RFID of NFC copieren

Moderator: Moderators

Plaats reactie
herbieferbie
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

RFID of NFC copieren

Bericht door herbieferbie »

Deze vraag maar even hier bij algemeen.
heb op werk zo een kaartje om in te klokken en ook deuren mee open te doen. Zou dat graag op zo een sleutelhangertje hebben .
collega van mij heeft al eens zo een clone ding gekocht met bijbehorende dingetjes maar dat bleek niet te werken.
FF zitten lezen weet inmiddels dat er meerdere frequenties zijn, maar hoe weet je wat je moet hebben, en rfid en nfc is dat hetzelfde
Kunt zat kopen op alieexpres dat is het probleem niet maar je moet wel de goede kopen natuurlijk
Dacht laat ik het eens aan de mensen hier vragen, misschien heeft iemand er ervaring mee
Ik heb gewoon zo een plat kaartje net als je bankpas zeg maar

Alle info welkom :-)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: RFID of NFC copieren

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik vrees dat je dat gewoon bij de leverancier van jullie toegangssysteem moet zien te krijgen.
Er zijn nogal wat verschillende systemen, en het is ook niet te hopen dat het heel laagdrempelig te kopiëren is, lijkt me niet handig, beveiligings technisch gezien.
Een klant van me moest over op een nieuw systeem, omdat er geen sleutels van zijn systeem meer te krijgen waren.

RFID chipjes heb ik hier nog wel een paar 100 liggen, maar dat is de 'animal' frequentie die zal het zowiezo niet zijn.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: RFID of NFC copieren

Bericht door DaBit »

Zal wel 13,56MHz spul zijn, dat zijn de meeste van die druppels en kaartjes.

Ik heb wel eens ooit RFID-tags gekraakt en gekloond, maar dat was geen heel simpel klusje. En dan had ik nog het geluk dat de key die ze gebruikten niet veranderde, en dat ik de apparatuur op de werkbank had staan waardoor ik de communicatie tussen reader en tag af kon luisteren (en zo de key achterhalen).

Chip eruit snijden en in een handzamer huisje stoppen is ook niet helemaal triviaal trouwens; de ontvangst-spoel loopt langs de randen van die kaart.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: RFID of NFC copieren

Bericht door mjeuring »

Vergeet het maar, tenzij je een hobby toegangssysteempje hebt dat alleen het serienummer van de kaart uitleest (wat ik niet voor jullie hoop). Gros van dat spul heeft een Mifare encryptie + algoritme. Komt er in het kort op neer dat het dataverkeer tussen de kaart en lezer versleuteld is en dat er in de kaart een algoritme zit dat bekend is bij het toegangssysteem.
Ik denk dat @hugo de enig juiste oplossing aangedragen heeft.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: RFID of NFC copieren

Bericht door hugo stoutjesdijk »

mjeuring schreef: 24 feb 2022 11:08 Ik denk dat @hugo de enig juiste oplossing aangedragen heeft.
En dan wordt niet de laatste regel, maar de 1e regel bedoelt. :lol: ;-)

Die laatste regel is wel leuk voor je kattenluikje. :mrgreen:
https://nl.aliexpress.com/item/10050032 ... -recommend
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: RFID of NFC copieren

Bericht door serum »

En je zal altijd zien dat de batterijtjes op zijn als dat klepje dichtzit.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: RFID of NFC copieren

Bericht door hugo stoutjesdijk »

serum schreef: 24 feb 2022 13:57 En je zal altijd zien dat de batterijtjes op zijn als dat klepje dichtzit.
Ja natuurlijk, altijd, pech voor de poes.
Daar zijn vast slimme truucjes voor. (die ze op kluisjes ook toepassen ;-) moet je wel even rekening mee houden. )

Maar daar hadden ze zelf ook al over nagedacht, al weet ik niet of dat is wat je wilt.
4. automatische ontgrendeling wanneer de batterij is laag
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
herbieferbie
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: RFID of NFC copieren

Bericht door herbieferbie »

Nou das duidelijk heren, ik blijf lekker met mijn kaartje zwaaien thanxx
Plaats reactie