie van nieuwe Windows al. Daar komt bij dat de ondersteuning van mach voor de printerpoort ook minder word ( vanaf windows 7 x86 niet meer). Daarom kijk ik naar usb of ethernet. Volgens mij heb ik mij drivers rechtstreeks met een kabel aan de pc verbonden (kan dat?) Heb er minstens 13 jaar niet meer naar gekeken.

Lang verhaal maar dit is het wel zo'n beetje.

Ohja budget is niet zo'n probleem. Ik wil er geen duizenden euro's aan uitgeven maar het hoeft ook niet voor 50 euro klaar. Als het maar weer werkt want heb nog een aantal opdrachten liggen.
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Ethernet

Bericht door benkr »

Een Leafboy77 kaart heeft weliswaar USB, maar dat is één van de weinige USB kaartjes die echt probleemloos werken.
Ook de Pokeys57CNC is een probleemloze kaart die je bij eenvoudige configuraties probleemloos aansluit met behulp van de instructie die je op de Pokeys website kunt vinden. Ik denk zelfs dat de Pokeys57CNC kaart de goedkoopste is die je kunt vinden mits je die op de juiste plaats koopt.
In Nederland is dat denk ik Hardware-CNC, eventueel kun je er ook nog een kabelsetje bij kopen, dan is het aansluiten helemaal simpel.

Ik denk dat Mosoft hier van het forum nog wel een Leafboy 77 kaartje heeft liggen als je daar interesse in hebt moet je even contact met hem opnemen per PB. Misschien heeft hij zelfs nog wel iets liggen wat bruikbaar is voor jou.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Ethernet

Bericht door remon_v »

benkr schreef: 06 feb 2022 17:27 Een Leafboy77 kaart heeft weliswaar USB
Als ik naar de Leafboy77 website ga staat er dat via USB of Ethernet kan…

Afbeelding
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 867
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Ethernet

Bericht door zeeschuim »

Ja, dat liet ik al zien!
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Ethernet

Bericht door DaBit »

Leafboy77 is volgens mij de fabrikant. Ik meen dat het typenummer van de bekende USB-kaart AKZ250 is. En van deze USB+Ethernet versie blijkbaar EDG381.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: Ethernet

Bericht door twentetwente »

benkr schreef: 06 feb 2022 17:27 Een Leafboy77 kaart heeft weliswaar USB, maar dat is één van de weinige USB kaartjes die echt probleemloos werken.
Dit is ook een beetje waar ik tegenaan loop, ik lees dat best veel mensen problemen hebben met aansturing via usb en dat lpt betrouwbaarder is. Daarom gaat mijn voorkeur nu uit naar ethernet.
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Ethernet

Bericht door benkr »

twentetwente schreef: 06 feb 2022 19:27
benkr schreef: 06 feb 2022 17:27 Een Leafboy77 kaart heeft weliswaar USB, maar dat is één van de weinige USB kaartjes die echt probleemloos werken.
Dit is ook een beetje waar ik tegenaan loop, ik lees dat best veel mensen problemen hebben met aansturing via usb en dat lpt betrouwbaarder is. Daarom gaat mijn voorkeur nu uit naar ethernet.
Ik ben uitermate tevreden over die Leafboy77 kaart met USB, ik heb die in 3 machines ingebouwd en geen van de gebruikers klaagt over problemen.
Ook Mosoft heeft dezelfde ervaring met deze kaart.
Ik weet dat op de laatste CNCzone dag in Wijk en Aalburg Mosoft een Leafboy kaart bij zich had met USB én eentje die Ethernet had, beiden wilde hij toen verkopen, vandaar dat ik hiervoor al een keer naar hem verwezen heb.

Ik heb ook 3 machines gebouwd met een Pokeys57CNC, ook die draaien probleemloos, alleen daar heb ik wel eens gehoord van problemen die aan instellingen van Windows 10 liggen, die problemen heb ik zelf ook denk ik, maar ik heb er nog geen tijd aan besteed om het op te lossen.
twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: Ethernet

Bericht door twentetwente »

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga er denk ik wel uitkomen.
Plaats reactie