CNC Freesmachine SIM Thirío

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Alie148
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2022 00:11

Re: CNC Freesmachine SIM Thirío

Bericht door Alie148 »

Ik volg jullie even niet.

Onderframe dient inderdaad nog ontworpen te worden.

Waarom wordt er aangeven om gegloeid en geslepen S355 staal te gebruiken voor de staanders en ankerplaten voor de staanders?
De betreffende platen zullen voor de staanders zullen nog gelast gaan worden aan de staanders zelf.

Zat te denken om gewoon s235 constructie staal vervaardigen zelfde als gehele frame en later te laten uitgloeien. Oppervlakte tussen ankerplaat en staanders met epoxy laten uitvullen (ik heb geen ervaring met epoxy, kan je staanders na de hand goed demonteren?)

Voor bed van de freesbank zou ik wel denken aan hardere en geslepen staal kiezen. Mooiste zou zijn een plaat waar t-sleuven al in gefreesd zijn. Of met eigen machine zelf frezen. Wel zou dan het materiaal voor de hand niet gehard moeten zijn.
FreesKever
Berichten: 641
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: CNC Freesmachine SIM Thirío

Bericht door FreesKever »

Ik had begrepen dat het idee met het geslepen staal is om het als bodemplaat te gebruiken, en daar dan niet meer aan te lassen.
Die bodemplaat kan dan verzwaard en verstevigd worden met uhpc.

Ik heb op dit forum al eerder foto's gezien van portaal frees machine's waar de railzen voor het portaal aan een vlakplaat zijn bemonteerd.
Maar dat was voor een machine met een bewegend portaal.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: CNC Freesmachine SIM Thirío

Bericht door Andre_designer »

benkr schreef: 21 feb 2022 16:22Los daarvan ben ik een echt str**t eigenwijze techneut, als ik het niet meer kan beredeneren dan wil ik het ervaren, voelen en desnoods flink op mijn bek gaan, maar meestal komt er iets totaal onverwachts uit tevoorschijn.
Ik heb in mijn werkzame leven diverse projecten gerealiseerd die door kenners voor onmogelijk werden gehouden en dat voor een deel door gewoon stug doorgaan, vallen, opstaan en weer gewoon doorgaan.
ow ja??!! vertel eens!! wordt nieuwsgierig.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Plaats reactie