Als ik in een (rvs) as en te monteren (kunststof) kegeltandwiel een gat wil boren om het tandwiel te fixeren dan boor ik nu tegelijk eenzijdig een gaatje in tandwiel en de as. Daarna een schroefje er in.
Maar dat is een laagbelaste verbinding.
Als ik een dergelijke verbinding wil maken voor tandwielen die hoger (maar niet enorm) belast gaan worden dan lijkt me een schroefje niet de beste optie, zelfs al doe ik dat van twee kanten, klopt dat?
Vaak wordt zo'n verbinding met een veerstift (eh, zo heet dat toch?) gedaan.
Als ik later tandwielen moet naleveren dan moet het gat daarin aardig uitgelijnd zijn, anders krijg je de pin er niet doorheen.
Zijn er normen voor hoe je zoiets doet?
As is 8 mm dik, dus borgpen zal denk ik 3 mm worden?
Borg-gat boren en toleranties
Moderator: Moderators
Borg-gat boren en toleranties
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481